Ken Blanchard, Alan Randolph i John P. Carlos to eksperci biznesowi, którzy wywrócili do góry nogami tradycyjny model zarządzania oparty o kij i marchewkę, czyli bezwzględne posłuszeństwo wobec szefa, kierownika, managera czy właściciela firmy.
I bardzo dobrze, bo jest on przede wszystkim przestarzały i nieskuteczny. Pracownicy (zwłaszcza młode pokolenie!) zarządzani w sposób dyrektywny nie są samodzielni i odpowiedzialni, nie są wystarczająco zmotywowani i zaangażowani w swoją pracę. Nawet, jeśli próbujesz zachęcić ich wysokimi premiami.
Dzisiejsze środowisko pracy wygląda odmiennie, opiera się na sile i możliwościach wszystkich pracowników, którym daje się dużą swobodę. Tacy pracownicy są zmotywowani, odpowiedzialni, mają poczucie celu i sensu pracy, pracują nad poprawą i usprawnieniem procesów zachodzących w firmie, pierwsi wychodzą z inicjatywą.
I o tym właśnie opowiada ich książka pt. Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!. Posłuchaj...
Przeczytaj, a zrozumiesz lepiej:
- jak możesz odkryć moc Twoich pracowników,
- w jaki sposób zbudować w biurze przyjazne środowisko pracy i...
- … na czym tak naprawdę polega empowerment, o którym pisze Ken Blanchard, Alan Randolph i John P. Carlos.
Jak odkryć moc Twoich pracowników?
Zacznijmy od tego, że w książce Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników! znajdziesz konkretne metody i sposoby na to, jak takie środowisko pracy w swojej firmie możesz zbudować.
To dość nietypowy poradnik, bo opowiada historię managera Michaela Hobbsa, który początkowo obserwuje, a później w swoim zespole wprowadza empowerment.
Empowerment to upełnomocnienie, choć to tłumaczenie nie oddaje w pełni znaczenia tego angielskiego terminu. To swoiste otwarcie się na posiadaną przez pracowników wiedzę, doświadczenie i motywację. To danie pracownikom dużej swobody w wyszukiwaniu najlepszych rozwiązań oraz odpowiedzialność za jej wyniki.
Wprowadzenie empowerment do firmy jest zadaniem trudnym, ale wykonalnym. Tym bardziej, że Ken Blanchard, Alan Randolph i John P. Carlos wyjaśniają jak to zrobić krok po kroku… A jak to robią?
Już tłumaczę.
Empowerment w praktyce
Wdrożenie strategii empowerment w praktyce opiera się o trzy kluczowe zasady, których wdrożenie umożliwia prawdziwe upełnomocnienie pracowników.
Są to:
- Dziel się z każdym szczegółowymi informacjami
- Stwórz autonomię poprzez wyznaczanie granic
- Zastąp strukturę hierarchiczną autonomicznymi zespołami
Oczywiście nie można ich traktować jako jedynych warunków efektywnego wprowadzania strategii empowerment w firmie. Są one jednak świetnym punktem wyjścia do refleksji i działań w tym obszarze.
Autorzy przytaczają przykład jednej z firm, które wdrożyły empowerment – sieć sklepów Trader Joe’s. Roczne wyniki sprzedaży poszybowały w górę o 26%, liczba sklepów wzrosła dwukrotnie, a po 8 latach od wprowadzenia upełnomocnienia sieć zarabiała już ponad 500% więcej niż na początku.
Jest zatem o co grać, prawda?
Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników! to książka, którą powinien znać każdy Przedsiębiorca. Dla wielu z Was wiedza w niej zawarta jest oczywista, jednak dla niektórych będzie dużym pozytywnym odkryciem.
Ken Blanchard, John P. Carlos i Alan Randolph – o autorach
Ken Blanchard to międzynarodowy autor i współtwórca serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Poza działalnością redakcyjną prowadzi firmę zajmującą się rozwojem zasobów ludzkich, która może pochwalić się wyszkoleniem ponad stu tysięcy menedżerów.
John P. Carlos jest konsultantem, trenerem i mówcą motywacyjnym. Wcześniej przez 10 lat był dyrektorem szkoleniowym dla sieci Circle K, a obecnie zarządza własną firmą konsultingową i wspiera swoim doświadczeniem spółkę The Ken Blanchard Companies.
Alan Randolph pracuje jako Senior Consulting Partner w spółce The Ken Blanchard Companies.
Chcesz wejść na wyższy poziom? Pobierz listę 52 książek biznesowych
na 52 tygodnie roku
Co zyskasz:
- spokój – przestaniesz się zastanawiać, co czytać,
- prestiż – dołączysz do przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes,
- pewność – znajdziesz w tych książkach porady, które można wykorzystać w polskich realiach małej firmy, a nie w oderwanych od rzeczywistości światowych korporacjach.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Anna Pudło
Nadzoruje realizację strategii Coraz Lepszej Firmy i doradza Klientom w zakresie zwiększania efektywności i wydajności ich pracy. Uwielbia patrzeć, jak działania Coraz Lepszej Firmy realnie pomagają przedsiębiorcom i zmieniają ich firmy w dobrze naoliwione maszyny.