Artykuły z kategorii:
Marketing

Marketing Inspiracje

Jak marki reagują na koronawirusa?

Cień koronawirusa padł również na dotychczas bezpieczny i starannie rozplanowany świat marketingu, zmuszając marki do tego, aby zapomnieć o tegorocznych strategiach komunikacyjnych i pobawić się w improwizację. Specjalnie dla Ciebie zebrałam w jednym miejscu kilka jej najciekawszych – moim zdaniem – przykładów.

Czytaj

Marketing Prawo biznesu

O czym pamiętać, podpisując umowę z grafikiem?

Autor: Tomasz Palak

Zdarza się, że firma potrzebuje wsparcia przy tworzeniu obrazów. Zależy nam na wysokiej jakości logotypach, pięknych wizytówkach czy po prostu estetycznych grafikach do bieżącej komunikacji marketingowej i sprzedażowej. Z mojego doświadczenia jako prawnika wynika, że podpisując umowę z grafikiem, myślimy właśnie o tym, a niestety bardzo rzadko przewidujemy sytuacje konfliktowe.

Czytaj

Marketing Inspiracje

Czy warto jeszcze robić webinary?

Webinary. Ciężki temat. Jedni nie wyobrażają sobie życia bez wirtualnych spotkań z klientami i uważają, że bez nich strategia contentowa jest jak ryba bez wody. Inni – że w dzisiejszych, „szybkich” czasach bliżej im do ryby bez roweru… i na dobrą sprawę mało kto je jeszcze ogląda. A jak jest naprawdę?

Czytaj

Marketing Inspiracje

Poznaj 3 firmy, które przetrwały kryzys dzięki content marketingowi

Mam wrażenie, że wszyscy żyjemy w centrum jakiejś groteskowej ilustracji chińskiego przysłowia: „Obyś żył w ciekawych czasach”. Każdy z nas tworzy w tym kryzysie własną historię. I każdy z nas liczy na swój prywatny happy end. Dziś opowiem o tych, którzy się go doczekali. Wszystkich łączy jedno – przetrwali dzięki content marketingowi.

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak działać w kryzysie, będąc samozatrudnionym freelancerem?

Jeszcze kilka, kilkanaście tygodni temu świat, Twój świat, wyglądał inaczej. Mogłeś przebierać w zleceniach i odsyłać klientów do konkurencji. Dziś, po tych chwilach świetności, nie zostało praktycznie nic. Skończyło się rumakowanie! Utknąłeś w ciemnej... i nic nie wskazuje na to, że prędko się z niej wygramolisz. I co teraz?

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak zmieniać zwykłe sytuacje w zarabiające maile?

Trafiłem kiedyś na podcast, w którym Ben Settle (copywriter) opowiadał o pewnej magicznej umiejętności. Umiejętności, która pozwala mu pracować tylko 10 minut dziennie. Mniej więcej tyle czasu zajmuje mu napisanie jednego maila. I te maile sprzedają! I to jak sprzedają!

Czytaj

Marketing

12 powodów, dla których warto w 2022 roku uruchomić blog firmowy

Jedni mówią, że to świetny pomysł. Inni – że szkoda na niego czasu, bo era takich mediów właśnie się dopala, a poza tym, ludzie i tak wolą treści wideo. A jak jest naprawdę? Czy w 2022 roku nadal warto pomyśleć o postawieniu bloga firmowego?

Czytaj

Marketing Inspiracje

Krótka historia o tym, jak Google uczłowieczył chatboty

Kojarzysz Matrixa? Hit z 1999 roku nauczył nas wszystkich 2 rzeczy – długie skórzane płaszcze wyglądają dobrze tylko wtedy, kiedy nosi je Keanu Reeves, a sztuczna inteligencja jest czymś, czego wszyscy powinniśmy w najlepszym przypadku grzecznie unikać... Ale od tego czasu minęło trochę ponad 20 lat, a na świecie pojawił się nowy Wybraniec. Nazywa się Google i właśnie uczłowieczył boty.

Czytaj

Marketing Sprzedaż

6S – jak lepiej odpowiadać na zapytanie o ofertę?

Każdy, kto prowadzi biznes online, prędzej czy później mierzy się z problemem odpowiadania na zapytania typu „proszę o ofertę”. Dlaczego nazywam to problemem? Przecież skoro są zapytania, to znaczy, że są klienci na to, co sprzedajemy. Ale pozostaje wątpliwość: jak odpowiadać na takie zapytania, by kontakt nie urywał się po pierwszym e-mailu?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej, Miles Young

Książka Davida Ogilvy’ego Ogilvy o reklamie to branżowy klasyk. Niestety, nieco zakurzony klasyk – bo od jego premiery na świecie pojawił się Facebook, Google, Amazon i paru innych gigantów, którzy od lat napędzają cyfrową rewolucję. Na szczęście na horyzoncie pojawił się Miles Young z odkurzaczem.

Czytaj