Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem

3 mity o premii, które mogą Cię drogo kosztować

Od Ciebie zależy, czy wolisz wierzyć, że „premie to kluczowy element wynagrodzenia”, czy wiedzieć, jaka jest rzeczywistość, potwierdzona licznymi badaniami. I zastosować w swojej firmie nowoczesne podejście, które faktycznie zmotywuje Twoich pracowników do lepszej pracy.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Patrick Lencioni i jego Motywacje lidera, czyli dlaczego ludzie chcą być szefami – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Niektórzy uważają, że bycie szefem to dla nich nagroda, która powinna być źródłem przyjemności, a przynajmniej – że nie powinna nieść za sobą niewygód. Sprawdźmy razem, jakie zagrożenia widzi w takiej postawie Patrick Lencioni, który jest autorem książki Motywacje lidera. Opowieść o przywództwie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego dla niektórych białe jest czarne? 5 powodów, przez które nie możesz dogadać się z pracownikami

Punkt widzenia danej sytuacji zawsze zależy od punktu siedzenia. A stąd krótka droga do nieporozumień, konfliktów, nerwowych sytuacji i… rozczarowania. Bo ileż można mówić, prosić, tłumaczyć, a pracownik jak nie robił tego, co chciał szef, tak nadal nie robi.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Krótka historia o pracownikach, którzy jednym ruchem pogrążyli swojego szefa

Też odnosisz czasem takie wrażenie, że jak równo nie zje…dziesz swoich pracowników, to nic do nich nie trafi? Nie raz próbowałeś po dobroci… A potem odwdzięczali Ci się głupimi błędami, które nie tylko sporo Cię kosztowały… ale za które to Ty musiałeś świecić oczami. Jak sobie z tym radzić?

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

4 błędy przedsiębiorców, którzy myślą, że „wszystko byłoby dobrze, gdyby nie ci pracownicy…” (Sprawdź, który popełniasz!)

Tracisz cierpliwość do swoich pracowników? Nóż Ci się w kieszeni otwiera, gdy widzisz, jak ciągle się obijają, a Ty musisz za to płacić? A może irytuje Cię, że musisz na każdym kroku ich niańczyć?

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Outsourcing – czy warto zatrudnić firmę zewnętrzną?

Zatrudnić swoich pracowników czy skorzystać z outsourcingu? To pytanie codziennie stawia sobie wielu przedsiębiorców, którym zależy, aby ich firmowe zadania były wykonane dobrze, na czas i nie pustoszyły portfela. Jak podjąć najlepszą dla swojego biznesu decyzję i ustalić, co bardziej się opłaca?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Pracująca maszynka – mit pierwszego pracownika (kolejnych niestety też...)

Czy zdarza się, że Twoi pracownicy włóczą się po firmie jak lunatycy? Robią coś, co budzi Twoje zdumienie? Wielokrotnie zastanawiasz się, jak w ogóle można się tak zachować? Czemu by tego nie zmienić?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Pracownicy – co zrobić, żeby im się chciało tak, jak im się nie chce?

Jak nazwać to uczucie, gdy zatrudniasz kilku – ba! – może nawet kilkunastu pracowników, a w firmie przesiadujesz od wczesnych godzin porannych aż do późnej nocy? Konsternacja? Frustracja? Rozczarowanie? Brak sił?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

„Nikomu już nie można ufać!” – 3 błędy przedsiębiorców, którzy chcą być najlepszymi szefami

Wielu przedsiębiorców boryka się z problemem znalezienia odpowiednich pracowników, którzy będą pracować tak, jak powinni, ale też będzie można im po prostu zaufać. Nawet jeśli w czasie rekrutacji wszystko wydaje się być idealnie, to później okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Nowy pracownik i przeklęty smartfon – jak poradzić sobie z ciągłym używaniem telefonów?

Wyobraź sobie, że Twoi pracownicy odpowiadają na pytania klientów. Odbierają telefony. Kończą projekty na czas. Wysyłają faktury do księgowości. Wyobraź sobie, że Twoi pracownicy robią to wszystko SAMODZIELNIE i to bez ciągłej kontroli i poganiania z Twojej strony.

Czytaj