Artykuły z kategorii:
Marketing

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

„Strategia Umami” – dziwny tytuł, rewelacyjna treść

Najpierw zupełnie mnie odrzuciła. Potem okazało się, że czytając ją, zakreśliłem jakieś… 90% tekstu. Strategia Umami – niezwykła książka o jeszcze bardziej niezwykłym tytule. I poradnik dla tych, którzy szukają pomysłów na odróżnienie swojego biznesu od innych.

Czytaj

Marketing

3 mity o marketingu, w które wierzą mali przedsiębiorcy… przez co ich firmy przegrywają walkę z większą konkurencją

Każdego dnia setki właścicieli małych firm łamie co najmniej 1 z 22 Niezmiennych Praw Marketingu. Często robią to nieświadomie i w dobrej wierze, bo tak im podpowiada intuicja. Jednak nieznajomość tych praw nie zwalnia z odpowiedzialności… a w tym przypadku często wszystko ma naprawdę opłakane skutki.

Czytaj

Marketing

Jak przyciągać tłumy klientów – efekt sieciowy dla „zwykłych” biznesów

Jak działa efekt sieciowy? W ogromnym skrócie – jest to zjawisko, które polega na tym, że konsumenci odnoszą korzyści z posiadania określonego dobra, gdy zwiększa się jego popularność. Czyli: im więcej osób z niego skorzysta, tym cenniejsze będzie dla wszystkich użytkowników.

Czytaj

Marketing

Hipnotyzujący lead, czyli co zrobić, żeby czytelnik nie mógł się oderwać od Twojego tekstu

Amerykański copywriter Joe Sugarman pisał: „Jedynym celem pierwszego zdania w reklamie jest skłonienie Cię do przeczytania drugiego”. Tak samo jest w każdym tekście. Każde jego zdanie ma szybko przesuwać Twojego czytelnika w dół.

Czytaj

Marketing

Dlaczego niektóre marki porywają tłumy? Poznaj efekt sieciowy

A gdyby tak klienci kupowali zawsze u Ciebie, niezależnie od tego, co robi konkurencja? Gdyby uważali, że wręcz nie wypada pojawić się z produktem innej marki w towarzystwie albo przyznać się do skorzystania z usług innej firmy?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Skuteczna reklama, John Caples – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jesteś przedsiębiorcą i marzysz o tym, żeby więcej osób usłyszało o Twojej firmie? Myślisz o założeniu własnego biznesu, ale nie wiesz, w jaki sposób skutecznie go reklamować? A może po prostu interesują Cię tajniki efektywnej reklamy – ot tak, z ciekawości – bo nigdy nie wiadomo, kiedy taka wiedza może Ci się przydać?

Czytaj

Marketing

Awatar klienta – sprawdź, jak wejść w skórę kupującego, żeby lepiej go zrozumieć i sprzedawać więcej

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. To powiedzenie sprawdza się i w życiu, i w biznesie, i w marketingu. Tak jak nigdy nie będziesz się wszystkim podobał, przykro mi, Drogi Przedsiębiorco, tak jak Twoja ulubiona zupa mamusi nie wszystkim będzie smakowała – tak samo nie da się stworzyć reklamy, która trafi do wszystkich i wszystkich przekona.

Czytaj

Marketing

Niepewność a decyzje konsumenckie – jak zdobyć klientów w trudnych czasach?

Po 2 latach lockdownów, zamykania branż i wszechobecnego strachu wydawało się, że świat powoli wraca do normalności, aż tu… za naszą wschodnią granicą wybuchła wojna, inflacja bije kolejne rekordy, a budżety domowe kurczą się z miesiąca na miesiąc (choćby z powodu rosnących rat kredytów).

Czytaj

Marketing

Lead magnet – odkryj niezawodny sposób na zdobywanie serc i danych Twoich klientów

Wielu przedsiębiorców chce trzymać się od niego z daleka, bo dla nich marketing to worek bez dna, w dodatku taki, w którym nie wiadomo co się mieści. Kiedy pytamy ich o konkretne działania, wspominają o lajkach, czasem o rozpoznawalności albo ładnych ulotkach i za każdym razem podkreślają jedno – że marketing to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Czytaj

Marketing

Marketing szeptany – czym jest i dlaczego jeszcze dziś powinieneś zacząć korzystać z niego w swojej firmie

Wyobraź sobie, że Twoja firma budzi u klientów równie silne emocje… Że po spotkaniu z Tobą podekscytowani dzwonią do najbliższych i opowiadają o tym, że działasz na światowym poziomie, a konkurencja nie dorasta Ci do pięt. I po kilku dniach wracają po więcej, przyprowadzając ze sobą 5 kolejnych osób.

Czytaj