Inspiracje

Self-care przedsiębiorcy. Jak się sobą zaopiekować?

Stresująca codzienność, presja ze wszystkich stron, natłok zdarzeń, ciągłe zmiany, ryzyko, ciężar odpowiedzialności to dla przedsiębiorców chleb powszedni. Jeśli jesteś właścicielem firmy, dobrze o tym wiesz. Poniżej znajdziesz sprawdzone sposoby na zadbanie o siebie, zarówno w sferze fizycznej, jak i mentalnej, emocjonalnej i duchowej.

Czytaj

Wywiady

„Malutkie kroki dają sumarycznie duży efekt. Statek koryguje kurs na bieżąco” – wywiad z Wojciechem Tracichlebem

Nigdy nie pracował na etacie, bo od dziecka wiedział, że chce być przedsiębiorcą i tworzyć coś własnego. Jako osiemnastolatek założył firmę budowlaną, a roczny pobyt w Stanach Zjednoczonych nauczył go wiary w to, że ta firma odniesie sukces.

Czytaj

Inspiracje

Jak zdjąć klątwę pt. „nic mi się nie udaje” i zamienić swoje działania w sukces?

Składamy się ze słów, które wypowiadają o nas inni. To, co o sobie słyszymy, staje się scenariuszem naszego życia, czymś w rodzaju skryptu zapisanego w umyśle i nieświadomie realizowanego. Choć świadomie chcielibyśmy być ludźmi sukcesu i żyć pełnią życia, to skrypty są jak pułapka, w którą wpadamy każdego dnia.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Pisz. Publikuj. Działaj, Klaudyna Maciąg – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Być może myślisz sobie teraz, że do stworzenia wciągającego contentu wystarczy mieć cel i trzymać się go przez cały proces pisania. No cóż, gdyby copywriting działał w ten sposób, to świat byłby piękniejszy. W rzeczywistości – i potwierdza to Klaudyna Maciąg – należy zacząć od wyrobienia w sobie nawyku pisania.

Czytaj

Wywiady

Biznesmen – jak artysta – musi być kreatywny! – wywiad ze Stefano Terrazzino

To miejsce powstało… z miłości. Z miłości do kawy i słodyczy, bo one są przecież słabością każdego „Italiano vero”. Ale przede wszystkim z miłości do życia – bliskich spotkań z ludźmi, dzielenia emocji… „Mała Sicilia di Stefano Terrazzino to mój artystyczny plac zabaw!”– żartuje jej właściciel, biznesmen z głową w chmurach.

Czytaj

Inspiracje

Jak wymyślić siebie na nowo (w świecie podbijanym przez AI)?

Pamiętam dokładnie moment, w którym po obejrzeniu pewnego filmiku na YouTube zrobiło mi się przez chwilę nieprzyjemnie gorąco. To był poniedziałek, przełom listopada i grudnia 2022 roku. Sugestywne nagranie dotyczyło narzędzi AI. To wtedy uzmysłowiłem sobie, że wkrótce stracę dotychczasową pracę, a moja branża zmieni się nie do poznania.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Tworzenie modeli biznesowych, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

W życiu każdego przedsiębiorcy (albo po prostu osoby zainteresowanej tematem) przychodzi taki moment, że chciałby nauczyć się trochę więcej na temat tego, jak funkcjonuje biznes. Jeśli akurat znajdujesz się w takim punkcie, sięgnij po publikację Tworzenie modeli biznesowych autorstwa Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura.

Czytaj

Inspiracje

Odważ się stanąć w prawdzie, a odmienisz swoje życie

„Wolę nawet najgorszą prawdę od kłamstwa”, „Lubię wiedzieć, na czym stoję”, „Wolę oglądać rzeczywistość taką, jaka jest, bez sztucznego upiększania” – pewnie wielu czytelników podpisałoby się pod tymi słowami. Jednak życie pokazuje, że wbrew deklaracjom większość ludzi przed prawdą… ucieka.

Czytaj

Wywiady

Staram się odczarować zawód księgowej. Nie chcę, żeby kojarzył się z nudną panią, siedzącą w papierach i mówiącą niezrozumiałym językiem – wywiad z Karoliną Szwancar

Można powiedzieć, że jest rewolucjonistką. Z biura rachunkowego zrobiła ultranowoczesną firmę, która z jednej strony czerpie z praktyki mindfullness, a z drugiej w swoje szeregi wprowadza… roboty.

Czytaj

Marketing

CSR – czy jest zarezerwowany tylko dla dużych marek?

53,4% konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych kieruje się tym, czy dana marka jest odpowiedzialna społecznie – tak wynika z najnowszych badań realizowanych przez Wyborcza.biz. To duża zmiana, bo jeszcze 5 lat temu aż 70% konsumentów nie zwracało w trakcie zakupów uwagi na ten aspekt.

Czytaj