REGULAMIN POJEDYNCZYCH PŁATNOŚCI ELEKTRONICZNYCH W CORAZLEPSZAFIRMA.PL
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania przez Klientów CorazLepszaFirma.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 80/39, 00-175 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000827656 prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 5252815075, REGON 385523975, kapitał zakładowy 20.000,00 zł (dalej jako „CorazLepszaFirma.pl” lub „Usługodawca”) z usługi płatności elektronicznych, w tym prawa i obowiązki Klienta.
- Kontakt z CorazLepszaFirma.pl odbywa się:
- na adres poczty elektronicznej: biuro@corazlepszafirma.pl
- pod numerem telefonu: 733 009 568,
- na adres: ul. Startowa 14/97, 20-352 Lublin.
- Podmiotem świadczącym opisane w Regulaminie usługi płatności elektronicznych jest Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ulicy Powstańców Warszawy 6 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000320590, NIP 5851351185, REGON 191781561, o kapitale zakładowym w wysokości 2.205.500,00 PLN (w całości opłaconym), nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego i wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych pod numerem IP17/2013 (dalej jako „Autopay”).
- Autopay jest niezależnym od CorazLepszaFirma.pl administratorem danych osobowych, wobec czego płatności elektroniczne realizowane są w oparciu o regulamin Autopay, który Klient akceptuje, składając dyspozycję płatności.
§2
DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Autopay - Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000320590, NIP: 5851351185, REGON: 191781561, będąca podmiotem świadczącym usługi płatności elektronicznych opisane w Regulaminie.
- BLIK - instrument płatniczy udostępniony Klientowi przez uczestnika systemu płatności PSP (Polski Standard Płatności) zgodnie z zasadami określonymi w odrębnej umowie zawieranej przez Klienta z uczestnikiem systemu płatności PSP, pozwalający na inicjowanie Transakcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej dostarczonej przez system płatności PSP i generowanych za jej pomocą kodów autoryzacyjnych.
- Dni Robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Faktura - faktura VAT wystawiona Klientowi przez CorazLepszaFirma.pl z tytułu dostarczonych Klientowi towarów lub usług w ramach zawartej Umowy o świadczenie usług.
- Karta Płatnicza - karta płatnicza Klienta, wydana i używana na podstawie odrębnej umowy pomiędzy Klientem i podmiotem będącym jej wystawcą, służąca do przekazywania Autopay środków pieniężnych w celu wykonania usługi płatności elektronicznej. Lista akceptowanych przez Autopay kart płatniczych dostępna jest w Systemie e-Płatności.
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Usług opisanych w Regulaminie w celu uiszczenia Należności na rzecz CorazLepszaFirma.pl z tytułu zawartej z CorazLepszaFirma.pl Umowy o świadczenie usług.
- Łącze- umieszczone na Fakturze hiperłącze prowadzące do strony internetowej umożliwiającej płatność Faktury za pośrednictwem Systemu e-Płatności.
- Należność - zobowiązanie pieniężne Klienta wobec CorazLepszaFirma.pl z tytułu dostarczanych przez CorazLepszaFirma.pl towarów lub usług zgodnie z zawartą Umową o świadczenie usług.
- Panel Klienta - narzędzie zapewniające dostęp do produktów kupionych przez Klienta dostępne po zalogowaniu przez Klienta na stronie www.corazlepszafirma.pl/logowanie.
- Regulamin –niniejszy Regulamin płatności elektronicznych dostępny w Serwisie www.corazlepszafirma.pl/.
- Regulamin Autopay - Regulamin świadczenia usługi płatniczej przekazu pieniężnego za pośrednictwem Systemu e-Płatności przez Autopay, dostępny w Serwisie www.corazlepszafirma.pl/.
- Polityka prywatności Autopay S.A. - polityka prywatności Autopay dostępna w Serwisie www.corazlepszafirma.pl/.
- Serwis - serwis internetowy CorazLepszaFirma.pl lub aplikacja mobilna, w ramach której Klient może uregulować należność wobec CorazLepszaFirma.pl za pośrednictwem Systemu e-Płatności.
