Strategia
Kiedy wszystko idzie nie tak, jak powinno… Dlaczego Twojej firmie potrzebne są procedury?
Od kiedy założył firmę i zatrudnił pierwszych pracowników, coraz częściej zdarzało się mu wychodzić z domu bladym świtem i wracać, kiedy na dworze robiło się już szaro. Ironia losu, bo firmę zakładał po to, żeby w końcu mieć czas dla siebie, dla rodziny… By mieć normalne życie.
CzytajStrategia
Do Przedsiębiorców na czas kryzysu i wojny na Ukrainie – Paweł Królak
Sytuacja w wielu branżach jest bardzo nieciekawa. Inflacja, problemy z dostawami, brak pracowników, dobijające ceny paliwa i niektórych walut. Klienci kupują mniej albo ze strachu przed wojną, albo są po prostu zajęci pomaganiem uchodźcom z Ukrainy.
CzytajMarketing
Sprawdź najciekawsze przykłady Real Time Marketingu – zdobądź sympatię i zainteresowanie swoich klientów
Co można zrobić w minutę? Słyszałam o ludziach, którzy w ciągu 60 sekund potrafią ułożyć kostkę Rubika albo wyrecytować wartość stałej Archimedesa z dokładnością do kilkudziesięciu miejsc po przecinku. My – zwykli ludzie – w tym czasie możemy co najwyżej zalać wrzątkiem torebkę z herbatą albo sprawdzić godzinę w telefonie.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak przeprowadzić trudną rozmowę z pracownikiem?
Trudna rozmowa z pracownikiem? Przykład siły czy bezradności szefa – różnie bywa… Mało kto lubi przeprowadzać trudne rozmowy z podwładnymi, ale każdy pracodawca powinien umieć to robić. Bo przecież musi wiedzieć, jak postąpić, gdy człowiek, któremu płaci, np. nie wykonuje swoich zadań albo marnotrawi firmowy majątek.
CzytajMarketing
Jak wykorzystać powiadomienia push do poprawy wyników firmy?
Powiadomienia push to irytujący i zbędny dodatek? Ludzie nienawidzą wyskakujących okienek i najchętniej by je zablokowali? To jak to się stało, że aż 72% z nich zgadza się na ich wyświetlanie? I dlaczego dzięki nim Burger King odnotował aż 53,7% wzrostu aktywnych użytkowników w aplikacji w ciągu zaledwie miesiąca?
CzytajInspiracje
Książki dla przedsiębiorców – sprawdź, co warto przeczytać jeszcze w tym roku
Książki dla przedsiębiorców i książki o przedsiębiorczości – czy warto je czytać? Czasem możesz spotkać się z przekonaniem, że to nie ma sensu, bo piszą je teoretycy, którzy nic nie wiedzą o prawdziwym życiu i prowadzeniu firmy, ale to… nieprawda!
CzytajInspiracje
Przedsiębiorca = superman? Sprawdź cechy osoby przedsiębiorczej
Człowiek przedsiębiorczy posiada zestaw cech i kompetencji, pozwalających podejmować różne działania przedsiębiorcze i realizować je z powodzeniem. Taka osoba potrafi zauważać zagrożenia, wykorzystywać szanse, dostosowywać się do nowych okoliczności.
CzytajWork-life balance
3 problemy przedsiębiorców, przez które zawsze są w pracy (i 1 rozwiązanie)
Marek, jak wielu przedsiębiorców, wiedział doskonale, że jeśli SAM czegoś nie dopilnuje, to po prostu nie będzie to zrobione. Albo będzie zrobione byle jak. Wolał więc ZAWSZE być na miejscu. Nie zważając na to, że cierpi jego związek („Nigdy Cię nie ma w domu, mam dosyć!” – potrafiła wykrzyczeć mu żona)...
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Efekt viralowy, Jonah Berger – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Czy reklama musi być droga? Okazuje się, że nie. Potwierdzeniem tej teorii są historie opisane w książce Jonaha Bergera Efekt viralowy. Każda z nich udowadnia, że wcale nie musisz wydawać kroci na reklamę, by przyciągnąć i zdobyć klientów.
CzytajInspiracje
Networking – dlaczego warto budować sieć kontaktów biznesowych?
Networking to dziś must have dobrze rozwijającej się firmy, bo sukces w biznesie nie zawsze zależy wyłącznie od własnych zasobów i umiejętności. W prowadzeniu firmy bardzo ważne jest też zbudowanie sieci trwałych kontaktów z partnerami i kontrahentami biznesowymi, którzy mogą okazać się bardzo pomocni.
Czytaj