Fani Coraz Lepszej Firmy są superbohaterami. Dzięki regularnemu czytaniu bloga CLF potrafią bez trudu poradzić sobie z każdym biznesowym problemem. Oto 30 rzeczy, które odróżniają ich od reszty śmiertelników.
30) Nadzwyczajny nos do pieniędzy
Fani Coraz Lepszej Firmy mają świetnego nosa do interesów. Widzą je wyraźnie tam, gdzie inni mają co najwyżej mgliste przeczucie. Wyczuwają okazję do zarobku z odległości… wielu miesięcy, a nawet lat wcześniej niż cała reszta:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/zarabiaj-na-drugiej-stronie-medalu
29) Orientacja i ogarnięcie
Są świetnie zorientowani i poinformowani w sprawach podatkowych. Wiedzą, że warto śledzić zmiany w przepisach, żeby nie obudzić się z ręką tam, gdzie mały książę raczkuje piechotą:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/podatki-w-2019-r
28) Kreatywność w pozyskiwaniu klientów
Nie muszą wcale stawać na głowie, żeby raz po raz sprzedać coś swoim klientom, ponieważ potrafią to doskonale robić… uszami:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/sprzedawaj-uszami
27) Anielski spokój w kontaktach międzyludzkich
Potrafią bez grama słownej przemocy obłaskawić nawet najbardziej rozwścieczonego i awanturującego się klienta. Robią to tak skutecznie, że po fakcie otrzymują nawet od niego podziękowania:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/obsluga-wkurzonego-klienta
26) Trzymanie ręki na pulsie
Dobrze wiedzą, co w trawie i w prawie piszczy. Znają przepisy, również te, które wejdą w życie dopiero za jakiś czas. Wiedzą, jak działać legalnie i robią to… genialnie:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/prosta-spolka-akcyjna
25) Zamiana wszystkiego w złoto
Potrafią zrobić to, czego nie udało się osiągnąć nigdy i nikomu wcześniej. Umieją zamieniać wszystko to, czego tylko się dotkną i za co się zabiorą, w najczystsze złoto:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jak-zamieniac-wszystko-w-zloto
24) Łapanie aluzji w locie
Są niesamowicie czujni i skoncentrowani, bo wiedzą, że inspiracja biznesowa może nadciągnąć dosłownie z każdej strony. Może nawet wyskoczyć z telewizora, w którym emitowany jest serial Alternatywy 4:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/skuteczna-reklama-od-czego-zaczac
23) Brak próśb i gróźb
W swoich firmach nie używają ani kija, ani marchewki, ani innych zabawek, a mimo to potrafią zmotywować swoich pracowników jak mało kto. A tak po prawdzie – jak nikt inny:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/kij-marchewka-motywowanie
22) Talenty kulinarne
Świetnie wiedzą, co trzeba upichcić, żeby smakowity zapach zbliżającej się uczty doprowadził wszystkich wygłodniałych klientów niemalże do ekstazy:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jedna-sztuka-marketingu
21) Wyczuwanie zmian kierunku wiatru
Potrafią precyzyjnie wychwycić (za pomocą swoich radarów) nadchodzące okazje do zarobienia pieniędzy. Bezbłędnie wyczuwają każdą kolejną zmianę frontów ekonomicznych:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/wideomarketing-w-2019-r
20) Cierpliwość w biznesie
Nie porywają się z motyką na Słońce. Nie tworzą hiperambitnych planów 5-letnich. Wiedzą, że można zajść bardzo daleko, wykonując regularnie maleńkie kroki metodą kaizen:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/metoda-kaizen
19) Sztuka skutecznego przekonywania
Potrafią z łatwością (a przy tym absolutnie uczciwie!) przekonać swoich klientów, że jedno jajko jest o wiele lepsze od trzech:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/dobre-znaczy-lepsze
18) Pomysłowość w każdych warunkach
Kompletnie nie przejmują się tym, że nie mają 10 tysięcy obserwujących na Instagramie, bo znają sprytne metody na skuteczne promowanie swojej firmy w tym medium:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/3-alternatywy-dla-przewin-w-gore
17) Wszechstronność w zdobywaniu pieniędzy
Potrafią znaleźć pomysł na dochodowy biznes dosłownie wszędzie. Nawet siedząc (i nudząc się) ze swoim dzieckiem w kinie:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/inspiracje-biznesowe-w-blockbusterach
16) Chłodna kalkulacja w interesach
Nie przejmują się konkurentami, bo skupiają się na samodoskonaleniu i windowaniu swoich wyników. Co do tych ostatnich – umieją je świetnie mierzyć i wyciągać z nich cenne wnioski na przyszłość:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marketing-jak-analizowac-wyciagac-wnioski
15) Skuteczność w zachęcaniu do działania
Ich oferty reklamowe klikają się same. Wszystko dlatego, że ludzie ci świetnie wiedzą, jaką bombą zakończyć ogłoszenie, żeby zmusić klienta do konkretnego, z góry zaplanowanego działania:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/cta-4-najlepsze-zwroty
14) Skupianie się na ogonie jednej sroki
