Inspiracje
Niebezpieczne pytanie, które wywróci Twój biznes do góry nogami
Czasami jedno dobrze postawione pytanie może otworzyć w głowie klapki, których istnienia nawet nie przeczuwałeś. Kto wie, może ten tekst będzie tym kamykiem, który uruchomi w Twojej firmie lawinę pozytywnych zdarzeń?
CzytajPrawo biznesu Wywiady
Agresywna czy zachowawcza polityka podatkowa? – wywiad z Piotrem Witkiem [część 2]
Być może jesteś zachowawczym przedsiębiorcą, który brzydzi się kredytem, a podatki płaci tak, że urząd skarbowy pieje z zachwytu. A może masz większy apetyt na ryzyko – prowadzisz agresywną politykę podatkową i szukasz dodatkowych pieniędzy wszędzie, gdzie się da. Która z tych postaw jest lepsza?
CzytajZarządzanie zespołem
Jak postępować z narzekającym pracownikiem?
Każdy ma czasem ochotę na coś ponarzekać, ale jeśli ktoś robi to bezustannie, jest niestrawny dla otoczenia. Identycznie dzieje się w pracy – etatowy malkontent potrafi skutecznie zatruć życie sobie, swoim kolegom i szefowi. Jak sobie poradzić z narzekającym pracownikiem?
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Netflix. To się nigdy nie uda, Marc Randolph - obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Wszystko zaczęło się od telefonu. Telefonu do pewnego blockbustera, w którym Reed Hastings (ten od Netflixa) wypożyczył film Apollo 13 – no i kompletnie zapomniał o tym, aby oddać go w terminie. Tak wygląda oficjalna wersja. Nieoficjalną przeczytasz w książce Marca Randolpha Netflix. To się nigdy nie uda.
CzytajInspiracje
Praca freelancera: jak dojść na szczyt. 21 porad dla zniecierpliwionych
Chcesz być zdalnym freelancerem? Zobacz, co powinieneś robić i na co musisz się przygotować, jeśli chcesz wycisnąć jak najwięcej z tej formy zarobkowania. Przeczytaj 21 rad praktyka, który w swojej karierze wolnego strzelca popełnił prawie wszystkie możliwe błędy.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak zarządzać ludźmi – 10 złotych zasad
Bycie liderem to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi musi się zmierzyć właściciel firmy i nawet najlepsi mają z nim czasem problemy. Na szczęście rozwiązanie jest w zasięgu ręki. Ale zanim dowiesz się, jak postępować z pracownikami, posłuchaj, proszę, pewnej ciekawej historii. Tylko uczciwie ostrzegam... to nie będzie przyjemne.
CzytajWywiady
„Nie narzekaj, że masz pod górę, gdy idziesz na szczyt” – wywiad z Magdaleną Korycką
Działa w branży, przed którą w Polsce rysują się doskonałe perspektywy. To, czym się zajmuje, zmienia życie ludzi na zdrowsze i bardziej komfortowe. Twierdzi, że przedsiębiorczość to stan umysłu. Dziś zapraszamy Was na wywiad z Magdaleną Korycką z firmy FootMedica.
CzytajWork-life balance
Nie mam siły i nic mi się nie chce… Jak odzyskać energię, gdy wysiadło zasilanie?
Nie chce Ci się ruszyć z łóżka, a na myśl o pracy czujesz niechęć. Zmuszasz się, żeby wstać i powoli człapiesz do kuchni, gdzie reanimujesz się kawą. Niestety kawa nie pomaga. Ani ta pierwsza, ani kolejna. Jak odzyskać chęć do życia i energię, gdy Twoja wewnętrzna bateria wyczerpała się całkowicie?
CzytajEfektywność
Dlaczego Twoi pracownicy (po)kochają pracę z domu?
Pandemia sprawiła, że mnóstwo ludzi zostało zmuszonych do pracy w domu. Zmuszonych – to odpowiednie słowo, bo dla wielu Polaków było to z pewnością traumatyczne przeżycie. Sporo osób ceni sobie jednak możliwość zdalnego zarabiania na chleb. Co takiego sprawia, że ich spojrzenie na kwestię pracy w trybie home office jest tak pozytywne?
CzytajSprzedaż Obsługa klienta
Jeśli tak się zachowujesz, nie dziw się, że klienci uciekają po pierwszym razie
Tyle pracy, trudu, tyle łez, nieprzespanych nocy, stresu i strachu... A on odszedł. Tyle wysiłku, kombinowania, pieniędzy, przełamywania barier... A klient nie wrócił. Przecież dałeś mu dobrą jakość, przecież robiłeś, jak radzili: przykułeś uwagę, przekonałeś do siebie... Dlaczego więc kupił tylko raz i już się więcej nie pokazał?
Czytaj