Artykuły z kategorii:
Strategia
Strategia Efektywność
Dlaczego przedsiębiorcy nie piszą procedur, choć wiedzą, że powinni?
Wśród właścicieli biznesów wzrasta świadomość, że procedury są niezbędne. I chcą, by były napisane. Ale piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami. I często na „chceniu” się kończy, a procedur jak nie było, tak nie ma. Dlaczego więc właściciele biznesów nie piszą procedur, choć wiedzą, że to konieczność?
CzytajStrategia Prawo biznesu
Restrukturyzacja – szansa na uratowanie Twojego biznesu!
Wszyscy mówią dziś o kryzysie i o tym, jakie negatywne skutki będzie on miał dla Twojego biznesu. Co zrobić w tej sytuacji? Oczywiście przygotować się na trudności, by wyjść z nich obronną ręką. A w ramach przygotowań pomyśleć o… restrukturyzacji, jeszcze zanim pojawią się kłopoty.
CzytajStrategia
Kiedy wszystko idzie nie tak, jak powinno… Dlaczego Twojej firmie potrzebne są procedury?
Od kiedy założył firmę i zatrudnił pierwszych pracowników, coraz częściej zdarzało się mu wychodzić z domu bladym świtem i wracać, kiedy na dworze robiło się już szaro. Ironia losu, bo firmę zakładał po to, żeby w końcu mieć czas dla siebie, dla rodziny… By mieć normalne życie.
CzytajStrategia
Do Przedsiębiorców na czas kryzysu i wojny na Ukrainie – Paweł Królak
Sytuacja w wielu branżach jest bardzo nieciekawa. Inflacja, problemy z dostawami, brak pracowników, dobijające ceny paliwa i niektórych walut. Klienci kupują mniej albo ze strachu przed wojną, albo są po prostu zajęci pomaganiem uchodźcom z Ukrainy.
CzytajStrategia
Analiza SWOT firmy. Jak ją wykorzystasz w swoim biznesie?
Analiza SWOT jest jedną z najstarszych, a zarazem najbardziej skutecznych metod oceny potencjału danego przedsiębiorstwa lub przedsięwzięcia. Pozwala racjonalnie dyskutować o możliwościach firmy czy projektu oraz uniknąć rozpoczęcia nierentownych działań.
CzytajStrategia
„Biznesowa (r)ewolucja” – jak przedsiębiorcy radzą sobie w polskim nieładzie. Raport Coraz Lepszej Firmy
Jak udaje Ci się prowadzić firmę w bałaganie, niepewności, absurdach prawnych? Co planujesz w obliczu inflacji, trudnej sytuacji na rynku pracy czy szalejących cen gazu? Przedsiębiorcy próbują działać na różne sposoby, ale większość z nich łączy jedno – bez walki się nie poddadzą, choć są już bardzo zmęczeni.
CzytajStrategia
Negocjacje w biznesie – praktyczny przewodnik. Jak sprawić, by negocjowanie stało się prostsze?
Negocjacje w biznesie to oczywistość. Negocjujesz bez przerwy: z kontrahentami, z usługodawcami, z dostawcami, a może i z pracownikami. Być może nie myślisz o tym w ten sposób, ale negocjujesz też z żoną/mężem i dziećmi. Jak wyjść z negocjacji obronną ręką? Jak zadbać o własne interesy, gdy w trakcie rozmów puszczają nerwy?
CzytajStrategia
Podstawowe wartości w biznesie. Nie czytaj tego, jeśli chcesz sprzedawać narkotyki!
Jakie są podstawowe wartości w biznesie? I co mogą dać Tobie, Twojej firmie, Twoim pracownikom i klientom? Czy znasz odpowiedź na te pytania? Wielu przedsiębiorców, mówiąc „wartość biznesowa”, ma na myśli głównie to, co materialne i mające wpływ na maksymalizację zysków. Zapominają przy tym, że…
CzytajStrategia Work-life balance
3 powody, przez które Twój biznes stoi w miejscu
Ciągle masz wrażenie, że kopiesz się z koniem? Klienci raz są, raz ich nie ma. Masz drożej – chcą taniej. Masz taniej – podejrzewają Cię o najgorsze, bo przecież to na pewno jakiś szmelc i w ogóle to jak mogłeś tak zjechać na jakości. Obsługa – ble. Reklamacje – ble. Dwoisz się i troisz, a komuś ciągle coś się nie podoba…
CzytajStrategia
Procedury w firmie – czym są i jak je napisać?
A gdybym Ci powiedziała, że dobrze napisane procedury pozwolą zaoszczędzić 3 godziny czasu Twojego pracownika dziennie? Że wyeliminują lub zminimalizują o 90% błędy ludzkie i – co za tym idzie – straty Twojej firmy? I że możesz napisać procedurę tak, że Twoi pracownicy przyjmą ją z wdzięcznością i – bez kija i marchewki – sami będą jej przestrzegać?
Czytaj