Efektywność

Dlaczego w biurze nie ma miejsca na pracę i jak sobie z tym poradzić?

Autor: Anna Pudło

Gdzie chodzisz, gdy musisz popracować w pełnym skupieniu? Poczekaj, niech zgadnę… Na pewno nie do biura, prawda? No chyba że albo wcześnie rano, zanim zejdą się Twoi współpracownicy, albo późnym wieczorem, gdy wszyscy już pójdą do domu. W biurze pracuje się ciężko.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

My robimy to inaczej!, John Kotter, Holger Rathgeber – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Co ma wspólnego kolonia surykatek z pustyni Kalahari w południowej Afryce z prowadzeniem biznesu? Na pierwszy rzut oka nic… Jednak, gdy przeczytasz książkę pt. My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo Johna Kottera i Holgera Rathgebera – zmienisz zdanie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Firma samozarządzająca się – jedyna opcja na przyszłość?

Jednego dnia poznaję właściciela składu budowlanego, który zatrudnia “złodziei”, aby pilnowali, czy pracownicy nie kradną... Podobno swój pozna swego. Drugiego dnia poznaję właściciela firmy, w której pracownicy mają bezpośredni dostęp do subkont firmowych, a finanse firmy są w pełni jawne...

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Finanse

Po pierwsze: ZYSK, Mike Michalowicz – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Finanse to jedna z głównych przyczyn zmartwień przedsiębiorców. Balansowanie na finansowej linie i osiąganie stabilnej rentowności wymaga nie lada wysiłku. Słyszymy przecież o tym, że mniej więcej ⅔ firm upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności.

Czytaj

Obsługa klienta

4 kroki, by odzyskać utraconego klienta

Klienci odchodzą z różnych powodów. Czasami – i z tym musimy się pogodzić – odchodzą nawet bez powodu. Pytanie brzmi: czy mierzysz, ilu klientów odchodzi do konkurencji? I najważniejsze: ile czasu i energii przeznaczasz na odzyskiwanie klientów straconych?

Czytaj

Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Rework, Jason Fried, David H. Hansson – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Rework to książka autorstwa Jasona Frieda i Davida H. Hanssona – założycieli firmy 37signals (dzisiaj Basecamp) i twórców takich narzędzi jak: Highrise (aplikacja do zarządzania kontaktami), Basecamp (aplikacja do zarządzania projektami),  Campfire (komunikator internetowy)

Czytaj

Obsługa klienta

Kiedy powiedzieć klientowi NIE?

Co pojawia się w Twojej głowie, gdy klient po raz kolejny prosi Cię o rabat albo dodatkową usługę? A odpowiedz sobie szczerze –  ile razy dałeś się klientowi przekonać dla tzw. świętego spokoju??

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego pracownicy stawiają opór wobec zmian?

Zacząłeś wprowadzać zmiany w firmie. Wiesz, że są niezbędne dla jej rozwoju i gruntownie je przemyślałeś, albo wdrażasz je dlatego, że zmusiła Cię do tego jakaś sytuacja. Może przeczytałeś książkę o zarządzaniu zmianą lub zastosowałeś narzędzia do zarządzania zmianą w organizacji. A może poszedłeś na żywioł i po prostu zacząłeś działać.

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Od dobrego do wielkiego, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Żeby zostać wirtuozem gry na gitarze, to trzeba najpierw spełnić pewne warunki. Nie stanie się to z dnia na dzień. To będzie powolna droga, krok po kroku. Na początku będzie bardzo wyboista i zniechęcająca, ale jeśli będziesz wytrwały i zdyscyplinowany, to któregoś dnia gitara będzie dla Ciebie jak druga ręka.

Czytaj

Obsługa klienta

8 wskazówek, jak prowadzić firmowe rozmowy przez telefon, aby brzmieć profesjonalnie

Zdarza Ci się tak, że gdy dzwoni telefon, odruchowo podskakujesz, a serce zaczyna bić Ci szybciej? Gdy musisz zadzwonić do klienta lub kontrahenta, odkładasz to w nieskończoność, a po rozmowie masz w głowie milion myśli na temat tego, co mogłeś powiedzieć inaczej, lepiej…?

Czytaj