Artykuły z kategorii:
Efektywność

Efektywność

Jak ograniczyć 7 rodzajów marnotrawstwa w swojej firmie?

Autor: Tomasz Miler

Czy chcesz podnieść zysk Twojej firmy, a jednocześnie odchudzić wydatki? Na pewno tak. Czy znasz słowa: lean, muda lub kaizen? Na pewno… coś kojarzysz. Jeśli tak jest, warto zajrzeć do tego artykułu, bo zrozumienie tych dziwnych słów pomoże Ci osiągnąć to, co obiecuję w pierwszym pytaniu. Nie zastanawiaj się więc dłużej, nie marnuj czasu…

Czytaj

Strategia Efektywność

Chcesz przestać gasić pożary w firmie? Poukładaj PROCESY

Autor: Tomasz Król

Ułożenie, zmapowanie procesów to podstawa każdej organizacji. Przedsiębiorcy często o tym nie wiedzą albo nie znajdują na to czasu. Jak skutecznie zmapować procesy?

Czytaj

Strategia Efektywność

Dlaczego przedsiębiorcy nie piszą procedur, choć wiedzą, że powinni?

Wśród właścicieli biznesów wzrasta świadomość, że procedury są niezbędne. I chcą, by były napisane. Ale piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami. I często na „chceniu” się kończy, a procedur jak nie było, tak nie ma. Dlaczego więc właściciele biznesów nie piszą procedur, choć wiedzą, że to konieczność?

Czytaj

Efektywność Inspiracje

To narzędzie pomoże Ci podejmować o niebo lepsze decyzje biznesowe (i z łatwością przekonywać pracowników do zmiany)

Każdego dnia przedsiębiorca musi podejmować decyzje, od których zależy być albo nie być jego biznesu. Albo to, czy urośnie on do pokaźnych rozmiarów, czy raczej zatrzyma się na poziomie mało dochodowej firmy, która będzie dla niego wyłącznie miejscem pracy.

Czytaj

Efektywność

„Towar jedzie, zegar tyka”... Sprawdź, jak ważna jest logistyka w Twojej firmie

Dla najszybciej rozwijających się firm handlowych i produkcyjnych już dawno logistyka przestała być koniecznym kosztem, a stała się strategiczną dziedziną pozyskiwania i utrzymywania rentownych klientów. Mało tego – sprawna i efektywna logistyka przyczynia się do znaczącego wzrostu rentowności biznesu.

Czytaj

Efektywność Inspiracje

Motywacja wewnętrzna do pracy – jak ją wzbudzić w sobie i w swoich pracownikach?

Autor: Ewa Rot-Buga

Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna, a zwłaszcza różnice między nimi, to coś, co musisz znać, jeśli chcesz mieć zaangażowanych pracowników. W końcu silna motywacja do pracy jest tym, o czym marzy każdy szef. Twoi ludzie mogą przychodzić do firmy z radością, jak na skrzydłach, ale mogą też się do niej wlec.

Czytaj

Efektywność

Zarządzanie czasem – co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć

Zarządzanie czasem, a raczej zarządzanie sobą w czasie, to temat, który dla przedsiębiorców jest wyjątkowo ważny. W końcu który właściciel firmy nie chciałby być w pięciu miejscach naraz, wykonywać roboty za trzech, a do tego jeszcze wychodzić do domu, zanim się ściemni?

Czytaj

Efektywność

Autosabotaż. Problem przedsiębiorców, o którym nie mają pojęcia

Ooo, już wpół do pierwszej? Chyba czas iść spać. Rano mam spotkanie z klientem, trzeba wstać koło 5:00… – Jego racjonalność próbowała wygrać tą walkę. Jednak Błażej przekonał sam siebie, że i tak nie zaśnie. Bo przecież tyle nerwów musiał dziś stracić przez swoich pracowników, zostać dłużej i nadganiać.

Czytaj

Efektywność Work-life balance

„Przecież nie mogę tak po prostu odpuścić” – 3 błędy, przez które prowadzenie firmy staje się męczarnią

Rzeczywistość wielu przedsiębiorców w Polsce tak właśnie wygląda. Pracują ponad swoje siły, poświęcając to, co najcenniejsze – swój czas, którego za nic nie da się cofnąć. I relacje z najbliższymi, których czasem nie da się już odbudować.

Czytaj

Efektywność

Kierownik, kierownik! Zepsuć mi się kółko od taczki!

Ile razy próbowałeś zostawiać pracowników samych, a po powrocie zastanawiałeś się, czy śmiać się, czy płakać? Ile razy musiałeś po nich poprawiać i marnować swój czas? Ile cennych godzin przeleciało Ci przez palce, bo utknąłeś w bieżączce? Ile? Dziś też nici z wcześniejszego wyjścia z firmy, prawda?

Czytaj