Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Kiedy ryby latają, John Yokohama, Joseph Michelli – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Historia zaczyna się niezbyt ciekawie. Jej główny bohater – John Yokoyama (Amerykanin japońskiego pochodzenia) pisze: Przez 20 lat pracowałem w pocie czoła, skutecznie rozwijając swój biznes: małe stoisko rybne o nazwie Pike Place Fish na targu Pike Place w Seattle. Przez te wszystkie lata rzadko jeździłem na wakacje.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Chciałbyś mieć w swoim zespole pionka? Byłby miły dla innych pracowników w firmie, uprzejmy, wolny od uprzedzeń. Nie wywoływałby burz, więc w firmie byłoby spokojnie, bez zmian, bez wyzwań. Taka bezpieczna stabilność.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!, Ken Blanchard, John P. Carlos, Alan Randolph – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Tradycyjny model zarządzania oparty na bezwzględnym posłuszeństwie wobec szefa, kierownika, managera czy właściciela firmy, powoli (i chyba już na stałe) odchodzi do lamusa. Dlaczego? Jest on przede wszystkim przestarzały i nieskuteczny.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Książki Patricka Lencioniego po prostu trzeba znać. To znakomity ekspert i praktyk w dziedzinie zarządzania zespołami oraz budowania organizacji, w których ludzie chcą, a nie muszą pracować. Lencioni jest autorem 6 książek prezentujących sprawdzone i praktyczne rozwiązania w zakresie między innymi pracy zespołowej

Czytaj

Zarządzanie zespołem

7 sposobów, by okazać wdzięczność pracownikom

Wdzięczność ma moc, jakiej nie sposób jest wycenić. Wdzięczność to sposób myślenia o tym, co się ma, zamiast martwienia się o to, czego się nie posiada. Wdzięczność pozwala dostrzec to, co jest obecne w naszym życiu i co nadaje mu sens. Wdzięczność pomaga odczuwać szczęście, to umiejętność wynoszenia na piedestał dobra zamiast zła i przeciętności.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Co zrobić, by pracownicy nie zawracali Ci głowy drobnymi problemami?

Siedzisz w swoim biurze, wreszcie chcesz się wziąć za konkretną pracę, wykonać to zadanie, które pchnie firmę do przodu, zaczynasz i... słyszysz mocne pukanie do drzwi swojego gabinetu. Przychodzi pracownik i mówi, że w czasie pracy pojawił się problem i widzisz, że wyraźnie oczekuje, że coś z tym zrobisz.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Przedsiębiorco! Sprawdź, jak zarządzać młodymi pracownikami

W 2025 roku milenialsi będą stanowili 75% siły roboczej. W zasadzie żaden przedsiębiorca nie uniknie konieczności rekrutowania i zarządzania pokoleniem Y. Ciebie również to nie ominie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Nie ma leniwych pracowników, są tylko...

Prawdziwym kluczem do motywowania ludzi i zespołów jest poznanie tego, co kochają i w czym są dobrzy. Te informacje mają decydujące znaczenie we wzbudzaniu motywacji. Wiedza o tym, co dane osoby uwielbiają robić i w czym są najlepsze, jest niezbędna, żeby zrozumieć, jak je motywować.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Wywiady

„Lider musi być częścią zespołu, a jednocześnie być sam” – rozmowa z gen. Polko

Rozmowa z gen. Romanem Polko, byłym dowódcą Jednostki Wojskowej GROM, autorem książek RozGROMić konkurencję i Szefologika, czyli logika szefowania.

Czytaj