Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Siła różnic w zespole, Anna Sarnacka-Smith – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Dlaczego w pracy czasami jest tak trudno, że ma się jedynie ochotę rzucić wszystko i trzasnąć drzwiami? Dlaczego czasem jest tak niesprawiedliwie? Dlaczego to, co robimy, wydaje się często bez sensu? Skąd się bierze przemęczenie? Dlaczego mamy już tak dość, że ratuje nas tylko myśl o zbliżającym się urlopie?
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Lean management, czyli jak odchudzić firmę i poprawić jej kondycję
Eliminacja marnotrawstwa, szacunek dla pracowników, dostarczanie klientom prawdziwej wartości. Jeśli te hasła są Ci bliskie, bardzo możliwe, że możesz sporo zyskać, wykorzystując lean management. To jeden z najnowocześniejszych modeli zarządzania firmą.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak rozwiązywać konflikty w firmie?
Mało kto lubi konflikty i raczej zgadzamy się, że im mniej sporów, tym lepiej. Jednak konflikty między ludźmi są nieuniknione, dlatego warto wiedzieć, jak je przetrwać i jak rozsądnie zakończyć. Co znaczy w tym przypadku rozsądnie? Tak, żeby zwycięzcą była Twoja firma… ale nie tylko.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje
Zasady, Ray Dalio – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Skoro sam Bill Gates pisze, że Ray Dalio był dla niego „źródłem nieocenionych wskazówek i przemyśleń”, zobaczmy, co ma ciekawego do powiedzenia i o co chodzi z tymi zasadami. W końcu gość prowadzi firmę od ponad 35 lat, więc przeorał już wiele ścieżek.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Zwycięzcy nie oszukują, Jon M. Huntsman
We współczesnym biznesie jest wielu zarządców, ale niewielu z nich to liderzy z prawdziwego zdarzenia. Prawdziwe przywództwo nie oznacza bowiem zajmowania wysokiego miejsca w hierarchii służbowej czy dominowania nad innymi ludźmi.
CzytajZarządzanie zespołem Wywiady
„Chcę mieć wpływ nie tyle na świat, co na moje otoczenie, patrzeć, jak się rozwija i rośnie” – rozmowa z Michałem Żółtowskim
Do czego może prowadzić połączenie analitycznego umysłu, który uwielbia godzinami myśleć o modelu biznesowym, i serca otwartego na ludzi? Tylko do sukcesu.
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Jak skutecznie uczyć się na własnych błędach?
Nasze porażki często nas bolą, czasami wiele kosztują, zdarza się, że łamią życie. Tymczasem wielu przedsiębiorców powtarza, i słusznie, że nauki wyniesione z błędów są najlepszymi lekcjami biznesowymi. Jeśli chcesz, by tak było i w Twoim przypadku, musisz przyjąć odpowiednią postawę. Wypnij więc dumnie pierś i przyjmij na klatę rady Johna C. Maxwella, dzięki którym będziesz miał szansę przekuć porażki w sukces.
CzytajZarządzanie zespołem
Dlaczego miałbyś słuchać pracowników?
Prawdziwe słuchanie innych może Ci przynieść wiele korzyści nie tylko w życiu prywatnym, ale także w firmie. Twoi pracownicy będą dzięki temu lojalni, zmotywowani i zaangażowani… Czyż nie takich właśnie ludzi szukasz?
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy: John C. Maxwell, Bądź liderem! 2.0
Na początku lat 90. John Maxwell wydał książkę, która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i stała się swoistym przewodnikiem dla liderów na całym świecie. Po 25 latach doczekaliśmy się wznowienia tej pozycji, która została przez Maxwella odświeżona, uzupełniona o nowe rozdziały i nową wiedzę.
CzytajZarządzanie zespołem
Kij i marchewka, czyli największy błąd szefa w motywowaniu pracowników
Jak zmotywować pracownika do lepszej pracy? Dać mu nagrodę albo premię. Jak zmotywować cały zespół? Zrobić konkurs z dużą nagrodą dla pracującego najlepiej. A co zrobić, gdy pracownik pracuje gorzej lub jest mało wydajny? Ukarać! Tak właśnie myśli o motywacji większość polskich pracodawców. Niestety na własną zgubę…
Czytaj