- System e-Płatności - rozwiązanie informatyczno-funkcjonalne Autopay, umożliwiające Klientom realizację płatności na rzecz CorazLepszaFirma.pl z wykorzystaniem: narzędzi bankowości elektronicznej, instrumentów płatniczych - Kartą Płatniczą obsługiwanej w Systemie e-Płatności, lub innych instrumentów płatniczych udostępnionych w Systemie e-Płatności. Klient jest informowany o szczegółowej liście dostępnych funkcjonalności każdorazowo przy generowaniu zlecenia płatniczego.
- Umowa - umowa zawierana przez Klienta z Autopay, określająca zasady świadczenia Usług za pośrednictwem Systemu e-Płatności, zawarta w drodze zaakceptowania przez Klienta Regulaminu.
- Umowa o świadczenie usług- Umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Klientem i CorazLepszaFirma.pl.
- Usługa - usługa przekazu pieniężnego świadczona przez Autopay na rzecz Klienta zgodnie z zasadami wynikającymi z Regulaminu, polegająca na transferze środków pieniężnych, otrzymanych od Klienta, na rachunek bankowy CorazLepszaFirma.pl, służąca do uregulowania Należności Klienta wobec CorazLepszaFirma.pl, inicjowana na podstawie zlecenia płatniczego Klienta i świadczona bez pośrednictwa rachunku płatniczego prowadzonego przez Autopay na rzecz Klienta; maksymalna wysokość kwoty objętej jedną transakcją nie może przekroczyć równowartości 1.000,00 euro (przy zastosowaniu średniego kursu NBP obowiązującego w dniu dokonywania transakcji).
- Usługodawca - CorazLepszaFirma.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 80/39, 00-175 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000827656 prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 5252815075, REGON 385523975, kapitał zakładowy 20.000,00, na rzecz której Klient dokonuje płatności realizowanej za pośrednictwem Systemu e-Płatności.
- Ustawa - ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
§3
INFORMACJE WSTĘPNE
- CorazLepszaFirma.pl świadczy na rzecz Klientów odpłatne usługi zgodnie z zawartymi z nimi Umowami o świadczenie usług.
- Z tytułu świadczonych usług CorazLepszaFirma.pl wystawia Klientom Faktury w wysokości i na warunkach określonych w Umowach o świadczenie usług.
- CorazLepszaFirma.pl umożliwia Klientom opłacanie Faktur, wystawianych w ramach Umów o świadczenie usług, przy wykorzystaniu pojedynczych płatności elektronicznych, w następujący sposób:
- poprzez kliknięcie w przycisk „Zapłać online”, który umieszczony jest na Fakturze,
- poprzez kliknięcie w przycisk „Zapłać online”, który znajduje się w treści wiadomości e-mail, przesyłanych do Klientów przez CorazLepszaFirma.pl, do których załączona jest Faktura,
- poprzez kliknięcie w przycisk „Zapłać online” po zalogowaniu do Panelu Klienta w Serwisie (Zakładka Twoje Konto - Faktury).
- Klient, po kliknięciu w przycisk „Zapłać online” zostanie przekierowany na kolejne strony internetowe, umożliwiającą realizację płatności elektronicznej z wykorzystaniem systemu e-Płatności, na podstawie odrębnej umowy zawartej przez Autopay z Klientem.
- Klient może skorzystać z metod płatności elektronicznych dostępnych w Systemie e-Płatności.
- Usługa płatności elektronicznych:
- realizowana jest przez Autopay, który występuje w charakterze dostawcy Klienta w rozumieniu Ustawy,
- jest usługą świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- umożliwia Klientowi realizację za pośrednictwem Systemu e-Płatności przekazu pieniężnego na wskazany rachunek płatniczy należący do CorazLepszaFirma.pl z wykorzystaniem narzędzi bankowości elektronicznej,
- świadczona jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§4
WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUGI
- Usługa świadczona jest przez Autopay jedynie tym Klientom, którzy zaakceptowali Regulamin, a dodatkowo poprzez akceptację Regulaminu Autopay, zawarli z Autopay umowę o realizację pojedynczej elektronicznej transakcji płatniczej w ramach przekazu pieniężnego.
