Artykuły z kategorii:
Strategia
Strategia
Koronawirus: kto na tym zarobi, a kto straci? Aktualizacja 21 kwietnia 2020 roku
Zacząłem pisać ten artykuł godzinę po tym, gdy w Polsce potwierdzono pierwszy przypadek zarażenia się koronawirusem. W tym momencie, czyli 21 kwietnia 2020 roku, liczba chorych jest już pięciocyfrowa. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak koronawirus wpłynie na Twoją firmę – czytaj dalej.
CzytajStrategia
Koronakryzys – zagrożenie czy szansa?
Chciałbym w tym artykule pokazać 5 przykładów z działalności różnych firm, które znalazły swój sposób na kryzys. Nie łudźmy się, nie ma łatwych rozwiązań trudnych problemów. Ale to nie znaczy, że w ogóle ich brak. Mam nadzieję, że zapoznanie się z tymi przykładami pomoże Ci odnaleźć swoją drogę przez ciemną dolinę, w jaką właśnie wkraczamy, a z której nie wiadomo jeszcze, kiedy wyjdziemy.
CzytajStrategia Finanse
7 porad od Coraz Lepszego Szefa dla przedsiębiorców, których dotknął kryzys
Sytuacja, w której znaleźliśmy się z powodu koronawirusa, zaboli nas wszystkich. Gospodarka to bowiem sieć naczyń połączonych. W swojej biznesowej „karierze” przechodziłem przez kilka potężnych kryzysów i to niezwykle dużo mnie nauczyło. W związku z tym chcę się z Tobą podzielić kilkoma poradami.
CzytajStrategia
Czym jest strategia firmy?
Strategia jest jednym z kluczowych elementów zarządzania firmą. Warto o nią zadbać, nawet jeśli Twoja firma jest mała i wydaje Ci się, że strategii nie potrzebujesz lub nie masz na nią czasu. Dlaczego? Bo pomoże Ci odpowiedzieć na kluczowe pytania, które zadajesz sobie sam lub które zadają Ci pracownicy. Pozwoli też zrozumieć, w którym miejscu jesteś i dokąd właściwie chcesz dotrzeć.
CzytajStrategia Sprzedaż
Czy warto zwiększać asortyment firmy?
Kiedy przedsiębiorcy chcą zwiększyć sprzedaż, często pierwszym, co przychodzi im do głowy, jest rozszerzenie asortymentu. Więcej produktów to więcej klientów, a więcej klientów to większe zyski… Czyżby? A. Ries i J. Trout, którzy doradzali w marketingu wielu spośród 500 największych firm świata, będących na liście magazynu „Fortune”, mają nieco inne zdanie.
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym, Avinash Dixit, Barry Nalebuff
Co najmniej kilka razy w ciągu dnia stajesz w obliczu sytuacji wymagających strategicznego myślenia. Jasne, że możesz rzucić monetą i zdać się na los, ale czy nie lepiej wziąć sprawy w swoje ręce i świadomie starać się wygrać tę życiową grę?
CzytajStrategia Inspiracje Finanse
3 fatalne błędy, które powodują, że Twoi klienci patrzą tylko na cenę
Wszyscy chcą teraz taniej i taniej. Klienci wpadają, przepytują Cię z Twojej oferty, żądają gratisów. Kiwają głowami, jakby byli naprawdę zainteresowani. Zapalasz się więc i machając rękami, tłumaczysz im, że świetne materiały, że najlepsi fachowcy, że sam czuwasz, a potem…
CzytajStrategia Marketing
Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?
Każdy przedsiębiorca powinien znać rynek, w którym funkcjonuje, jak własną kieszeń. Jednym z elementów rozeznania rynku jest rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego. Niektóre czynniki, które na nie wpływają, są zapewne dla Ciebie oczywiste, ale czy wszystkie, czy nic Ci nie umknęło? Sprawdźmy.
CzytajStrategia Prawo biznesu
Jaką formę prawną działalności wybrać?
Jedną z kluczowych decyzji, jakie należy podjąć, zabierając się za prowadzenie firmy, jest wybór formy prawnej działalności gospodarczej. W takim momencie należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Pominięcie niektórych z nich może Cię wiele kosztować.
CzytajStrategia Sprzedaż
Sklep internetowy jak hodowla bydła, czyli czego nie wiesz o dojeniu
E-commerce staje się źródłem dochodu dla coraz większej liczby przedsiębiorców. Powszechność systemów sklepowych oraz łatwość ich konfiguracji sprawia, że można by porównać ten biznes do hodowli bydła mlecznego w systemie KKD: Kupujesz Karmisz Doisz. Ale nic bardziej mylnego.
Czytaj