Zarządzanie zespołem
3 tragiczne błędy w zarządzaniu pracownikami, które popełniają przedsiębiorcy w czasie kryzysu
Twoi pracownicy nie chcą przychodzić do pracy. A jeśli pracują zdalnie, to właściwie nie wiadomo, co robią. Nie ma w nich ani chęci, ani motywacji, ani zapału. Nagle przestali mieć pojęcie, co, jak i dlaczego powinni robić. Ale teraz spróbuj, proszę, spojrzeć na sytuację oczami pracownika, bo to, co zobaczysz, może być kluczowe dla Twojej firmy.
CzytajWork-life balance Wywiady
„W szkole nie uczą, jak budować trwałe i szczęśliwe relacje” – wywiad z Urszulą Głowacką
Pomaga ludziom mądrze się rozwijać. Uczy, jak zachować wierność w związku i jak kłócić się mniej, ale lepiej. Przekonuje, żeby inwestować w kapitał, który będzie procentował w każdym kryzysie. O jakie bogactwa konkretnie chodzi? Tego dowiesz się z wywiadu z Urszulą Głowacką z firmy 5 Kamieni – Pracownia Rozwoju.
CzytajMarketing Inspiracje
Czy warto jeszcze robić webinary?
Webinary. Ciężki temat. Jedni nie wyobrażają sobie życia bez wirtualnych spotkań z klientami i uważają, że bez nich strategia contentowa jest jak ryba bez wody. Inni – że w dzisiejszych, „szybkich” czasach bliżej im do ryby bez roweru… i na dobrą sprawę mało kto je jeszcze ogląda. A jak jest naprawdę?
CzytajStrategia Sprzedaż
Jak sprzedawać więcej – nawet w czasie kryzysu
Jak sprzedawać w czasie kryzysu, kiedy klient tłumaczy, że nie wie, jak będzie, i trzyma pieniądze na jeszcze czarniejszą godzinę? Jak sprzedawać, kiedy całe branże zostały wyłączone z normalnego działania? Jak sprzedawać, kiedy nic od Ciebie nie zależy?! Szczerze mówiąc, w takiej sytuacji byłoby trudno… Ale czy rzeczywiście nic od Ciebie nie zależy i czy rzeczywiście zupełnie nic nie wiemy? Nie sądzę.
CzytajStrategia
Koronawirus: kto na tym zarobi, a kto straci? Aktualizacja 21 kwietnia 2020 roku
Zacząłem pisać ten artykuł godzinę po tym, gdy w Polsce potwierdzono pierwszy przypadek zarażenia się koronawirusem. W tym momencie, czyli 21 kwietnia 2020 roku, liczba chorych jest już pięciocyfrowa. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak koronawirus wpłynie na Twoją firmę – czytaj dalej.
CzytajMarketing Inspiracje
Poznaj 3 firmy, które przetrwały kryzys dzięki content marketingowi
Mam wrażenie, że wszyscy żyjemy w centrum jakiejś groteskowej ilustracji chińskiego przysłowia: „Obyś żył w ciekawych czasach”. Każdy z nas tworzy w tym kryzysie własną historię. I każdy z nas liczy na swój prywatny happy end. Dziś opowiem o tych, którzy się go doczekali. Wszystkich łączy jedno – przetrwali dzięki content marketingowi.
CzytajMarketing Inspiracje
Jak działać w kryzysie, będąc samozatrudnionym freelancerem?
Jeszcze kilka, kilkanaście tygodni temu świat, Twój świat, wyglądał inaczej. Mogłeś przebierać w zleceniach i odsyłać klientów do konkurencji. Dziś, po tych chwilach świetności, nie zostało praktycznie nic. Skończyło się rumakowanie! Utknąłeś w ciemnej... i nic nie wskazuje na to, że prędko się z niej wygramolisz. I co teraz?
CzytajMarketing Inspiracje
Jak zmieniać zwykłe sytuacje w zarabiające maile?
Trafiłem kiedyś na podcast, w którym Ben Settle (copywriter) opowiadał o pewnej magicznej umiejętności. Umiejętności, która pozwala mu pracować tylko 10 minut dziennie. Mniej więcej tyle czasu zajmuje mu napisanie jednego maila. I te maile sprzedają! I to jak sprzedają!
CzytajInspiracje
Czas zatrzymania – jak go wykorzystać
Jak teraz żyć…? Bo, że wszystko się zmienia, to już pewne. Globalne spowolnienie, zatrzymanie, przetasowanie priorytetów. Jak długo? Co dalej? Jak reagować? Jak radzić sobie z emocjami i nie ulegać panice albo zniechęceniu?
CzytajPrawo biznesu Finanse
Z tarczą czy na tarczy – o co chodzi w tarczy antykryzysowej?
Po długim okresie powstawania wzajemnie wykluczających się kolejnych wersji ustawy mającej wspomóc przedsiębiorców dotkniętych kryzysem – w końcu mamy ostateczną wersję tego dokumentu. Postarajmy się wyłowić z niego informacje, które będą przydatne dla przedsiębiorców – zwłaszcza tych, których bezpośrednio dotknęło zamieszanie związane z koronawirusem.
Czytaj