- Za realizację pojedynczej płatności elektronicznej Autopay pobiera od Klienta prowizję za Usługę w następującej wysokości:
- 1,90 zł w przypadku transakcji w wysokości od 1,00 zł do 2.000,00 zł,
- 2,90 zł w przypadku transakcji w wysokości od 2.000,01 zł do 4.700,000 zł.
- Autopay świadczy dla Klienta Usługę na podstawie otrzymanego od Klienta oświadczenia dotyczącego wykonania przez Autopay transakcji płatniczej (Zlecenie płatnicze). Otrzymanie Zlecenia płatniczego przez Autopay następuje w dniu, w którym rachunek bankowy Autopay, wskazany Klientowi w trakcie składania Zlecenia, został uznany kwotą transakcji płatniczej wraz z przysługującą Autopay opłatą. W przypadku gdy Zlecenie płatnicze zostało otrzymane przez Autopay w dniu niebędącym dla Autopay Dniem Roboczym, przyjmuje się, że Zlecenie płatnicze zostało otrzymane w pierwszym Dniu Roboczym następującym po tym dniu, za wyjątkiem przypadków, gdy ze względu na godziny księgowań wewnętrznych banków prowadzących rachunki bankowe Autopay, otrzymanie Zlecenia płatniczego w dniu niebędącym dla Autopay Dniem Roboczym jest możliwe.
- Autopay realizuje Usługę nie później niż do końca następnego Dnia Roboczego po otrzymaniu Zlecenia płatniczego zgodnie z ust. 3 niniejszego paragrafu. W przypadku, gdy Autopay otrzymał Zlecenie płatnicze w dniu niebędącym dla Autopay Dniem Roboczym, a ze względu na godziny księgowań wewnętrznych banków prowadzących rachunki bankowe Autopay, realizacja transakcji płatniczej na podstawie otrzymanego Zlecenia płatniczego jest w tym dniu możliwa, Autopay zrealizuje transakcję płatniczą do końca dnia, w którym Autopay otrzymała Zlecenie płatnicze. W przypadku, gdy zgodnie ze zdaniem poprzedzającym, realizacja transakcji płatniczej nie jest możliwa w dniu otrzymania Zlecenia płatniczego, Autopay zrealizuje transakcję płatniczą do końca pierwszego Dnia Roboczego następującego po tym dniu.
- Autopay zrealizuje Zlecenie płatnicze, jeżeli na rachunku bankowym Klienta lub rachunku przypisanym do Karty Płatniczej znajdują się środki o równowartości odpowiadającej co najmniej wartości zleconej transakcji oraz prowizji należnej Autopay od Klienta, a realizacja Zlecenia płatniczego nie jest sprzeczna z przepisami prawa.
- Autopay realizuje transakcje płatnicze w walutach wskazanych w Systemie e-Płatności. Klient ponosi ewentualne koszty przewalutowań dokonanych przez jego zewnętrznych dostawców usług płatniczych.
- W przypadku płatności zagranicznymi kartami płatniczymi tj. kartami wydanymi przez polskie lub zagraniczne banki w walucie obcej (innej niż PLN), Autopay może udostępnić Klientowi dodatkową funkcjonalność pozwalającą Klientowi na dokonanie transakcji płatniczej w walucie rachunku karty lub w walucie polskiej (PLN). W przypadku braku wyboru transakcja zostanie zrealizowana w walucie polskiej (PLN). Przed zrealizowaniem transakcji w walucie obcej, Klient zostanie poinformowany dodatkowo o kwocie transakcji w walucie polskiej (PLN) oraz w walucie obcej, kursie wymiany waluty oraz źródle stopy referencyjnej.
- Po otrzymaniu Zlecenia płatniczego Autopay poinformuje Klienta w formie wiadomości wysłanej na adres e-mail o otrzymaniu Zlecenia płatniczego.
