Artykuły z kategorii:
Strategia

Strategia Marketing

Jak zbudować Decydującą Przewagę nad konkurencją?

A gdyby tak dało się pozbyć całej konkurencji… bez narażania się na odpowiedzialność karną? Czy perspektywa zbudowania takiej pozycji na rynku, że w oczach kupujących wszystkie inne biznesy przestałyby się liczyć, brzmiałaby zachęcająco? Taka sytuacja to nie fikcja. To scenariusz, który czeka Ciebie i Twoją firmę, gdy wraz z pracownikami wypracujecie Decydującą Przewagę Konkurencyjną.

Czytaj

Strategia Finanse

W biznesie ważne są trójkąty. Zwłaszcza w firmach usługowych

Nie znam przedsiębiorcy, któremu nie zależy na zyskach. Znam natomiast takich, którzy nieświadomie tracą potencjalną kasę. Według mnie ważne jest połączenie wiedzy z różnych obszarów, w tym finansów, z modelami biznesowymi.

Czytaj

Strategia Efektywność

Chcesz przestać gasić pożary w firmie? Poukładaj PROCESY

Autor: Tomasz Król

Ułożenie, zmapowanie procesów to podstawa każdej organizacji. Przedsiębiorcy często o tym nie wiedzą albo nie znajdują na to czasu. Jak skutecznie zmapować procesy?

Czytaj

Strategia

Jak chronić firmową pocztę elektroniczną przed cyberatakami

Z perspektywy cyberprzestępców nowi użytkownicy Internetu, gorzej zaznajomieni z zasadami bezpieczeństwa sieciowego, to nowe atrakcyjne ofiary. Widzimy to w statystykach cyberprzestępczości, która zaczyna dotykać coraz mniejsze podmioty gospodarcze.

Czytaj

Strategia Efektywność

Dlaczego przedsiębiorcy nie piszą procedur, choć wiedzą, że powinni?

Wśród właścicieli biznesów wzrasta świadomość, że procedury są niezbędne. I chcą, by były napisane. Ale piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami. I często na „chceniu” się kończy, a procedur jak nie było, tak nie ma. Dlaczego więc właściciele biznesów nie piszą procedur, choć wiedzą, że to konieczność?

Czytaj

Strategia Prawo biznesu

Restrukturyzacja – szansa na uratowanie Twojego biznesu!

Wszyscy mówią dziś o kryzysie i o tym, jakie negatywne skutki będzie on miał dla Twojego biznesu. Co zrobić w tej sytuacji? Oczywiście przygotować się na trudności, by wyjść z nich obronną ręką. A w ramach przygotowań pomyśleć o… restrukturyzacji, jeszcze zanim pojawią się kłopoty.

Czytaj

Strategia

Kiedy wszystko idzie nie tak, jak powinno… Dlaczego Twojej firmie potrzebne są procedury?

Od kiedy założył firmę i zatrudnił pierwszych pracowników, coraz częściej zdarzało się mu wychodzić z domu bladym świtem i wracać, kiedy na dworze robiło się już szaro. Ironia losu, bo firmę zakładał po to, żeby w końcu mieć czas dla siebie, dla rodziny… By mieć normalne życie.

Czytaj

Strategia

Do Przedsiębiorców na czas kryzysu i wojny na Ukrainie – Paweł Królak

Sytuacja w wielu branżach jest bardzo nieciekawa. Inflacja, problemy z dostawami, brak pracowników, dobijające ceny paliwa i niektórych walut. Klienci kupują mniej albo ze strachu przed wojną, albo są po prostu zajęci pomaganiem uchodźcom z Ukrainy.

Czytaj

Strategia

Analiza SWOT firmy. Jak ją wykorzystasz w swoim biznesie?

Analiza SWOT jest jedną z najstarszych, a zarazem najbardziej skutecznych metod oceny potencjału danego przedsiębiorstwa lub przedsięwzięcia. Pozwala racjonalnie dyskutować o możliwościach firmy czy projektu oraz uniknąć rozpoczęcia nierentownych działań.

Czytaj

Strategia

„Biznesowa (r)ewolucja” – jak przedsiębiorcy radzą sobie w polskim nieładzie. Raport Coraz Lepszej Firmy

Jak udaje Ci się prowadzić firmę w bałaganie, niepewności, absurdach prawnych? Co planujesz w obliczu inflacji, trudnej sytuacji na rynku pracy czy szalejących cen gazu? Przedsiębiorcy próbują działać na różne sposoby, ale większość z nich łączy jedno – bez walki się nie poddadzą, choć są już bardzo zmęczeni.

Czytaj