Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem

Jak za pomocą informacji zwrotnej całkowicie odmienić relację z pracownikiem

Dawanie informacji zwrotnej pracownikom to jeden z obszarów Twojej odpowiedzialności jako szefa. Nie wszyscy przedsiębiorcy lubią ten obowiązek. Na szczęście udzielanie informacji zwrotnej możesz opanować tak samo jak czytanie i pisanie. Musisz tylko znać elementarz. I ten artykuł nim właśnie jest.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Wywiady

„Scrum jest wymagający, ale skuteczny. Jeżeli nie dostarczasz wartości biznesowej, pokaże, w czym tkwi problem” – wywiad z Tomaszem Wykowskim

Co to takiego ten tajemniczy Scrum i jak zmienia życie przedsiębiorców? O tym opowiada Tomasz Wykowski, jedyny w Polsce Certyfikowany Trener Scruma i autor książki na temat tej metody.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Sprawdź, jak stworzyć misję firmy, która przyciągnie najlepszych klientów i pracowników

Misja firmy to ten jej element, o którym mówi się zbyt rzadko. Może kiedyś, dawno temu, na początku wiedziałeś, dlaczego chcesz prowadzić własny biznes. Ale dzisiaj? Nie ma czasu na zastanawianie się, jest tyle pilniejszych problemów: niezadowolony klient, leniwy pracownik, kryzys. Otóż jest co najmniej kilka ważnych powodów, także finansowych, więc nie odchodź jeszcze...

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak postępować z narzekającym pracownikiem?

Każdy ma czasem ochotę na coś ponarzekać, ale jeśli ktoś robi to bezustannie, jest niestrawny dla otoczenia. Identycznie dzieje się w pracy – etatowy malkontent potrafi skutecznie zatruć życie sobie, swoim kolegom i szefowi. Jak sobie poradzić z narzekającym pracownikiem?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak zarządzać ludźmi – 10 złotych zasad

Bycie liderem to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi musi się zmierzyć właściciel firmy i nawet najlepsi mają z nim czasem problemy. Na szczęście rozwiązanie jest w zasięgu ręki. Ale zanim dowiesz się, jak postępować z pracownikami, posłuchaj, proszę, pewnej ciekawej historii. Tylko uczciwie ostrzegam... to nie będzie przyjemne.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

3 tragiczne błędy w zarządzaniu pracownikami, które popełniają przedsiębiorcy w czasie kryzysu

Twoi pracownicy nie chcą przychodzić do pracy. A jeśli pracują zdalnie, to właściwie nie wiadomo, co robią. Nie ma w nich ani chęci, ani motywacji, ani zapału. Nagle przestali mieć pojęcie, co, jak i dlaczego powinni robić. Ale teraz spróbuj, proszę, spojrzeć na sytuację oczami pracownika, bo to, co zobaczysz, może być kluczowe dla Twojej firmy.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Inspiracje

W trudnym czasie liczą się relacje

Pytania, obawy i niepewność. I sytuacja tak nieprzewidywalna, że trudno cokolwiek zakładać. W naszych głowach huśtawka: od lęku o to, co będzie jutro, do prób akceptacji rzeczywistości. Jak poradzić sobie w tej sytuacji? Jak opanować negatywne emocje? I jak komunikować się z pracownikami, by dawać sobie nawzajem wsparcie i pozostać jednym zespołem?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Inspiracje

Relacje w czasie epidemii

Sytuacja, z którą zmagamy się od kilku tygodni, jest wyjątkowa. Biznesowo wielu z nas boryka się z problemami, o jakich wcześniej nawet byśmy nie pomyśleli. Co więcej – trudno o jakiekolwiek prognozy, właśnie ze względu na unikalność tego, co się dzieje. Jak w takich warunkach nie stracić głowy? Jak jak rozmawiać z pracownikami czy z własną rodziną? Kilka odpowiedzi na to pytanie znajdziesz w tym artykule.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Sprawdź, co zabija motywację Twoich pracowników

Gdy przyjmowałeś tych ludzi do pracy, ich postawa była zupełnie inna niż teraz, prawda? Wtedy wyglądało na to, że chce im się pracować. Miałeś wrażenie, że razem możecie góry przenosić. Co się stało po drodze – pomiędzy ich zatrudnieniem a tu i teraz? Co zabiło ich motywację? Oto odpowiedź i lekarstwo jednocześnie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

„Nie da się” i „po co” – dlaczego tak trudno przekonać pracowników do zmian?

Ciągle musisz walczyć, aby przeforsować nowe pomysły i zmiany, które mają rozpędzać Twój biznes? W takim razie zdecydowanie powinieneś dowiedzieć się czegoś ważnego o umyśle, rozumie i emocjach, bo tam tkwi przyczyna i rozwiązanie Twoich kłopotów.

Czytaj