Inspiracje

Przedsiębiorco, sprawdź jak radzić sobie z trudnymi emocjami

Na ostatnim spotkaniu z przedsiębiorcami, podczas którego rozmawialiśmy o rekrutacji i zarządzaniu, zostałam zasypana pytaniami, jak się zachować w konkretnych sytuacjach z zatrudnionymi osobami. Skala wątpliwości i dylematów związana z relacjami z pracownikami uświadomiła mi, jak ważne jest ujawnienie źródła moich decyzji i zachowań wobec innych ludzi.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak zwalniać pracowników?

Podjąłeś decyzję o zwolnieniu pracownika. Powodów może być wiele. Po stronie pracownika mogła to być utrata zaufania, niska jakość pracy mimo procesu przygotowania, brak dopasowania do kultury organizacyjnej, nieprzestrzeganie zasad i wartości firmy, brak współpracy z zespołem, spóźnianie się i zawalanie terminów projektów.

Czytaj

Obsługa klienta

Dlaczego warto brać na siebie odpowiedzialność za błędy klientów?

Nie znam przedsiębiorcy, który nie spotkałby się z określeniem “Klient – nasz pan”. Co czujesz, gdy słyszysz te słowa? Pewnie słusznie rodzi się w Tobie sprzeciw, bunt, może jakiś rodzaj złości. Może nawet dawno temu obiecałeś sobie, że nigdy nie będziesz tak podchodził do klientów i za wszelką cenę się tego trzymasz.

Czytaj

Strategia

Dlaczego warto budować biznes na swoich mocnych stronach?

Miałeś kiedyś okazję patrzeć na kogoś i pomyśleć: “Boże, jaki on jest w tym świetny”? Obserwować kogoś i mieć poczucie, że to “właściwy człowiek na właściwym miejscu”? Czułeś kiedyś zazdrość na widok kogoś, kto był w czymś niemal doskonały, a przy tym w pełni swobodny?

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jak upadają giganci, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.

Czytaj

Obsługa klienta

Doskonała obsługa klienta – jesteś pewny, że robisz to dobrze?

Jest w psychologii takie ciekawe zjawisko… Gdybyśmy zapytali kierowców w Polsce, co myślą o innych kierowcach – to jak myślisz – co odpowiedzą? Jednocześnie ci sami kierowcy, zapytani o to, jak prowadzą samochód, odpowiadają, że są... świetnymi kierowcami! I dokładnie tak samo jest z obsługą klienta...

Czytaj

Efektywność

Dlaczego w biurze nie ma miejsca na pracę i jak sobie z tym poradzić?

Autor: Anna Pudło

Gdzie chodzisz, gdy musisz popracować w pełnym skupieniu? Poczekaj, niech zgadnę… Na pewno nie do biura, prawda? No chyba że albo wcześnie rano, zanim zejdą się Twoi współpracownicy, albo późnym wieczorem, gdy wszyscy już pójdą do domu. W biurze pracuje się ciężko.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

My robimy to inaczej!, John Kotter, Holger Rathgeber – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Co ma wspólnego kolonia surykatek z pustyni Kalahari w południowej Afryce z prowadzeniem biznesu? Na pierwszy rzut oka nic… Jednak, gdy przeczytasz książkę pt. My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo Johna Kottera i Holgera Rathgebera – zmienisz zdanie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Firma samozarządzająca się – jedyna opcja na przyszłość?

Jednego dnia poznaję właściciela składu budowlanego, który zatrudnia “złodziei”, aby pilnowali, czy pracownicy nie kradną... Podobno swój pozna swego. Drugiego dnia poznaję właściciela firmy, w której pracownicy mają bezpośredni dostęp do subkont firmowych, a finanse firmy są w pełni jawne...

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Finanse

Po pierwsze: ZYSK, Mike Michalowicz – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Finanse to jedna z głównych przyczyn zmartwień przedsiębiorców. Balansowanie na finansowej linie i osiąganie stabilnej rentowności wymaga nie lada wysiłku. Słyszymy przecież o tym, że mniej więcej ⅔ firm upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności.

Czytaj