Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Kiedy ryby latają, John Yokohama, Joseph Michelli – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Historia zaczyna się niezbyt ciekawie. Jej główny bohater – John Yokoyama (Amerykanin japońskiego pochodzenia) pisze: Przez 20 lat pracowałem w pocie czoła, skutecznie rozwijając swój biznes: małe stoisko rybne o nazwie Pike Place Fish na targu Pike Place w Seattle. Przez te wszystkie lata rzadko jeździłem na wakacje.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Chciałbyś mieć w swoim zespole pionka? Byłby miły dla innych pracowników w firmie, uprzejmy, wolny od uprzedzeń. Nie wywoływałby burz, więc w firmie byłoby spokojnie, bez zmian, bez wyzwań. Taka bezpieczna stabilność.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!, Ken Blanchard, John P. Carlos, Alan Randolph – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Tradycyjny model zarządzania oparty na bezwzględnym posłuszeństwie wobec szefa, kierownika, managera czy właściciela firmy, powoli (i chyba już na stałe) odchodzi do lamusa. Dlaczego? Jest on przede wszystkim przestarzały i nieskuteczny.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Książki Patricka Lencioniego po prostu trzeba znać. To znakomity ekspert i praktyk w dziedzinie zarządzania zespołami oraz budowania organizacji, w których ludzie chcą, a nie muszą pracować. Lencioni jest autorem 6 książek prezentujących sprawdzone i praktyczne rozwiązania w zakresie między innymi pracy zespołowej
CzytajZarządzanie zespołem
7 sposobów, by okazać wdzięczność pracownikom
Wdzięczność ma moc, jakiej nie sposób jest wycenić. Wdzięczność to sposób myślenia o tym, co się ma, zamiast martwienia się o to, czego się nie posiada. Wdzięczność pozwala dostrzec to, co jest obecne w naszym życiu i co nadaje mu sens. Wdzięczność pomaga odczuwać szczęście, to umiejętność wynoszenia na piedestał dobra zamiast zła i przeciętności.
CzytajZarządzanie zespołem
Co zrobić, by pracownicy nie zawracali Ci głowy drobnymi problemami?
Siedzisz w swoim biurze, wreszcie chcesz się wziąć za konkretną pracę, wykonać to zadanie, które pchnie firmę do przodu, zaczynasz i... słyszysz mocne pukanie do drzwi swojego gabinetu. Przychodzi pracownik i mówi, że w czasie pracy pojawił się problem i widzisz, że wyraźnie oczekuje, że coś z tym zrobisz.
CzytajZarządzanie zespołem
Przedsiębiorco! Sprawdź, jak zarządzać młodymi pracownikami
W 2025 roku milenialsi będą stanowili 75% siły roboczej. W zasadzie żaden przedsiębiorca nie uniknie konieczności rekrutowania i zarządzania pokoleniem Y. Ciebie również to nie ominie.
CzytajZarządzanie zespołem
Nie ma leniwych pracowników, są tylko...
Prawdziwym kluczem do motywowania ludzi i zespołów jest poznanie tego, co kochają i w czym są dobrzy. Te informacje mają decydujące znaczenie we wzbudzaniu motywacji. Wiedza o tym, co dane osoby uwielbiają robić i w czym są najlepsze, jest niezbędna, żeby zrozumieć, jak je motywować.
CzytajZarządzanie zespołem Wywiady
„Lider musi być częścią zespołu, a jednocześnie być sam” – rozmowa z gen. Polko
Rozmowa z gen. Romanem Polko, byłym dowódcą Jednostki Wojskowej GROM, autorem książek RozGROMić konkurencję i Szefologika, czyli logika szefowania.
Czytaj