- W przypadku odmowy wykonania Zlecenia płatniczego Autopay poinformuje o tym fakcie Klienta w formie wiadomości wysyłanej na adres e-mail Użytkownika.
- Klient nie może odwołać Zlecenia płatniczego od chwili jego otrzymania przez Autopay.
- Zwroty dokonywane są na rachunki bankowe, z których Autopay otrzymała wpłatę. W przypadku płatności Kartą Płatniczą zwroty są dokonywane na rachunek przypisany do karty. W przypadku zwrotu transakcji zrealizowanej w obcej walucie karty stosownie do postanowień ust. 7 niniejszego paragrafu zwrot zostanie dokonany według kursu walut obowiązującego w dniu realizacji transakcji zwrotnej.
- Autopay ma prawo odmówić przyjęcia lub wykonania Zlecenia płatniczego złożonego przez Klienta:
- w przypadku braku na rachunku płatniczym lub instrumencie płatniczym obsługiwanym w ramach metod płatności udostępnionych przez Autopay, odpowiedniej kwoty środków niezbędnych do wykonania Zlecenia płatniczego oraz pokrycia należnej Autopay prowizji,
- w przypadku braku w treści Zlecenia płatniczego danych niezbędnych do jego realizacji lub podania danych sprzecznych, lub niepełnych,
- z przyczyn dotyczących bezpieczeństwa, w szczególności gdy zachodzi podejrzenie zlecenia transakcji oszukańczej, fikcyjnej lub której cel, lub przedmiot jest niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa (w tym przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu) lub zasadami współżycia społecznego, generującej nieakceptowalny przez Autopay poziom ryzyka, a także w przypadku zakwalifikowania transakcji do stosowanych przez Autopay list sankcyjnych.
- W przypadku odmowy przyjęcia lub wykonania Zlecenia płatniczego, Zlecenie płatnicze uznaje się za nieotrzymane, a Autopay zawiadamia Klienta o odmowie oraz o przyczynach odmowy, chyba że takie powiadomienie jest niedopuszczalne z mocy odrębnych przepisów prawa.
§5
WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMOWY
- Umowa zawierana jest na czas określony, obejmujący realizację pojedynczej transakcji, na której potrzeby została zawarta i ulega rozwiązaniu po wykonaniu tej transakcji płatniczej.
- Zawarcie Umowy następuje pod warunkiem akceptacji Regulaminu oraz Regulaminu Autopay.
- Klient może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy powinno zostać złożone na adres Autopay wskazany w Regulaminie Autopay.
- W wypadku gdy przed rozwiązaniem Umowy Klient złożył Zlecenie płatnicze, które nie może już zostać przez Klienta odwołane, a zostałoby zrealizowane po jej rozwiązaniu, Autopay realizuje to zlecenie zgodnie z postanowieniami Umowy.
- Ze względu na naturę usług płatniczych świadczonych w oparciu o Regulamin oraz fakt, że Zlecenie płatnicze nie może zostać odwołane przez Klienta od chwili jego otrzymania przez Autopay, Usługi świadczone są przez Autopay wyłącznie po otrzymaniu od Klienta żądania ich niezwłocznej realizacji. Oświadczenie o żądaniu niezwłocznej realizacji Usługi składane jest za pośrednictwem Systemu e-Płatności.
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w drodze oświadczenia złożonego w terminie czternastu dni od zawarcia Umowy.
- Całkowita realizacja Umowy, na żądanie Klienta, skutkuje utratą prawa do odstąpienia od Umowy przez Klienta.
- W wypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy, gdy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, Autopay zrealizował na żądanie Klienta transakcję płatniczą, Autopay przysługiwać będzie wynagrodzenie z tytułu realizacji tej transakcji, o którym mowa w § 4 ust. 2 Regulaminu.
§6
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Autopay ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług, z zastrzeżeniem ust. 3, ust. 4 i ust. 6 niniejszego paragrafu.
- Klient niezwłocznie powiadamia Autopay o stwierdzonych nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcjach płatniczych w sposób wskazany w § 8 Reklamacje i rozstrzyganie sporów Regulaminu.
