Marketing

6 powodów, dla których nie możesz dłużej ignorować video marketingu

Adam Mrowiec

Video marketing to trend, który z każdym dniem przybiera na sile i staje się coraz potężniejszy. Poznaj SZEŚĆ POWODÓW, dla których nie możesz dłużej go ignorować.

1. Video to treści, które świetnie się pozycjonują

Jak myślisz, dlaczego eksperci od pozycjonowania zalecają, aby w swoich wpisach (czy to na blogu czy na stronie sprzedażowej) umieszczać materiały video? Video to istotny czynnik mający wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Zresztą, mogłeś już to pewnie zauważyć, gdyż często po wpisaniu jakiejś frazy w Google, na pierwszych miejscach wyświetlają się linki do materiałów video.

Przeprowadź krótki eksperyment. Wpisz w wyszukiwarce frazę „Jak zawiązać krawat”, a zobaczysz, że pierwsze trzy wyniki odnoszą się do materiałów video. Oprócz tego, wiele osób nie ma świadomości (lub zapomina), że tak naprawdę wyszukiwarka YouTube'a jest drugą wyszukiwarką świata zaraz po Google'u.

2. Oglądanie – tak, czytanie – nie

Jeżeli chcesz skutecznie trafić ze swoim komunikatem lub treścią do klienta, musisz znać jego upodobania. Najskuteczniejsze są takie formy komunikacji, które sprawiają przyjemność odbiorcom. Wyobraź sobie, że głuchemu puszczasz jeden z marszów Chopina, a osobie niewidomej jako prezent ofiarowujesz album ze zdjęciami. Zrobić tak możesz, ale czy odniesie to jakikolwiek skutek? Podobnie jest z biznesem. A fakty są takie, że coraz więcej osób rezygnuje z czytania, zastępując je właśnie treściami video. Według najnowszych badań czytelnictwa aż 63% Polaków nie przeczytało w ostatnim roku żadnej książki. Z drugiej strony mamy coraz młodsze pokolenia, które coraz więcej czasu spędzają w sieci. Dla wielu z nich dzisiejszy postęp technologiczny to coś zupełnie normalnego. Spośród „Generacji Z” (czyli osób urodzonych w latach 1996-2010) – aż 95% osób korzysta z YouTube, a 50% nie potrafi bez niego żyć.

Ludzie wolą oglądać, bo przyswojenie video wymaga od nich mniej wysiłku, zaangażowania i poświęcenia. Człowiek z natury jest odrobinę leniwy i ceni sobie wolny czas, dlatego będzie robił wszystko, aby mieć go jak najwięcej. Poza tym, oglądając video, ludzie mogą robić jeszcze kilka innych rzeczy w tym samym czasie, a i tak zrozumieją przekaz. Z drugiej strony mamy tekst, który wymaga od nas stuprocentowego zaangażowania, a często mały szmer czy „przeszkadzajka” skutecznie wybijają z rytmu.

3. Video tłumaczy i przekazuje skuteczniej i więcej

Kolejny powód, który sprawia, że obok video marketingu nie można przejść obojętnie. Jak myślisz – ile czasu może poświęcić Ci klient? Prawda może być bardzo bolesna. Jeżeli w początkowej fazie nie zdobędziesz jego zainteresowania – zrezygnuje i będzie szukać czegoś innego. Człowiek poszukuje takich rozwiązań, które szybko i skutecznie rozwiążą jego problemy. Dla przykładu, jeżeli ktoś zacznie czytać jakiś poradnik i po kilku chwilach uzna, że zbyt wiele z tego nie rozumie… zrezygnuje, nie będzie próbował drugi raz czytać tego samego. Dlatego musisz zadbać o taką formę przekazywania informacji, która będzie tłumaczyła jakąś idę jasno, klarownie i możliwie w jak najkrótszym czasie.

Te warunki spełnia video, które fantastycznie sprawdza się jako narzędzie do tłumaczenia skomplikowanych idei. Badania przeprowadzone przez The Power of Visual Communication dowodzą, że 90% informacji transmitowanych do mózgu jest w formie wizualnej. Oprócz tego, mózg przetwarza takie informacje 60 tysięcy razy szybciej, niż tekstowe, co sprawia, że ludzie zapamiętują dwa razy więcej z tego, co obejrzą od tego, co przeczytają.

4. Interakcja i zaufanie wśród konsumentów

Wypracowanie znakomitych relacji na linii marka-konsument to solidna podstawa każdego udanego biznesu. W końcu przecież po drugiej stronie zawsze jest człowiek. Nawet jeżeli produkujesz karmę dla psów, to i tak nie kupuje jej pies, tylko jego właściciel. Video marketing to świetna okazja do tego, aby wypracować właśnie tak fantastyczne relacje i przy okazji podnieść zaufanie odbiorców do swojej marki.