Potrafią działać zupełnie niestandardowo i nieszablonowo. Zamiast robić to, co wszyscy, zamiast zarzynać się i zaharowywać na śmierć – wiedzą, kiedy lepiej odpuścić, zrezygnować i skupić się na tym, co najważniejsze. Właśnie dzięki temu wygrywają:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/dlaczego-warto-robic-mniej
13) Dobra etykieta i jeszcze lepsze maniery
Zdają sobie sprawę, że sam moment dokonania transakcji nie może być definitywnym zakończeniem kontaktu z klientem. Dlatego obsługę posprzedażową mają dopracowaną do perfekcji:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/wywiad-artem-rusin
12) Marka, czyli klasa sama w sobie
Mają świadomość, że ludzie bardzo często rozmawiają o nich – poza ich plecami. Dlatego tak dużą wagę przywiązują do tego, by opinie na ich temat były wyłącznie pozytywne. I dlatego tak wiele energii poświęcają na budowanie marki osobistej:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marka-osobista
11) Odwaga do walki z gigantami
Dobrze pamiętają przypadek Dawida, który pokonał Goliata i zrobił to w zawstydzająco prosty sposób. Dlatego cenią i stosują na co dzień elementy wojny partyzanckiej w biznesie. Nie obawiają się stanąć do walki z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/wojna-partyzancka-w-biznesie
10) Podejmowanie najtrudniejszych tematów
Nie boją się z nikim rozmawiać o pieniądzach. Potrafią skutecznie przekonać klientów do swojej ceny. Nawet, jeśli jest ona naprawdę wysoka:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jak-rozmawiac-o-pieniadzach
9) Brak pieprzonego stresu
W przeciwieństwie do wielu przedsiębiorców, którzy każdego ranka budzą się z potężnym bólem głowy spowodowanym firmowymi zmartwieniami, fani CLF podchodzą do tematu zaskakująco pogodnie. Wiedzą bowiem, jak dokopać swojemu stresowi:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/stres-w-zyciu-przedsiebiorcy
8) Błyskotliwe rozwiązywanie problemów
Nie przejmują się, że coś jest dla nich zbyt trudne, że czegoś nie potrafią, bo nigdy tego nie robili. Przykład? Wiedzą, że dowolny tekst można napisać, znając zaledwie 5 prostych kroków:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/dowolny-tekst-w-5-krokach
7) Magnetyzm w oczach i nie tylko
Są mistrzami w przyciąganiu uwagi swoich potencjalnych i obecnych klientów. Wiedzą, jak ważny jest nagłówek w każdym tekście. Znają co najmniej kilkanaście sposobów na to, by dobrym tytułem zmusić człowieka do kliknięcia:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/17-sposobow-na-naglowek
6) Dryg społecznościowy
Nie obrażają się na social media. Czują się w tym nowym środowisku jak ryby w wodzie. Wiedzą, co da im masę lajków, a co uruchomi lawinę udostępnień:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/5-zasad-social-selling
5) Skupienie na tym, co najważniejsze
Nie gonią za zyskami za wszelką cenę. Dobrze wiedzą, że pieniądze, choć niezbędne, szczęścia nie dają. Dlatego tak bardzo ważna jest dla nich rodzina:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/200-300-tysiecy-straty
4) Trafianie w punkt
Przechadzka po ich sklepach internetowych to prawdziwy horror dla portfeli klientów. Mają tak sugestywne i przekonujące opisy produktów, że trudno się oprzeć chęci wrzucania kolejnych zakupów do koszyka:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/opis-produktu-sklep-internetowy
3) Efekt wow za jednym pstryknięciem
Efekty wow jedzą im z ręki. Wyczarowują je na zawołanie. Fani CLF to prawdziwi mistrzowie organizowania eventów, które za każdym razem przechodzą do historii:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jak-przygotowac-event
2) Czytanie w myślach klientów
Tą umiejętnością zawstydzają najlepszych tajnych agentów. Potrafią czytać klientom w myślach. Umieją rozszyfrowywać ukryte tam najbardziej intymne pragnienia i marzenia:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marketing-doswiadczen
1) Niewiarygodna pewność siebie
Są tak pewni swojej wartości, że nie mają najmniejszych obaw przed… nawiązywaniem współpracy ze swoimi konkurentami biznesowymi:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/czy-warto-wspolpracowac-z-konkurencja
Chcesz zdobyć te wszystkie supermoce?
To zaledwie cząstka tego, czym na co dzień dysponują prawdziwi fani Coraz Lepszej Firmy. Jeśli chcesz zostać prawdziwym biznesowym wymiataczem – czytaj nasz blog! :)
Pobierz Strategiczną Kartę Wyróżnienia
Ze Strategiczną Kartą Wyróżnienia zyskasz za darmo (0 zł):
- 7 prostych pomysłów, które uczynią z Ciebie branżowego giganta,
- 18 inspirujących przykładów, jak sprytnie wyprzedzić konkurencję,
- specjalnie przygotowane narzędzie, dzięki któremu klienci przestaną patrzeć tylko na cenę.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Maciej Wojtas
Pomaga rodzicom uczyć dzieci i odkrywać życiowe pasje (zobacz: Wojtas.Academy). Wydaje ebooki edukacyjne dla całej rodziny (zobacz: MaciejWojtas.pl). Chcesz czytać więcej jego tekstów? Zapisz się na ten newsletter.