Sprzedaż Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Negocjacyjne ZOO, Grzegorz Załuski – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Czym są negocjacje? Jak za ich pomocą uzyskać to, na czym nam zależy? Jak poradzić sobie z argumentacją przeciwnika? Jak odnieść sukces w negocjacjach? Co to w ogóle znaczy “sukces w negocjacjach”?
CzytajZarządzanie zespołem
10 najważniejszych cech dobrego szefa
Bez względu na to, czy już zatrudniasz menedżerów, kierowników czy koordynatorów zespołów, czy dopiero się do tego przymierzasz, musisz wiedzieć kilka rzeczy. Kluczową z nich jest to, jakie cechy i zachowania musi mieć Twój menedżer, aby jego obecność w firmie przynosiła korzyści i wpływała pozytywnie na wyniki zespołu.
CzytajEfektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Praca głęboka, Cal Newport – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
„Ciągle wchodziłem do internetu i sprawdzałem pocztę. Nie mogłem się powstrzymać. To było silniejsze ode mnie” – wspomina Benn, jedna z osób, której historia znalazła się w książce pt. Praca głęboka. Mówi dalej: „Zwierzchnik kazał mi sporządzić biznesplan. Nie mogłem się skupić”.
CzytajObsługa klienta
Jak odpowiadać na negatywne opinie o firmie w internecie?
No i stało się. Właśnie zobaczyłeś, że jakiś klient wysmarował niezbyt miły komentarz o Twojej firmie na Facebooku lub Twitterze. W pierwszej chwili na pewno masz ochotę zareagować odwetem. Pytanie tylko: co to da? A czy wiesz, co zrobić, żeby ocalić swoją reputację, a nawet naprawić taką kryzysową sytuację w social mediach?
CzytajInspiracje
Przedsiębiorco, sprawdź jak radzić sobie z trudnymi emocjami
Na ostatnim spotkaniu z przedsiębiorcami, podczas którego rozmawialiśmy o rekrutacji i zarządzaniu, zostałam zasypana pytaniami, jak się zachować w konkretnych sytuacjach z zatrudnionymi osobami. Skala wątpliwości i dylematów związana z relacjami z pracownikami uświadomiła mi, jak ważne jest ujawnienie źródła moich decyzji i zachowań wobec innych ludzi.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak zwalniać pracowników?
Podjąłeś decyzję o zwolnieniu pracownika. Powodów może być wiele. Po stronie pracownika mogła to być utrata zaufania, niska jakość pracy mimo procesu przygotowania, brak dopasowania do kultury organizacyjnej, nieprzestrzeganie zasad i wartości firmy, brak współpracy z zespołem, spóźnianie się i zawalanie terminów projektów.
CzytajObsługa klienta
Dlaczego warto brać na siebie odpowiedzialność za błędy klientów?
Nie znam przedsiębiorcy, który nie spotkałby się z określeniem “Klient – nasz pan”. Co czujesz, gdy słyszysz te słowa? Pewnie słusznie rodzi się w Tobie sprzeciw, bunt, może jakiś rodzaj złości. Może nawet dawno temu obiecałeś sobie, że nigdy nie będziesz tak podchodził do klientów i za wszelką cenę się tego trzymasz.
CzytajStrategia
Dlaczego warto budować biznes na swoich mocnych stronach?
Miałeś kiedyś okazję patrzeć na kogoś i pomyśleć: “Boże, jaki on jest w tym świetny”? Obserwować kogoś i mieć poczucie, że to “właściwy człowiek na właściwym miejscu”? Czułeś kiedyś zazdrość na widok kogoś, kto był w czymś niemal doskonały, a przy tym w pełni swobodny?
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jak upadają giganci, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.
CzytajObsługa klienta
Doskonała obsługa klienta – jesteś pewny, że robisz to dobrze?
Jest w psychologii takie ciekawe zjawisko… Gdybyśmy zapytali kierowców w Polsce, co myślą o innych kierowcach – to jak myślisz – co odpowiedzą? Jednocześnie ci sami kierowcy, zapytani o to, jak prowadzą samochód, odpowiadają, że są... świetnymi kierowcami! I dokładnie tak samo jest z obsługą klienta...
Czytaj