Artykuły z kategorii:
Strategia


Strategia

Czy warto współpracować z konkurencją?

Dziś postanowiłem poruszyć temat konkurencji, ponieważ zauważyłem, że większość przedsiębiorców traktuje konkurencję jako zło, przeciwnika czy wroga. Często spotykam się z bardzo emocjonalnym i agresywnym podejściem do ofert czy reklam konkurencji. Dlaczego to podejście jest błędne?

Czytaj

Strategia Marketing

Boisz się konkurencji? To Cię teraz dobije…

Wielu przedsiębiorców myśli sobie tak: gdyby nie konkurencja, szło by mi znacznie lepiej. Albo tak: pojawi się ktoś wielki i mnie zmiecie cenami. Potwierdzają to fakty. Gdy klient widzi, że to samo może mieć taniej, nie waha się ani chwili, więc tańsza konkurencja faktycznie ma wpływ na biznes

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków, Jarek Szczepański

Powiem wprost: to jedna z najbardziej inspirujących książek, jakie ostatnio przeczytałem. W dodatku pojawiła się w idealnym dla mnie momencie. W chwili, w której zastanawiałem się, co dalej z moją pracą. Dzięki Złotej strategii marki

Czytaj

Strategia

8 wskazówek, które pomogą Ci przygotować firmę do sprzedaży

Dzisiejszy artykuł poświęcimy sprzedaży firmy i temu, jak się do tego dobrze przygotować. Być może sprzedaż firmy kojarzy Ci się z wielkimi fuzjami i transferami na parkiecie giełdowym lub wchłonięciem mniejszego podmiotu przez duży kapitał zagraniczny konkurencji. To jednak nie tylko duże sprawy, ale również całkiem drobne

Czytaj

Strategia

A gdyby tak zrobić w firmie mały… pivocik?

Co zrobić, kiedy biznes nie płynie jak po aksamitnie miękkim maśle, tylko z trudem się toczy jak po zmarzniętej glinianej grudzie? Czy istnieje sposób, dzięki któremu firma może wskoczyć na nowe tory? Okazuje się, że tak. Jedną z opcji, które warto rozważyć, jest tzw. pivot. Co warto o nim wiedzieć i czy naprawdę jest tak skuteczny, jak o nim mówią?

Czytaj

Strategia

4 bolesne kłamstwa, które nieustannie powtarzają sobie przedsiębiorcy

Zaczyna się od pięknych marzeń o własnej firmie... ...a kończy się często totalnym zniechęceniem, wypaleniem, walką każdego dnia o przetrwanie, skomplikowaną sytuacją rodzinną i nieustannym zmęczeniem... Bo trudno nie być zmęczonym, pracując tak długo i ciężko, jak pracują polscy przedsiębiorcy...

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Przemiana błękitnego oceanu, W. Chan Kim, Renee Mauborgne – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Jesteś przedsiębiorcą, więc znasz to pewnie z własnych obserwacji: coraz mniejsze marże, coraz wyższe koszty, problemy ze sprzedażą i ta nieustanna walka o udział w rynku… Te problemy dotyczą wszystkich branż, od budownictwa po salony fryzjerskie, od agencji reklamowych po kancelarie prawne i biura rachunkowe…

Czytaj

Strategia

Dlaczego warto budować biznes na swoich mocnych stronach?

Miałeś kiedyś okazję patrzeć na kogoś i pomyśleć: “Boże, jaki on jest w tym świetny”? Obserwować kogoś i mieć poczucie, że to “właściwy człowiek na właściwym miejscu”? Czułeś kiedyś zazdrość na widok kogoś, kto był w czymś niemal doskonały, a przy tym w pełni swobodny?

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jak upadają giganci, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.

Czytaj