Artykuły z kategorii:
Efektywność
Efektywność
Jak ograniczyć 7 rodzajów marnotrawstwa w swojej firmie?
Czy chcesz podnieść zysk Twojej firmy, a jednocześnie odchudzić wydatki? Na pewno tak. Czy znasz słowa: lean, muda lub kaizen? Na pewno… coś kojarzysz. Jeśli tak jest, warto zajrzeć do tego artykułu, bo zrozumienie tych dziwnych słów pomoże Ci osiągnąć to, co obiecuję w pierwszym pytaniu. Nie zastanawiaj się więc dłużej, nie marnuj czasu…
CzytajStrategia Efektywność
Chcesz przestać gasić pożary w firmie? Poukładaj PROCESY
Ułożenie, zmapowanie procesów to podstawa każdej organizacji. Przedsiębiorcy często o tym nie wiedzą albo nie znajdują na to czasu. Jak skutecznie zmapować procesy?
CzytajStrategia Efektywność
Dlaczego przedsiębiorcy nie piszą procedur, choć wiedzą, że powinni?
Wśród właścicieli biznesów wzrasta świadomość, że procedury są niezbędne. I chcą, by były napisane. Ale piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami. I często na „chceniu” się kończy, a procedur jak nie było, tak nie ma. Dlaczego więc właściciele biznesów nie piszą procedur, choć wiedzą, że to konieczność?
CzytajEfektywność Inspiracje
To narzędzie pomoże Ci podejmować o niebo lepsze decyzje biznesowe (i z łatwością przekonywać pracowników do zmiany)
Każdego dnia przedsiębiorca musi podejmować decyzje, od których zależy być albo nie być jego biznesu. Albo to, czy urośnie on do pokaźnych rozmiarów, czy raczej zatrzyma się na poziomie mało dochodowej firmy, która będzie dla niego wyłącznie miejscem pracy.
CzytajEfektywność
„Towar jedzie, zegar tyka”... Sprawdź, jak ważna jest logistyka w Twojej firmie
Dla najszybciej rozwijających się firm handlowych i produkcyjnych już dawno logistyka przestała być koniecznym kosztem, a stała się strategiczną dziedziną pozyskiwania i utrzymywania rentownych klientów. Mało tego – sprawna i efektywna logistyka przyczynia się do znaczącego wzrostu rentowności biznesu.
CzytajEfektywność Inspiracje
Motywacja wewnętrzna do pracy – jak ją wzbudzić w sobie i w swoich pracownikach?
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna, a zwłaszcza różnice między nimi, to coś, co musisz znać, jeśli chcesz mieć zaangażowanych pracowników. W końcu silna motywacja do pracy jest tym, o czym marzy każdy szef. Twoi ludzie mogą przychodzić do firmy z radością, jak na skrzydłach, ale mogą też się do niej wlec.
CzytajEfektywność
Zarządzanie czasem – co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć
Zarządzanie czasem, a raczej zarządzanie sobą w czasie, to temat, który dla przedsiębiorców jest wyjątkowo ważny. W końcu który właściciel firmy nie chciałby być w pięciu miejscach naraz, wykonywać roboty za trzech, a do tego jeszcze wychodzić do domu, zanim się ściemni?
CzytajEfektywność
Autosabotaż. Problem przedsiębiorców, o którym nie mają pojęcia
Ooo, już wpół do pierwszej? Chyba czas iść spać. Rano mam spotkanie z klientem, trzeba wstać koło 5:00… – Jego racjonalność próbowała wygrać tą walkę. Jednak Błażej przekonał sam siebie, że i tak nie zaśnie. Bo przecież tyle nerwów musiał dziś stracić przez swoich pracowników, zostać dłużej i nadganiać.
CzytajEfektywność Work-life balance
„Przecież nie mogę tak po prostu odpuścić” – 3 błędy, przez które prowadzenie firmy staje się męczarnią
Rzeczywistość wielu przedsiębiorców w Polsce tak właśnie wygląda. Pracują ponad swoje siły, poświęcając to, co najcenniejsze – swój czas, którego za nic nie da się cofnąć. I relacje z najbliższymi, których czasem nie da się już odbudować.
CzytajEfektywność
Kierownik, kierownik! Zepsuć mi się kółko od taczki!
Ile razy próbowałeś zostawiać pracowników samych, a po powrocie zastanawiałeś się, czy śmiać się, czy płakać? Ile razy musiałeś po nich poprawiać i marnować swój czas? Ile cennych godzin przeleciało Ci przez palce, bo utknąłeś w bieżączce? Ile? Dziś też nici z wcześniejszego wyjścia z firmy, prawda?
Czytaj