Efektywność

Te pieniądze już straciłeś. Odzyskaj kontrolę, zanim przepadnie wszystko

Weź złotówkę i wyrzuć ją do kosza na śmieci. Śmiało, spróbuj. A teraz wyrzuć 10 zł. I jak się czujesz? Teraz weź stówę, śmiało zgnieć ją w dłoniach i wyceluj kulkę prosto do śmietnika. Myślisz, że zwariowałem? Zastanawiasz się, po co miałbyś robić coś tak niedorzecznego? No cóż, niestety to właśnie robisz. Każdego dnia.

Czytaj

Strategia Prawo biznesu

Jak zapewnić bezpieczeństwo danych firmy – 10 metod zapobiegania wyciekom

Małe i średnie firmy kładą duży nacisk na swoją obecność w Internecie. Jednak gdy konkurencja w sieci rośnie, a biznesowe informacje są na wagę złota, mnoży się też liczba potencjalnych zagrożeń, a zapewnienie bezpieczeństwa danych firmy staje się priorytetem.

Czytaj

Wywiady

„Pokazuję, jak dobrze kontrolować firmę. Im jest większa, tym jest to ważniejsze” – wywiad z Piotrem Witkiem [część 1]

Jak kontrolować firmę, jakie jest ryzyko, otoczenie konkurencyjne, jakie są jej szanse na przetrwanie – odpowiedzi na te wszystkie pytania mogą zyskać ci przedsiębiorcy, których odwiedza Piotr Witek, prezes firmy Rewit. Co by zobaczył, gdyby zapukał do Ciebie, Drogi Czytelniku?

Czytaj

Inspiracje

O przedsiębiorcy, który zapadł na superbię. Historia ku przestrodze

Jest taka choroba, która zżera Cię po kawałku. Sprawia, że na zewnątrz wyglądasz normalnie, ale w środku praktycznie jesteś trupem. Bez przedłużania: oto historia przedsiębiorcy, który zapadł na superbię.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Purple Cow. Transform Your Business by Being Remarkable, Seth Godin – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Znakomity. Wyjątkowy. Wybitny. Tak możemy przełożyć na język polski słowo remarkable, które w Purple Cow Setha Godina pojawia się tak często, że już po kilku rozdziałach zaczynasz podświadomie wyłapywać je w potoku słów. Sensem tej książki jest uświadomienie przedsiębiorcom, że biznes nie może być po prostu „dobry”...

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak prowadzić fanpage na Facebooku – przewodnik dla małych firm

Facebook na początku tego roku mógł pochwalić się społecznością liczącą grubo ponad 2 miliardy użytkowników. Nic dziwnego, że prowadzenie strony na Facebooku interesuje coraz większe grono przedsiębiorców – TAKIEJ grupy potencjalnych odbiorców nie zagwarantuje przecież żadna gazetka reklamowa, ulotka ani plakat.

Czytaj

Inspiracje

Moje mocne strony – jak poznać siebie i dlaczego warto?

Ktoś pyta o Twoje mocne strony, a Ty potrafisz wymienić 2 lub 3 cechy, po czym z pustką w głowie stwierdzasz, że „to by było na tyle”? Dlaczego mówienie o własnych mocnych stronach przychodzi nam z trudem? Ba, dlaczego czasem ich nie znamy, nie widzimy albo nie postrzegamy jako zalety? Co sprawia, że często idziemy przez życie nieświadomi tego skarbu, jaki mamy w sobie?

Czytaj

Marketing Inspiracje

Napisz o sobie (w zakładce „o mnie”) i przekonaj klienta do siebie

Zakładka „o nas” to zaniedbany punkt sprzedaży w wielu firmach. Lektura książki o matematyce pokazała mi, jak wiele w głowie klienta może zmienić podsunięcie mu pod nos historii firmy, produktu czy właściciela. Jeśli więc chcesz w stosunkowo prosty sposób odskoczyć konkurentom siedzącym Ci na ogonie – czytaj dalej.

Czytaj

Strategia Inspiracje

Rozwój firmy – wszystko, co musisz wiedzieć, żeby wejść na wyższy poziom

Rozwój firmy… niejednemu spędził już sen z powiek. Ale jesteś przecież przedsiębiorcą – kto mógłby podjąć to wyzwanie z większą pewnością niż Ty? I dziś chciałabym z Tobą o tym porozmawiać… A właściwie pokazać Ci kolejne kroki na tej ambitnej drodze. Jeden za drugim, powoli i skutecznie do celu.

Czytaj

Wywiady

„Postanowiłem skoczyć na głębię” – wywiad z Mariuszem Drabikiem

Twierdzi, że nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się rozwiązać. Przyszłość swojej firmy widzi w jasnych, słonecznych barwach. Dziś zapraszamy Was do lektury wywiadu z Mariuszem Drabikiem z Planestudio – człowiekiem wizualizującym rzeczy, które jego klientom właśnie się przyśniły.

Czytaj