Jak to robić? Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego są transmisje LIVE. LIVE’y z każdym dniem stają się coraz bardziej popularne. Według ostatnich badań – transmisje na żywo na Facebooku są oglądane trzy razy dłużej i generują o 10 razy więcej komentarzy, niż zwykłe video.

I w tym przypadku możliwości masz dwie. Wyobraź sobie, że podczas takiego LIVE’a prezentujesz swój produkt czy usługę, opowiadasz o niej. Niesamowitą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że będąc na żywo, Twoi klienci mogą zadawać Ci pytania odnośnie Twojego produktu czy usługi, a Ty możesz od razu na nie odpowiadać! Jeżeli Twoi klienci mają jakiekolwiek wątpliwości – natychmiast możesz je rozwiać i pomóc im. Uwierz, że to docenią!

Oprócz tego, LIVE’y dają Ci możliwość personalnego odniesienia się do widzów i klientów, dzięki czemu każdy z nich będzie miał słuszne poczucie, że w szczególny sposób troszczysz się o niego. Jeżeli przeprowadzasz LIVE’a np. na Facebooku, widzisz kto do niego dołącza, więc zawsze możesz rzucić przykładowym tekstem w stylu: "Cześć Damian! Jak miło, że do mnie wpadłeś. Zadaj mi pytanie, a postaram Ci się na nie odpowiedzieć!'.

5. Video rozchodzi się viralowo

Materiały video to treści, które rozchodzą się viralowo, masowo podbijając internet. Ich zdolność wywoływania zaangażowania i przyciągania uwagi, sprawia, że chętniej są udostępniane i przekazywane dalej. Pomyśl, ile razy zdarzyło Ci się, że oglądając jakieś video na YouTube, chętnie kliknąłeś w coś, co znajdowało się w zakładce „Proponowane”? Nie wiem, jak Tobie, ale mnie często zdarza się tak, że po obejrzeniu jednego filmiku… okazuje się, że najczęściej na jednym się nie kończy. Mało tego, na Facebooku materiały video są zdecydowanie chętniej udostępniane, dlatego notują znacznie lepsze wyniki wyświetleń niż pozostałe posty, dochodzące do poziomu kilkuset milionów. Rekordowe treści na YouTube to już liczby w miliardach.

Z całym szacunkiem do formy tekstowej, ale pod względem viralu – takie materiały nie osiągają nawet zbliżonych wyników do video. Zdecydowanie rzadziej zdarza się nam przeczytać któryś artykuł z kolei, czy podzielić się nim ze znajomymi, niż udostępnić fajny filmik.

6. Warto podążać za trendem

Na sam koniec krótkie statystyki, które są jednak bardzo wymowne. Najnowsze badania są jednoznaczne – przyszłość jest w video. Już teraz spekuluje się, że w 2017 roku nawet 74% ruchu w globalnej sieci będzie generowane poprzez video. A to nie koniec, bo prognozy na kolejne lata są jeszcze bardziej bombowe. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Cisco, już za 4 lata w sieci będzie oglądane średnio 5 milionów lat materiałów video miesięcznie. Wynika z tego, że w każdej sekundzie będzie oglądane milion minut video.

Jak sam widzisz, video marketing to trend, którego nie można ignorować. Korzystają z niego największe marki, takie jak Coca-Cola czy McDonald's, a jednocześnie jego prostota i możliwości sprawiają, że jest on dostępny dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości, nakładów finansowych czy zasobów ludzkich. Weź sobie do serca te sześć powodów i porządnie się nad nimi zastanów, bo może się okazać, że już niedługo firma bez video marketingu będzie rzadkością.

Pobierz DARMOWY (0 zł) PORADNIK:

„100 pomysłów na duży rozgłos
bez wydawania dużych pieniędzy”



Znajdziesz w nim m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Tanio, łatwo czy szybko? Czym najłatwiej zrazić do siebie klientów? Odpowiedź Cię zdziwi
  • Co działa na klientów znacznie lepiej niż rabaty? (strona 3)
  • Jak raz na zawsze zmniejszyć do zera liczbę klientów niezadowolonych z Twoich produktów? (strona 4)
  • Kiedy warto przyznać rację awanturującemu się klientowi (nawet gdy to on się myli), by zdobyć dzięki temu więcej nowych klientów? (strona 6)

100pom-form

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Coraz Lepszej Firmy.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Adam Mrowiec

Przedsiębiorca, marketer i szkoleniowiec. Od 2007 roku pomaga budować zyskowne firmy poprzez udoskonalenie działań marketingowych oraz sprzedażowych. Obecnie rozwija markę Doodle Wolf, oferującą skuteczne video animacje.