Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Patrick Lencioni i jego Motywacje lidera, czyli dlaczego ludzie chcą być szefami – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Niektórzy uważają, że bycie szefem to dla nich nagroda, która powinna być źródłem przyjemności, a przynajmniej – że nie powinna nieść za sobą niewygód. Sprawdźmy razem, jakie zagrożenia widzi w takiej postawie Patrick Lencioni, który jest autorem książki Motywacje lidera. Opowieść o przywództwie.
CzytajMarketing Sprzedaż
3 rzeczy, od których zależy skuteczność Twojej sprzedaży w internecie (i poza nim też)
Gdyby istniał JEDEN pewny sposób na to, by 2x więcej osób trafiających na Twoją stronę składało u Ciebie zamówienie… to pewnie nie zwlekałbyś zbyt długo i wdrożył go w swojej firmie, prawda? Problem w tym, że znalezienie jednego takiego elementu graniczy z cudem…
CzytajMarketing
„Szkoda kasy na marketing” – 4 pytania, dzięki którym już nigdy tak nie powiesz
Przedsiębiorcy są często przekonani, że: „szkoda kasy na marketing”, „lepiej kupię nowe maszyny”, „w mojej branży marketing jest zbędny”. Najczęściej wynika to z tego, że kiedyś już próbowali i się zawiedli. Wydali mnóstwo kasy, poświęcili swój czas, a rezultaty były opłakane. Może Ty też do nich należysz?
CzytajZarządzanie zespołem
Dlaczego dla niektórych białe jest czarne? 5 powodów, przez które nie możesz dogadać się z pracownikami
Punkt widzenia danej sytuacji zawsze zależy od punktu siedzenia. A stąd krótka droga do nieporozumień, konfliktów, nerwowych sytuacji i… rozczarowania. Bo ileż można mówić, prosić, tłumaczyć, a pracownik jak nie robił tego, co chciał szef, tak nadal nie robi.
CzytajMarketing Sprzedaż
Jak sprzedawać więcej, częściej i po wyższych cenach, pisząc o swoim produkcie całą prawdę
Reklama powinna mówić prawdę. Niestety większość piszących je, ma z tym problem. Sztucznie pompują obietnice, które nie są poparte w żaden sposób jakimikolwiek dowodami. A to rujnuje sprzedaż i zaufanie do sprzedawcy. Dokąd to prowadzi?
CzytajMarketing Sprzedaż
Reguła niedostępności w handlu. Jak sprzedawać więcej i szybciej?
Jak zwiększyć sprzedaż? Nie ma dnia, by nasi Coraz Lepsi Przedsiębiorcy nie odmieniali tego pytania przez wszystkie przypadki. Czasem po prostu wystarczy sięgnąć po te najprostsze, sprawdzone metody na zwiększenie sprzedaży. Jedną z nich jest wykorzystanie reguły niedostępności.
CzytajZarządzanie zespołem
Krótka historia o pracownikach, którzy jednym ruchem pogrążyli swojego szefa
Też odnosisz czasem takie wrażenie, że jak równo nie zje…dziesz swoich pracowników, to nic do nich nie trafi? Nie raz próbowałeś po dobroci… A potem odwdzięczali Ci się głupimi błędami, które nie tylko sporo Cię kosztowały… ale za które to Ty musiałeś świecić oczami. Jak sobie z tym radzić?
CzytajMarketing Sprzedaż
Reklama emocjonalna – jak używać emocji, żeby zwiększyć sprzedaż
Nie wystarczy zgodzić się z logicznymi argumentami autora, by po przeczytaniu jego reklamy, kupić to, co w niej sprzedaje. Za każdą transakcją stoją emocje. Nawet za decyzją, czy pobrać darmowy materiał. Jak więc napisać reklamę emocjonalną, żeby naprawdę dobrze sprzedawała?
CzytajWywiady
„Nie straciliśmy żadnego klienta w związku z lockdownem!” – historia Coraz Lepszego Przedsiębiorcy, rozkręcającego biznes na pół roku przed pandemią… i to na kredyt!
Gdy pod koniec 2019 roku zakładała swoją stacjonarną Szkołę Językową Brilliant, nie miała bladego pojęcia, że za 6 miesięcy świat sparaliżuje pandemia...
CzytajStrategia Inspiracje
Archetypy marki. Do którego pasuje Twoja firma?
Archetyp marki jest dla firmy tym, czym dla każdego człowieka jest osobowość. Definiuje ją. Wyznacza kierunek rozwoju. Określa ścieżkę, którą podąża, i wartości, jakie wyznaje. No i wreszcie – odgrywa kluczową rolę w świadomym kreowaniu jej spójnego wizerunku. To gotowy wzorzec tożsamości, który służy temu, by budzić w głowach odbiorców konkretne skojarzenia… Ale po co?
Czytaj