Obsługa klienta

Jak słuchać, żeby łatwo przeprowadzić trudną rozmowę z klientem i pracownikiem

W poprzednim artykule przedstawiłem teorię 4 uszu Schulza von Thuna. Ten artykuł jest kontynuacją tematu słuchania. Tym razem na konkretnych przykładach pokażę Ci, jak wiedza o uchu rzeczowym, apelowym, ujawniania siebie i relacji może polepszyć Twoje kontakty biznesowe i pomóc Ci w trakcie trudnych rozmów.

Czytaj

Strategia

Czym jest strategia firmy?

Strategia jest jednym z kluczowych elementów zarządzania firmą. Warto o nią zadbać, nawet jeśli Twoja firma jest mała i wydaje Ci się, że strategii nie potrzebujesz lub nie masz na nią czasu. Dlaczego? Bo pomoże Ci odpowiedzieć na kluczowe pytania, które zadajesz sobie sam lub które zadają Ci pracownicy. Pozwoli też zrozumieć, w którym miejscu jesteś i dokąd właściwie chcesz dotrzeć.

Czytaj

Marketing Inspiracje

Krótka historia o tym, jak Google uczłowieczył chatboty

Kojarzysz Matrixa? Hit z 1999 roku nauczył nas wszystkich 2 rzeczy – długie skórzane płaszcze wyglądają dobrze tylko wtedy, kiedy nosi je Keanu Reeves, a sztuczna inteligencja jest czymś, czego wszyscy powinniśmy w najlepszym przypadku grzecznie unikać... Ale od tego czasu minęło trochę ponad 20 lat, a na świecie pojawił się nowy Wybraniec. Nazywa się Google i właśnie uczłowieczył boty.

Czytaj

Prawo biznesu Finanse

Zmiany w przepisach, które zainteresują każdego, komu kontrahent zalega z płatnością

Od nierychliwego kontrahenta, który zwleka z opłaceniem faktury, możesz się domagać nie tylko odsetek za czas opóźnienia, lecz również rekompensaty za koszty odzyskiwania należności. Ale to nie wszystko. Sprawdź, jak zmieniły się przepisy i jakie masz prawa.

Czytaj

Wywiady Inspiracje

„Serce piekarza, surowiec i czas” – czyli o tym, że nie da się z byle czego zrobić czegoś dobrego – rozmowa z Markiem Kiełtyką

W rozmowie z Markiem Kiełtyką, właścicielem Eko Piekarni Kiełtyka, znajdziesz przepis na dobry chleb… i dobry nastrój.

Czytaj

Inspiracje

Cytaty motywacyjne – o biznesie i szczęściu

Albert Einstein pewnie nie przypuszczał, że będzie mu można w przyszłości przypisać niemal wszystko, wszystkie mądre – na pierwszy rzut oka – myśli. Zuckerberg czy Bezos mogą jeszcze przynajmniej zaprotestować… Cytaty motywacyjne czy biznesowe niewątpliwie robią karierę. Czytamy je, bo potrzebujemy wskazówek i podpowiedzi. „Jak żyć?” – pytamy. Tylko czy po odpowiedź nie idziemy zbyt daleko?

Czytaj

Marketing Sprzedaż

6S – jak lepiej odpowiadać na zapytanie o ofertę?

Każdy, kto prowadzi biznes online, prędzej czy później mierzy się z problemem odpowiadania na zapytania typu „proszę o ofertę”. Dlaczego nazywam to problemem? Przecież skoro są zapytania, to znaczy, że są klienci na to, co sprzedajemy. Ale pozostaje wątpliwość: jak odpowiadać na takie zapytania, by kontakt nie urywał się po pierwszym e-mailu?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej, Miles Young

Książka Davida Ogilvy’ego Ogilvy o reklamie to branżowy klasyk. Niestety, nieco zakurzony klasyk – bo od jego premiery na świecie pojawił się Facebook, Google, Amazon i paru innych gigantów, którzy od lat napędzają cyfrową rewolucję. Na szczęście na horyzoncie pojawił się Miles Young z odkurzaczem.

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak zrobić reklamę na YouTube, żeby widzowie zbierali szczęki z podłogi? (cz. 2)

Muzyka to jeden z 3 elementów reklamy wideo, które mają ogromny wpływ na widza. Pisałem o niej w pierwszej części tego artykułu. Dziś opowiem Ci o 2 pozostałych składnikach, na które warto zwrócić uwagę, przygotowując spot na YouTube.

Czytaj

Work-life balance Inspiracje

Mentalność obfitości, czyli jak zrezygnować z wyścigu szczurów

Nieustanny wyścig szczurów, rywalizacja, walka o klientów, zlecenia, zamówienia. Pogoń za wygraną i sukcesem. Stajesz na głowie, żeby być lepszą. Biegniesz co sił, ukradkiem cały czas podpatrując innych. Gdzie są? Co robią? Ile osiągnęli? Czy naprawdę, prowadząc własny biznes, jesteś skazana na życie w ciągłym stresie?

Czytaj