Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Drive, Daniel H. Pink – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Drive autorstwa Daniela H. Pinka to jedna z tych książek, po przeczytaniu których zaczynasz zastanawiać się, dlaczego – do jasnej Anielki – od lat stoisz nad swoimi pracownikami z kijem i marchewką. Czasy mikrozarządzania w biznesie mamy już przecież dawno za sobą. Pozwól, że opowiem Ci, jak możesz to zrobić.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak właściwie krytykować swoich pracowników, aby nie popełniali błędów?
Jak doprowadzić do tego, aby pracownik wykonywał swoją pracę bezbłędnie? Jak uniknąć sytuacji, w której wciąż wskazuje się pracownikowi błędy, a on z uporem maniaka nadal je popełnia? Jak to zrobić, by nie musieć tysiąc razy tłumaczyć tego samego?
CzytajZarządzanie zespołem
„Pracownicy wiedzą, że mogą mi zaufać” – rozmowa z Rafałem Chmielewskim
Kiedy Rafał Chmielewski pracował w korporacji, dawano mu do zrozumienia, że jest tylko trybikiem w maszynie, który w każdej chwili można wymienić. Dlatego postanowił, że nie pozwoli, by w jego własnej firmie pracownicy kiedykolwiek odnieśli podobne wrażenie. I znalazł sposób, by to postanowienie zrealizować.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu, Andrzej Jacek Blikle – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Gdyby ktoś wpadł kiedyś na pomysł nakręcenia filmu o Andrzeju Bliklem, byłaby to historia w klimacie „Szeregowca Ryana” i „Wilka z Wall Street”.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Szef wymagający i wyrozumiały, Kim Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Książka Szef wymagający i wyrozumiały zawiera w sobie wszystko, co należy wiedzieć o zarządzaniu. Uczy, jak budować relacje z podwładnymi, popychać ich do stawania się najlepszymi wersjami siebie i tworzyć dla nich odpowiednie środowisko pracy.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak sprawić, żeby pracownicy sami DBALI o firmę (tak, jak ich szefowie)?
Zaangażowanie i samodzielność pracowników to marzenie wielu szefów. Niestety dla większości taka sytuacja pozostaje w wyłącznie w sferze marzeń. Jest jednak pewna grupa osób, która zamienia te marzenia w rzeczywistość. Ich podwładni są zaangażowani, ich firmy odnoszą sukcesy, a oni sami mają więcej czasu dla siebie.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Ekstremalne przywództwo. Elitarne taktyki Navy SEALs w zarządzaniu, Jocko Willink, Leif Babin – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Biznes to ciągła walka. O klientów, korzystne warunki współpracy, nowych kontrahentów, najlepsze ceny… W sumie to nic dziwnego, że techniki prosto z pola bitwy całkiem nieźle sprawdzają się też w firmach.
CzytajZarządzanie zespołem
Gen Z i wartości – czego oczekuje od Twojej marki młode pokolenie?
Praca ma być pasją, marki mają być odpowiedzialne społecznie, a szef ma być partnerem – to tylko niektóre wnioski wypływające z wielu raportów na temat pokolenia Z. Zarówno jako klienci, jak i jako pracownicy jego przedstawiciele mają konkretne wymagania wobec marek.
CzytajZarządzanie zespołem Inspiracje
Zabójca relacji w firmie – ocenianie innych
Być może słyszysz czasami od pracowników, że uważają Cię za zbyt surowego albo za mało konsekwentnego, zbyt miłego, albo może za nieprzyjemnego w kontakcie, lub zbyt emocjonalnego… Niezależnie od tego, które z tych zdań dociera do Twoich uszu, to oceny pod Twoim adresem jakoś Cię dotykają, złoszczą, a może nawet czasami wywołują oburzenie, „że ludzie robią takie rzeczy”. Zależy Ci na tym, by to zmienić?
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Odwaga w przywództwie, Brene Brown – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jeśli kojarzysz Brene Brown, to wiesz, że jest autorką fenomenalnych publikacji i wystąpień poświęconych rozwojowi. I gdyby tak skondensować jej dotychczas zdobytą wiedzę, to całą jej esencję znaleźlibyśmy w Odwadze w przywództwie. Ta książka jest prawie jak płyta „The best of”.
Czytaj