Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Siła różnic w zespole, Anna Sarnacka-Smith – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Dlaczego w pracy czasami jest tak trudno, że ma się jedynie ochotę rzucić wszystko i trzasnąć drzwiami? Dlaczego czasem jest tak niesprawiedliwie? Dlaczego to, co robimy, wydaje się często bez sensu? Skąd się bierze przemęczenie? Dlaczego mamy już tak dość, że ratuje nas tylko myśl o zbliżającym się urlopie?

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Lean management, czyli jak odchudzić firmę i poprawić jej kondycję

Eliminacja marnotrawstwa, szacunek dla pracowników, dostarczanie klientom prawdziwej wartości. Jeśli te hasła są Ci bliskie, bardzo możliwe, że możesz sporo zyskać, wykorzystując lean management. To jeden z najnowocześniejszych modeli zarządzania firmą.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak rozwiązywać konflikty w firmie?

Mało kto lubi konflikty i raczej zgadzamy się, że im mniej sporów, tym lepiej. Jednak konflikty między ludźmi są nieuniknione, dlatego warto wiedzieć, jak je przetrwać i jak rozsądnie zakończyć. Co znaczy w tym przypadku rozsądnie? Tak, żeby zwycięzcą była Twoja firma… ale nie tylko.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje

Zasady, Ray Dalio – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Skoro sam Bill Gates pisze, że Ray Dalio był dla niego „źródłem nieocenionych wskazówek i przemyśleń”, zobaczmy, co ma ciekawego do powiedzenia i o co chodzi z tymi zasadami. W końcu gość prowadzi firmę od ponad 35 lat, więc przeorał już wiele ścieżek.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Zwycięzcy nie oszukują, Jon M. Huntsman

We współczesnym biznesie jest wielu zarządców, ale niewielu z nich to liderzy z prawdziwego zdarzenia. Prawdziwe przywództwo nie oznacza bowiem zajmowania wysokiego miejsca w hierarchii służbowej czy dominowania nad innymi ludźmi.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Wywiady

„Chcę mieć wpływ nie tyle na świat, co na moje otoczenie, patrzeć, jak się rozwija i rośnie” – rozmowa z Michałem Żółtowskim

Do czego może prowadzić połączenie analitycznego umysłu, który uwielbia godzinami myśleć o modelu biznesowym, i serca otwartego na ludzi? Tylko do sukcesu.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Jak skutecznie uczyć się na własnych błędach?

Nasze porażki często nas bolą, czasami wiele kosztują, zdarza się, że łamią życie. Tymczasem wielu przedsiębiorców powtarza, i słusznie, że nauki wyniesione z błędów są najlepszymi lekcjami biznesowymi. Jeśli chcesz, by tak było i w Twoim przypadku, musisz przyjąć odpowiednią postawę. Wypnij więc dumnie pierś i przyjmij na klatę rady Johna C. Maxwella, dzięki którym będziesz miał szansę przekuć porażki w sukces.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego miałbyś słuchać pracowników?

Prawdziwe słuchanie innych może Ci przynieść wiele korzyści nie tylko w życiu prywatnym, ale także w firmie. Twoi pracownicy będą dzięki temu lojalni, zmotywowani i zaangażowani… Czyż nie takich właśnie ludzi szukasz?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy: John C. Maxwell, Bądź liderem! 2.0

Autor: Anna Pudło

Na początku lat 90. John Maxwell wydał książkę, która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i stała się swoistym przewodnikiem dla liderów na całym świecie. Po 25 latach doczekaliśmy się wznowienia tej pozycji, która została przez Maxwella odświeżona, uzupełniona o nowe rozdziały i nową wiedzę.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Kij i marchewka, czyli największy błąd szefa w motywowaniu pracowników

Jak zmotywować pracownika do lepszej pracy? Dać mu nagrodę albo premię. Jak zmotywować cały zespół? Zrobić konkurs z dużą nagrodą dla pracującego najlepiej. A co zrobić, gdy pracownik pracuje gorzej lub jest mało wydajny? Ukarać! Tak właśnie myśli o motywacji większość polskich pracodawców. Niestety na własną zgubę…

Czytaj