Jak skutecznie sprzedawać produkty i usługi? | Biznesowy Szach Mat #3




Jeśli grasz w szachy, to pewnie zauważasz, że wielu graczy chciałoby dać od razu mata – najlepiej w pierwszym ruchu, a najpóźniej w drugim. :)

Jak to się kończy? Katastrofą. Gdy taki gracz trafi na kogoś bardziej doświadczonego, to zwykle zostaje srogo ukarany. Bo szachy to nie jest gra o to, kto pierwszy zaatakuje, tylko o to, kto będzie miał lepszą pozycję i będzie umiał ją wykorzystać.

Postawa takiego porywczego i niecierpliwego gracza bardzo przypomina mi to, co widzę u wielu handlowców, ale też u samych przedsiębiorców, którzy osobiście sprzedają swoje produkty i usługi.

Chcą sprzedać od razu.

A to jest dokładnie tak, jakby w szachach już w pierwszym ruchu ruszali na króla przeciwnika, żeby go zamatować. Tymczasem tak jak gra ma swoje fazy, tak samo sprzedaż - zwłaszcza jeśli handlujesz czymś nieoczywistym - też ma swoje ważne etapy.

Możesz je pominąć, ale miej świadomość, że jeśli na rynku znajdzie się ktoś bardziej biznesowo doświadczony…

Zresztą, kliknij play i obejrzyj wideo. Wszystko dokładnie wyjaśniam.

Zobacz również

5 powodów, dla których warto wybrać wąską specjalizację | Biznesowy Szach Mat #1
5 powodów, dla których warto wybrać wąską specjalizację
Biznesowy Szach Mat #1
Jak wydobyć ukryty potencjał z pracowników? Oto 3 sposoby | Biznesowy Szach Mat #2
Jak wydobyć ukryty potencjał z pracowników? Oto 3 sposoby
Biznesowy Szach Mat #2
Jak w pełni wykorzystać potencjał pracowników? | Biznesowy Szach Mat #4
Jak w pełni wykorzystać potencjał pracowników?
Biznesowy Szach Mat #4