Zarządzanie zespołem

Docenienie pracowników – neurologiczne paliwo, dzięki któremu zyskasz zmotywowanych ludzi

Prowadzisz firmę, w którą wkładasz całe swoje serce. Bardzo chciałbyś, żeby wszyscy, którzy z Tobą pracują, mieli taką samą motywację do pracy – by traktowali tę firmę jak swoją. Bywasz jednak rozczarowany, kiedy widzisz, że oni nie chcą oddać swojego serca na rzecz budowania z Tobą organizacji. Chcesz to zmienić?

Czytaj

Prawo biznesu

Obowiązek rozliczenia VAT w firmie zwolnionej z VAT – nie każdy o nim wie

Są sytuacje, w których trzeba składać deklaracje VAT i płacić podatek VAT, mimo że nie jest się vatowcem. Niemożliwe? A jeśli powiem, że znam takie firmy i ciągle ich przybywa? Jeżeli więc jesteś nievatowcem i uważasz, że w związku z tym żaden VAT Cię nie dotyczy, ten artykuł wyprowadzi Cię z błędu.

Czytaj

Strategia Marketing

Jak zbudować Decydującą Przewagę nad konkurencją?

A gdyby tak dało się pozbyć całej konkurencji… bez narażania się na odpowiedzialność karną? Czy perspektywa zbudowania takiej pozycji na rynku, że w oczach kupujących wszystkie inne biznesy przestałyby się liczyć, brzmiałaby zachęcająco? Taka sytuacja to nie fikcja. To scenariusz, który czeka Ciebie i Twoją firmę, gdy wraz z pracownikami wypracujecie Decydującą Przewagę Konkurencyjną.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Alchemia. Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu, Rory Sutherland – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Logika atakuje nas z każdej strony. Szczególnie w biznesie, gdzie wszyscy trąbią, by działania opierać na faktach i danych. Tymczasem w wielu przypadkach rozum odgrywa znikomą rolę. A dane, na których się opieramy, są błędne.

Czytaj

Wywiady

Za 5 lat będziemy na giełdzie w Londynie. Tylko śmierć może mi w tym przeszkodzić – mówi prezes Storm Gray Unit Sp. z o.o. Dariusz Tylka

Przeczytaj rozmowę z przedsiębiorcą, żołnierzem, góralem, który w imię zasad gotowy jest poświęcić swoje życie.

Czytaj

Marketing

Jak mówić o wartościach swojej firmy, by klienci od razu zauważali, że jest wyjątkowa, i chcieli płacić więcej?

W ostatnich latach wartości stały się wyróżnikiem na rynku i sposobem na wyprzedzenie konkurencji. Jak powinieneś o nich mówić, by klienci z łatwością zauważali wyjątkowość Twojej firmy?

Czytaj

Strategia Finanse

W biznesie ważne są trójkąty. Zwłaszcza w firmach usługowych

Nie znam przedsiębiorcy, któremu nie zależy na zyskach. Znam natomiast takich, którzy nieświadomie tracą potencjalną kasę. Według mnie ważne jest połączenie wiedzy z różnych obszarów, w tym finansów, z modelami biznesowymi.

Czytaj

Marketing

Jak przekonać klientów, by kupili właśnie to, co chcesz? Poznaj efekt wabika

Wyobraź sobie, że wraz ze swoją drugą połówką planujecie miesiąc miodowy. Ustaliliście już, że będzie to Rzym albo Paryż. Agent w biurze podróży przedstawia Wam pakiety wakacyjne w obu stolicach: przeloty, zakwaterowanie, zwiedzanie i bezpłatne śniadania. Zakładając, że koszty byłyby takie same, co byś wybrał?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

„Strategia Umami” – dziwny tytuł, rewelacyjna treść

Najpierw zupełnie mnie odrzuciła. Potem okazało się, że czytając ją, zakreśliłem jakieś… 90% tekstu. Strategia Umami – niezwykła książka o jeszcze bardziej niezwykłym tytule. I poradnik dla tych, którzy szukają pomysłów na odróżnienie swojego biznesu od innych.

Czytaj

Wywiady

„Biznes jest integralną częścią mojego życia” – wywiad z Ewą Wachowicz

Czy można smakować życie… zawodowo? Ewa Wachowicz robi to od lat! Dba o to, by potrawy były najlepszej jakości, obsługa profesjonalna, a goście zadowoleni. I choć nie kryje, że „to jest bardzo trudny biznes”, radzi sobie w nim świetnie. „Jeśli pracujesz z pasją, odniesiesz sukces!” – uśmiecha się pani Ewa. Jej pasji nie brakuje.

Czytaj