Rekrutacja

Ten błąd podczas rozmowy kwalifikacyjnej może Cię sporo kosztować. Obejrzyj WIDEO z cyklu BIZNESOWY QUIZ #6

Martyna Kosienkowska
Michał Bugno


Zatrudniasz nowego pracownika. Na rekrutacji miałeś wrażenie, że to strzał w dziesiątkę, perełka wśród kandydatów, że wreszcie zyskasz prawdziwe wsparcie.

Ale po kilku miesiącach okazuje się, że zamiast wsparcia masz na głowie prawdziwą katastrofę!

Koszty? Liczone w grubych tysiącach, nie wspominając o zmarnowanym czasie i energii.

A wszystko przez to, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie skupiłeś się na tym, co jest kluczowe, by pracownik sprawdził się na swoim stanowisku.

Obejrzyj kolejny odcinek serii Biznesowy Quiz #6 i przekonaj się, co to takiego!

Zła odpowiedź będzie Cię drogo kosztowała

Wyobraźmy sobie, że publikujesz ogłoszenie o pracę, odrzucasz bezsensowne i niekompletne CV i w końcu zapraszasz kilku szczęśliwców na spotkanie.

Ale na którego z nich powinieneś się zdecydować? W Twojej głowie pojawia się pytanie:

QUIZ - wybór odpowiedzi

Jak myślisz, Drogi Przedsiębiorco, która odpowiedź jest poprawna?

Zastanów się chwilę.

I jak, już wiesz?

Otóż prawidłowa odpowiedź to…

Nie, tego Ci tutaj nie zdradzimy. Obejrzyj wideo i przekonaj się.

Ale możemy Ci podpowiedzieć, że odpowiedź a) jest nieprawidłowa. Choć niestety to właśnie na nią stawia wielu przedsiębiorców.

Dlaczego tak łatwo wpaść w pułapkę „on jest fajny”?

Jest mnóstwo ludzi, którym wydaje się, że potrafią ocenić drugą osobę „w kilka sekund" albo na podstawie „pierwszego wrażenia”. Ale wystarczy sięgnąć do podstawowej wiedzy psychologicznej, by dowiedzieć się, że to najczęściej wierutna bzdura!

Mamy w głowie zbyt dużo mechanizmów, które taką ocenę zaburzają. Bo kto robi na nas dobre pierwsze wrażenie? Osoby, które są podobne do nas. Do takich ludzi czujemy „chemię”.

Ale najczęściej w dobrze przeprowadzonej rekrutacji nie szukasz osoby podobnej do siebie, tylko wprost przeciwnie – kogoś, kto będzie z przyjemnością robił te rzeczy, których Ty nie lubisz. Kogoś, kto celowo będzie „nie–Tobą" po to właśnie, by mógł przejąć te zdania, które Ty wciąż odkładasz na potem i wnieść nowe spojrzenie. Takiej osoby zwykle wcale nie polubisz od pierwszego wejrzenia.

Dlatego nie ufaj tutaj swojej intuicji, bo najprawdopodobniej się zawiedziesz, co potem będzie kosztowało Twoją firmę mnóstwo pieniędzy.

Zresztą badania naukowe i analizy procesów rekrutacyjnych potwierdzają niezbicie, że zatrudnianie intuicyjne najlepiej po prostu wywalić do kosza, a zdać się na twarde fakty i jasne kryteria.

Która odpowiedź jest zatem poprawna?

Bardzo jesteśmy ciekawi, czy wiedziałeś od razu. Koniecznie daj nam znać w komentarzu pod tym filmem na YouTubie, co wybierasz.

A potem…

Skorzystaj z niespodzianki

Kiedy już poznasz właściwą odpowiedź, zwróć jeszcze uwagę na niespodziankę, którą dla Ciebie przygotowaliśmy.

To poradnik pt. 6 PYTAŃ, które musisz sobie zadać, aby zatrudnić właściwego pracownika.

Poradnik jest dostępny za 0 zł! Ale kwota, jaką możesz dzięki niemu zaoszczędzić, unikając nietrafionej rekrutacji, jest ogromna. Uzupełnij więc po prostu formularz i pobierz poradnik.

Pobierz bezpłatny (0 zł) poradnik

6 pytań, które musisz sobie zadać,
aby zatrudnić najlepszego pracownika


Sprawdź:

  • jak znaleźć pracowników dopasowanych do potrzeb i możliwości Twojej firmy,
  • jak przygotować się do rekrutacji, żeby nie zmarnować czasu i pieniędzy,
  • jak ograniczyć do minimum ryzyko, że znów się pomylisz.

6 pytań

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Coraz Lepszej Firmy.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Michał Bugno

Przez 15 lat pracował jako dziennikarz sportowy – najpierw w Wirtualnej Polsce, a później w telewizji Polsat Sport. Jako reporter obsługiwał liczne wydarzenia najwyższej rangi, m.in. w piłce nożnej, sportach walki i sportach zimowych. Był korespondentem podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w 2018 roku. Przez 5 lat prowadził cykl wywiadów wideo „Sektor Gości” ze sportowcami. Obecnie realizuje projekty wideo w Coraz Lepszej Firmie. W wolnym czasie lubi żyć aktywnie – biegać, jeździć na rowerze lub na nartach i zdobywać górskie szczyty.