Efektywność Zarządzanie zespołem
4 błędy w pracy zdalnej, które zabijają efektywność Twoich pracowników
Świat się zmienił, i czy tego chcesz, czy nie, trudno będzie wrócić do tego, co kiedyś. Praca zdalna nie zniknie nagle po ustaniu pandemii – zbyt wielu ma teraz zwolenników. Ale mam też dla Ciebie dobrą wiadomość. Tryb zdalny, odpowiednio zorganizowany, może być dla Twojej firmy najlepszym rozwiązaniem.
CzytajZarządzanie zespołem
3 błędy, przez które nie dogadujesz się z młodymi pracownikami
No i znowu to samo. Śmieci – niewyrzucone. Kubki – nieumyte. Niektóre już zdążyły pokryć się obrzydliwie zielonkawo-szaro-czarną pleśnią. Fuuuj… ISTNY SAJGON. A w tym wszystkim Ty. Zastanawiasz się, po cholerę Ci tacy pracownicy. Młode to to takie, zrobić nic porządnie nie potrafi, a zarabiać to by chciało kokosy! I wieczne pretensje.
CzytajSprzedaż Obsługa klienta
System CRM – jak wybrać najlepszy dla Twojej firmy
System CRM to dziś podstawa w każdej firmie. Jeśli zastanawiasz się, jak wybrać CRM, by idealnie pasował do Twoich potrzeb – dobrze trafiłeś. Na pewno czujesz, że bezpowrotnie minęły już czasy papierowych kalendarzy, kolorowych notatników i karteczek wieszanych gdzie popadnie. Nastała era cyfryzacji, i czy Ci się to podoba, czy też nie, popłyniesz z jej nurtem lub utoniesz. Twój wybór.
CzytajInspiracje
Porażka. Czy warto się jej bać?
Lęk przed porażką. Jeden z najczęstszych lęków, jakich doświadczamy w życiu. To z jego powodu porzucamy plany, nie dzielimy się pomysłami, chowamy do szuflady nowatorskie projekty. Boimy się, że nie wyjdzie, nie uda się, nie damy rady. A nawet jeśli odważnie zdecydujemy się zrobić to, co zamierzamy, ten lęk nadal nie odpuszcza. Bo „co teraz powiedzą inni” i „czy na pewno to była dobra decyzja”?
CzytajMarketing Sprzedaż
3 typy roszczeniowych klientów – jak sobie z nimi radzić?
Są tacy klienci, z którymi praca to czysta przyjemność... i tacy, którzy potrafią doprowadzić do granic wytrzymałości nawet najbardziej cierpliwego sprzedawcę. Jak radzić sobie z żądaniami, które są tak wygórowane, że najchętniej od razu wyrzuciłbyś gościa za próg? Jak negocjować warunki transakcji, by wyjść na swoje? Jak prowadzić rozmowę, by zapobiec takim roszczeniom w przyszłości?
CzytajMarketing Sprzedaż
Dlaczego klienci kupują? Odkryj 3 sposoby, dzięki którym już dzisiaj zwiększysz sprzedaż
Wszystko zapowiadało się fantastycznie. Klient zainteresowany Twoimi produktami lub usługami, miła rozmowa, przechodzisz do finalizacji transakcji, a wtedy… „Jednak dziękuję, muszę zrezygnować” – słyszysz. Straciłeś klienta, a wraz z nim uciekły Twoje pieniądze. A przecież tak się starałeś!
CzytajStrategia
Raport Polscy przedsiębiorcy w coraz trudniejszych czasach (2020-2021)
Jedno z pytań, które zadaliśmy ponad 300 właścicielom małych i średnich firm, brzmiało: Co było dla Ciebie największym problemem w mijającym roku? Okazało się, że covid wcale nie pojawiał się w odpowiedziach najczęściej. Czy dla przedsiębiorcy może być coś gorszego? Zdecydowanie tak.
CzytajSprzedaż
3 pułapki „skutecznej” sprzedaży, które rujnują Twoją firmę
Obudził się zlany potem. Była 3 w nocy. Za oknem dudnił deszcz, a Marcin czuł, że równie ciemne chmury zebrały się nad jego firmą. „Potrzebuję nowych klientów. I to natychmiast!” – myślał gorączkowo, kolejną noc z rzędu. Próbował już tylu trików polecanych przez „mistrzów” sprzedaży, i wszystko na nic. Nie tylko nie pojawiali się nowi klienci, ale też… odchodzili ci, których już miał.
CzytajRekrutacja
Dlaczego najlepsi pracownicy omijają Twoją firmę szerokim łukiem?
Łatwo przyciągnąć do pracy SŁABYCH pracowników. Często słyszę od przedsiębiorców: „Coraz bardziej roszczeniowi ci pracownicy. Chcieliby dużo zarabiać, ale dać coś od siebie to nie łaska...”. Ale czy na pewno wszyscy tacy są?
CzytajZarządzanie zespołem
Podwyżka dla pracownika – motywator czy gwóźdź do trumny, który sam sobie wbijasz?
Mój pracownik dostał kolejną podwyżkę. On się cieszył i ja też. W końcu oddawałem tę część swojej pracy, której szczerze nienawidziłem. I to komuś, komu ufam. W życiu bym się nie spodziewał, że tak mi się odpłaci...
Czytaj