Sprzedaż
Mniejsze koszty – większe zyski. 3 zaskakujące trendy zakupowe, mające wpływ na finanse każdej firmy
Kiedyś sprzedaż budowało się na dobrej lokalizacji. Przy głównej ulicy, w miejscach ruchu klientów i tam też koncentrował się biznes. Kto miał lepszą lokalizację, ten zgarniał większy kawałek tortu.
CzytajMarketing
Po co firmie agencja reklamowa?
Agencja to tylko dla dużych. Biorą pieniądze nie wiadomo za co. Przecież ja wiem wszystko o reklamie: trzeba powiedzieć, żeby kupowali, i już – bułka z masłem. Trochę ironicznie, ale niestety jest to bardzo powszechna opinia, szczególnie wśród niewielkich przedsiębiorców.
CzytajInspiracje
Szalone pomysły na biznes, które przekuto na sporą ilość żywej gotówki
Rezerwacja miejsca w niebie. Wynajem kóz do koszenia trawnika. Sprzedaż działek na Księżycu. Brzmi bez sensu? No i co z tego? Autorzy tego rodzaju pomysłów czują teraz, że naprawdę żyją. A jeśli już płaczą, to tylko wtedy, kiedy wybierają się do bankomatu po zapas świeżej gotówki.
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje
Prawdziwa historia McDonald’s. Wspomnienia założyciela, Ray Kroc – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Zacząłem czytać tę książkę dzień po wizycie w jednej z restauracji McDonald’s. Nie była to zbyt udana impreza. Zdenerwowała mnie cena, jaką musiałem zapłacić za dwa pokrojone ziemniaki wrzucone na gorący tłuszcz. Z tym większym jednak zainteresowaniem pochłonąłem autobiografię Raya Kroca
CzytajStrategia
Czy warto współpracować z konkurencją?
Dziś postanowiłem poruszyć temat konkurencji, ponieważ zauważyłem, że większość przedsiębiorców traktuje konkurencję jako zło, przeciwnika czy wroga. Często spotykam się z bardzo emocjonalnym i agresywnym podejściem do ofert czy reklam konkurencji. Dlaczego to podejście jest błędne?
CzytajEfektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś, Jon Acuff
Nie wiem, czy wiecie, ale na początku każdego roku – i to każdego bez wyjątku – grasuje pewien „duch”, który przejmuje kontrolę nad większością z nas… Co to za duch? To „duch nowych postanowień”! Niestety, bardzo szybko gros z nas opuszcza, a zostaje tylko z garstką osób…
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji, Chris Guillebeau
Są książki, o których zapomina się już parę minut po ich przeczytaniu. Są jednak i takie, których zawartość skutecznie wwierca się w mózg i nie pozwala wieczorem zasnąć. Niskobudżetowy startup należy do tej drugiej kategorii
CzytajStrategia Marketing
Boisz się konkurencji? To Cię teraz dobije…
Wielu przedsiębiorców myśli sobie tak: gdyby nie konkurencja, szło by mi znacznie lepiej. Albo tak: pojawi się ktoś wielki i mnie zmiecie cenami. Potwierdzają to fakty. Gdy klient widzi, że to samo może mieć taniej, nie waha się ani chwili, więc tańsza konkurencja faktycznie ma wpływ na biznes
CzytajMarketing
Na co zwracać uwagę w tekstach marketingowych, by pomagały w sprzedaży, zamiast przeszkadzać?
Czasem o efektach sprzedaży decyduje nie to, co zrobiliśmy, ale to, czego nie zrobiliśmy. Scenariusz bywa taki, że staramy się, robimy, działamy, a dopiero jeden szczegół wszystko zmienia.
CzytajSprzedaż Obsługa klienta
4 powody, dlaczego warto być NIEidealnym sprzedawcą, żeby sprzedawać więcej
Czego boimy się najbardziej, podchodząc do rozmowy handlowej? Otóż najczęściej wcale nie tego, że nie sprzedamy, a więc nie wypełnimy naszego zadania (choć dla wielu handlowców może to oznaczać, że nie otrzymają zapłaty-prowizji za swoją pracę). Dominuje w nas strach o to, że… klient będzie miał o nas kiepskie zdanie.
Czytaj