Marketing

Marketing w czasach zarazy: co robić, aby przetrwać koronakryzys?

Gdyby koronawirus był człowiekiem, to pewnie najlepiej czułby się jako operator magla przemysłowego. Choćby dlatego, że wyjątkowo profesjonalnie wywrócił nasze życie na lewą stronę i wykręca je w swojej wyżymaczce już od dobrych kilkunastu tygodni... Normalnie jak jakiś pracownik miesiąca.

Czytaj

Wywiady Inspiracje

„Wydaje nam się, że jak mamy usta i mówimy, to umiemy mówić, a jak mamy uszy i słyszymy, to umiemy słuchać. Nieprawda” – rozmowa z Dariuszem Użyckim [część 2]

Możesz być takim przywódcą, na którego ludzie patrzą z szacunkiem. Potrzebujesz tylko pewnych umiejętności oraz siły, żeby stać się „tym, który puka”. Co to znaczy? Najlepiej wyjaśni to Dariusz Użycki, który od lat pomaga liderom w rozwoju.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy: The Dip – Seth Godin

Wszystko, co nowe w życiu, jest zwykle ekscytujące. No, przynajmniej do czasu, aż opanujesz to na tyle, aby móc nazywać się „w miarę zaawansowanym”. Wtedy Twój stan początkowej euforii przepoczwarza się najczęściej w poczucie wszechogarniającego braku motywacji… Seth Godin określił to miejsce jako „The Dip” – czyli „Dołek” – i opisał w swojej książce pod tym samym tytułem.

Czytaj

Marketing Sprzedaż

Jak napisać dowolny tekst, nie pisząc go w całości

Czytając czyjś tekst, myślisz sobie czasem: „eh! chciałbym też tak pisać”? A co, gdyby okazało się, że tak zwany wrodzony talent do pisania jest mocno przereklamowany i za świetnym piórem stoi coś zupełnie innego? W tym artykule zdradzę Ci jeden z sekretów, który stoi za warsztatem osób piszących świetne reklamy. A dlaczego dziś o reklamach? Bo umiejętność ich pisania przyniesie Twojej firmie dużo gotówki.

Czytaj

Prawo biznesu Wywiady

„Najlepiej radzą sobie ci, którzy nie walczą ze zmianami, na które nie mają wypływu” – rozmowa z radcą prawnym Magdaleną Bojaryn

Z racji swojego zawodu – o polskim prawie wie więcej niż trzeba. Pomaga najemcom, którym kryzys zrujnował biznes. Dziś zapraszam Cię do lektury wywiadu z przedsiębiorcą i radcą prawnym Magdaleną Bojaryn (biznesove.pl).

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Psychologia konfliktów, Stanisław Chełpa, Tomasz Witkowski

Jaki jest właściwy sposób podchodzenia do konfliktów? Czy istnieje w ogóle coś takiego jak „właściwy sposób” w tym przypadku? Jak powinieneś je traktować, skoro już samo słowo „konflikt” wywołuje raczej negatywne skojarzenia – to coś burzliwego, gniewnego, trudność, z którą musisz się zmierzyć.

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak marki reagują na koronawirusa?

Cień koronawirusa padł również na dotychczas bezpieczny i starannie rozplanowany świat marketingu, zmuszając marki do tego, aby zapomnieć o tegorocznych strategiach komunikacyjnych i pobawić się w improwizację. Specjalnie dla Ciebie zebrałam w jednym miejscu kilka jej najciekawszych – moim zdaniem – przykładów.

Czytaj

Strategia Finanse

3 koszmarne błędy, które popełniają właściciele firm w kryzysie

Pracowałeś dzień i noc, żeby firma przynosiła zyski. Zarzynałeś się, żeby ciągle była lepsza. Podnosiłeś się po każdym błędzie, bo walkę masz we krwi. Słyszałem takie historie setki razy. Moja też jest podobna. I kiedy wszystko było na dobrej drodze, kiedy wreszcie mogłeś wziąć oddech… Przyszedł. Nikt z nas się go nie spodziewał.

Czytaj

Strategia Finanse

Jak NIE ciąć kosztów w kryzysie? Oto 6 najgłupszych błędów, jakie możesz popełnić

Wycinanie wydatków nie jest ani przyjemne, ani łatwe, zwłaszcza wtedy, kiedy wpływa na życie Twoich pracowników, ale nie tylko wtedy. Dylematy i kłopoty pojawiają się niemal na każdym kroku. Przed Tobą wiele trudnych decyzji, ale nie możesz ich uniknąć.

Czytaj

Marketing Prawo biznesu

O czym pamiętać, podpisując umowę z grafikiem?

Autor: Tomasz Palak

Zdarza się, że firma potrzebuje wsparcia przy tworzeniu obrazów. Zależy nam na wysokiej jakości logotypach, pięknych wizytówkach czy po prostu estetycznych grafikach do bieżącej komunikacji marketingowej i sprzedażowej. Z mojego doświadczenia jako prawnika wynika, że podpisując umowę z grafikiem, myślimy właśnie o tym, a niestety bardzo rzadko przewidujemy sytuacje konfliktowe.

Czytaj