- Jeżeli Klient nie dokona powiadomienia, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, w terminie 13 miesięcy od dnia, w którym transakcja miała być wykonana, roszczenia Klienta względem Autopay z tytułu nieautoryzowanych, niewykonanych lub nienależycie wykonanych transakcji płatniczych wygasają.
- Autopay nie ponosi odpowiedzialności, o której mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, w przypadku gdy udowodni, że rachunek CorazLepszaFirma.pl został uznany zgodnie z przepisami Ustawy.
- Jeżeli Autopay ponosi wobec Klienta odpowiedzialność zgodnie z ust. 1 niniejszego paragrafu, niezwłocznie zwraca Klientowi kwotę niewykonanej lub nienależycie wykonanej transakcji płatniczej.
- Odpowiedzialność Autopay za niewykonanie lub nienależyte wykonanie transakcji płatniczej jest wyłączona w przypadku siły wyższej, lub jeżeli niewykonanie, lub nienależyte wykonanie Zlecenia płatniczego wynika z innych przepisów prawa.
§7
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów jest CorazLepszaFirma.pl oraz w ramach zawieranej Umowy Autopay.
- Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych przez Autopay oraz uprawnienia przysługujące Klientowi, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, są szczegółowo określone w Polityce prywatności Autopay S.A., uwzględniającej przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „Rozporządzenie”).
- Podanie danych osobowych Autopay jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji Usługi.
- W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych przez Autopay lub w celu realizacji uprawnień Klienta wynikających z Rozporządzenia możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem odo@autopay.pl lub pisemnie na adres Spółki: Autopay S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, dopisek: ochrona danych osobowych.
§8
REKLAMACJE I ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- Autopay ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu świadczenia Usługi, realizowanej na podstawie Regulaminu Autopay. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Autopay są rozpatrywane przez Autopay.
- Reklamacje mogą być składane do Autopay:
- drogą pisemną - osobiście w Autopay albo za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub posłańca na adres Spółki: ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, albo na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
- drogą elektroniczną - za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie: www.pomoc.autopay.pl,
- ustnie - telefonicznie pod nr tel. 58 7604 844 w godzinach 7:00-22:00 w Dni Robocze oraz w soboty w godzinach 8:00-16:00 (połączenie płatne według stawek właściwego dla Użytkownika operatora telekomunikacyjnego) lub osobiście do protokołu w Spółce (w godzinach od 8:00-16:00 w Dni Robocze).
- Złożenie reklamacji do Autopay możliwe jest także przez pełnomocnika Klienta dysponującego pełnomocnictwem udzielonym w zwykłej formie pisemnej.
- Reklamacja składana do Autopay powinna zawierać zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń, numer transakcji oraz wskazanie danych Klienta wraz z jego adresem korespondencyjnym (np. adresem zamieszkania), chyba że: Klienta złożył reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.pomoc.autopay.pl - wówczas adres korespondencyjny nie jest wymagany lub gdy Klient złożył wniosek o otrzymanie odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną, na trwałym nośniku informacji - wówczas Klient wskazuje adres poczty e-mail do doręczenia odpowiedzi na reklamację (o ile Autopay nie posiada adresu e-mail Klienta).
- Na żądanie Klienta, Autopay potwierdza Klientowi otrzymanie reklamacji pocztą elektroniczną lub w formie pisemnej.
- Autopay rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 15 Dni Roboczych od dnia jej otrzymania.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie określonym w ust. 6 niniejszego paragrafu, Autopay wyjaśnia Klientowi przyczyny opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia reklamacji i wskazuje przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może być dłuższy niż 35 Dni Roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
- Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, zgodnie z brzmieniem ust. 4 niniejszego paragrafu, Autopay zwraca się do Klienta z prośbą o jej uzupełnienie.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie papierowej na adres korespondencyjny Klienta, chyba że Klient złożył reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.pomoc.autopay.pl / lub gdy Klient złożył wniosek o otrzymywanie odpowiedzi pocztą elektroniczną – wówczas odpowiedź na reklamację doręczana jest na podany przez Klienta adres poczty e-mail na trwałym nośniku informacji.
