Artykuły z kategorii:
Strategia
Strategia Sprzedaż
Czy warto zwiększać asortyment firmy?
Kiedy przedsiębiorcy chcą zwiększyć sprzedaż, często pierwszym, co przychodzi im do głowy, jest rozszerzenie asortymentu. Więcej produktów to więcej klientów, a więcej klientów to większe zyski… Czyżby? A. Ries i J. Trout, którzy doradzali w marketingu wielu spośród 500 największych firm świata, będących na liście magazynu „Fortune”, mają nieco inne zdanie.
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym, Avinash Dixit, Barry Nalebuff
Co najmniej kilka razy w ciągu dnia stajesz w obliczu sytuacji wymagających strategicznego myślenia. Jasne, że możesz rzucić monetą i zdać się na los, ale czy nie lepiej wziąć sprawy w swoje ręce i świadomie starać się wygrać tę życiową grę?
CzytajStrategia Inspiracje Finanse
3 fatalne błędy, które powodują, że Twoi klienci patrzą tylko na cenę
Wszyscy chcą teraz taniej i taniej. Klienci wpadają, przepytują Cię z Twojej oferty, żądają gratisów. Kiwają głowami, jakby byli naprawdę zainteresowani. Zapalasz się więc i machając rękami, tłumaczysz im, że świetne materiały, że najlepsi fachowcy, że sam czuwasz, a potem…
CzytajStrategia Marketing
Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?
Każdy przedsiębiorca powinien znać rynek, w którym funkcjonuje, jak własną kieszeń. Jednym z elementów rozeznania rynku jest rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego. Niektóre czynniki, które na nie wpływają, są zapewne dla Ciebie oczywiste, ale czy wszystkie, czy nic Ci nie umknęło? Sprawdźmy.
CzytajStrategia Prawo biznesu
Jaką formę prawną działalności wybrać?
Jedną z kluczowych decyzji, jakie należy podjąć, zabierając się za prowadzenie firmy, jest wybór formy prawnej działalności gospodarczej. W takim momencie należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Pominięcie niektórych z nich może Cię wiele kosztować.
CzytajStrategia Sprzedaż
Sklep internetowy jak hodowla bydła, czyli czego nie wiesz o dojeniu
E-commerce staje się źródłem dochodu dla coraz większej liczby przedsiębiorców. Powszechność systemów sklepowych oraz łatwość ich konfiguracji sprawia, że można by porównać ten biznes do hodowli bydła mlecznego w systemie KKD: Kupujesz Karmisz Doisz. Ale nic bardziej mylnego.
CzytajStrategia Inspiracje
Jak znaleźć niszę rynkową i dlaczego warto?
Oto 3 sposoby poszukiwania pomysłów biznesowych. Każdy z nich pięknie otwiera głowę i napełnia ją masą inspiracji. Sprawdź i przetestuj!
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Własna firma krok po kroku, Grzegorz Krzemień
Na polskim rynku jest mnóstwo książek biznesowych, z których możemy czerpać wiedzę i inspiracje. Niestety, wiele z nich, zwłaszcza tych zagranicznych, oddaje amerykańską rzeczywistość i odnosi się do korporacji.
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Lean management, czyli jak odchudzić firmę i poprawić jej kondycję
Eliminacja marnotrawstwa, szacunek dla pracowników, dostarczanie klientom prawdziwej wartości. Jeśli te hasła są Ci bliskie, bardzo możliwe, że możesz sporo zyskać, wykorzystując lean management. To jeden z najnowocześniejszych modeli zarządzania firmą.
CzytajStrategia Marketing Sprzedaż
Jak wyznaczyć cele rozwoju firmy?
Biznes, który się nie rozwija, nie tylko stoi w miejscu, ale wręcz się cofa. Każda firma powinna zatem stopniowo iść do przodu. To jasne, tylko właściwie dokąd? W którym kierunku? Okazuje się, że warto zapytać przede wszystkim o to, z kim.
Czytaj