Artykuły z kategorii:
Strategia
Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Od dobrego do wielkiego, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Żeby zostać wirtuozem gry na gitarze, to trzeba najpierw spełnić pewne warunki. Nie stanie się to z dnia na dzień. To będzie powolna droga, krok po kroku. Na początku będzie bardzo wyboista i zniechęcająca, ale jeśli będziesz wytrwały i zdyscyplinowany, to któregoś dnia gitara będzie dla Ciebie jak druga ręka.
CzytajStrategia
Dlaczego już dziś powinieneś pomyśleć o zamknięciu Twojej firmy?
Być może w tej chwili nawet o tym nie myślisz... Być może wydaje Ci się to temat tak odległy, że nie warto się nim zajmować... Przecież codziennie robisz tak dużo w swoim biznesie i widzisz przed nim świetlaną przyszłość i tak wiele możliwości... Zatem możesz dziś sobie nawet nie uświadamiać...
CzytajStrategia Finanse
Ciągle się zadłużam, a efektów nie widać
Jak się zakłada biznes, to głowa jest zwykle pełna marzeń, a życie wydaje się piękne. A potem niestety często przychodzi zderzenie z rzeczywistością. Nawet nie masz pojęcia, jak wielu przedsiębiorców skarży się na to, że tak ciężko pracują, wkładają w pracę całe swoje serce, a efektów tej pracy nie widać. Jedyne co rośnie, to coraz większe długi… Jak sobie z tym poradzić?
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Cel I: Doskonałość w produkcji, Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jak często podczas prowadzenia firmy spotykasz się z tzw. „wąskimi gardłami”, które uniemożliwiają pełne wykorzystanie jej potencjału? Problem ten pojawia się zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych, i dotyczy niemal każdego aspektu prowadzenia działalności.
CzytajStrategia
Naprawdę masz firmę, czy stworzyłeś sobie tylko miejsce pracy?
Jaki jest najczęstszy powód zakładania firm? Mój kolega jakiś czas temu przeprowadził taką ankietę wśród kilkuset przedsiębiorców. Wygrała odpowiedź: „Miałem głupiego szefa”.
CzytajStrategia
Jak zdobyć przewagę, której konkurencja nie będzie w stanie skopiować?
Nie ma takiego rynku, na którym nie musiałbyś konkurować. Nawet jeśli konkurencji nie ma chwilowo, to gdy tylko ktoś zauważy, że dobrze Ci idzie, za moment pojawią się rywale. Niezależnie, co w biznesie robisz lub planujesz robić, trzeba być gotowym na zmaganie się z innymi firmami.
Czytaj