- Klient powinien mieć na uwadze, że złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń, może ułatwić i przyspieszyć rzetelne rozpatrzenie reklamacji przez Autopay.
- Procedura reklamacyjna nie wyłącza praw Klienta przysługujących mu na podstawie przepisów prawa.
- W przypadku nieuwzględnienia przez Autopay roszczeń wynikających z reklamacji, Klientowi przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego (rf.gov.pl). Rzecznik Finansowy jest podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, a także sporów pomiędzy przedsiębiorcami dotyczących świadczenia usług finansowych.
- Spory wynikłe z niniejszej Umowy na wniosek Klienta mogą być również rozstrzygane przez Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (www.knf.gov.pl - >zakładka „Sąd Polubowny”).
- Szczegółowe informacje dotyczące trybu polubownego rozwiązywania sporów dostępne są na stronie www.polubowne.uokik.gov.pl.
- Klientowi przysługuje prawo złożenia powództwa przeciwko Autopay do sądu powszechnego. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych z niniejszej Umowy jest sąd właściwy według przepisów kodeksu postępowania cywilnego (co do zasady sąd właściwy ze względu na adres siedziby Autopay).
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi na działanie Autopay do Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli działanie Autopay narusza przepisy prawa.
- Klientowi będącemu konsumentem przysługuje także możliwość do zwrócenia się o pomoc do właściwego miejscowo Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów.
- Klientowi będącemu konsumentem udostępnia się łącze elektroniczne do platformy ODR, dotyczącej pozasądowego rozstrzygania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami: www.ec.europa.eu/odr.
§9
ZASTRZEŻENIA DOTYCZĄCE USŁUG REALIZOWANYCH PRZEZ AUTOPAY
- Nie jest dopuszczalne korzystanie z Usług w celu naruszenia lub obejścia przepisów prawa albo reguł uczciwego obrotu, w szczególności dokonywanie płatności za pomocą instrumentów płatniczych nienależących do Klienta.
- Klient zobowiązuje do korzystania z Usług w sposób zgodny z przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego, wyłącznie w celu uiszczenia Należności na rzecz CorazLepszaFirma.pl. Zabronione jest wprowadzanie przez Klienta, przy korzystaniu z Usług lub za pośrednictwem Systemu e-Płatności, treści, do których wprowadzania Klient nie jest uprawniony, a w szczególności treści naruszających jakiekolwiek prawa osób trzecich lub sprzecznych z dobrymi obyczajami.
- Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego operatora.
- Klient w okresie obowiązywania Umowy ma prawo żądać w każdym czasie udostępnienia mu postanowień Regulaminu oraz Regulaminu Autopay na trwałym nośniku informacji, w tym także pocztą elektroniczną lub w formie papierowej. Regulamin może także zostać pobrany, a następnie zapisany i przechowywany przez Klienta w pamięci jego urządzenia.
- Autopay ma prawo do okresowego przeprowadzania prac modernizacyjnych, konserwacyjnych i dokonywania aktualizacji systemów umożliwiających realizację Usług objętych niniejszym Regulaminem oraz Regulaminem Autopay, które mogą spowodować ograniczenia w korzystaniu z Usług, o czym Autopay poinformuje Klienta przed skorzystaniem z Usług. W przypadku konieczności dokonania prac, o których mowa w zdaniu powyżej z przyczyn niezależnych od Autopay, Autopay poinformuje o pracach i związanej z nimi przerwy w świadczeniu Usługi najpóźniej w chwili rozpoczęcia prac, a przed skorzystaniem z Usługi. Za ograniczenia w korzystaniu z usługi, Autopay odpowiada na zasadach określonych w przepisach prawa.
§ 10
KOMUNIKACJA Z AUTOPAY
- Językiem, w którym Autopay porozumiewa się z Klientem i zawiera Umowę jest język polski.
- O ile postanowienia Regulaminu Autopay nie przewidują inaczej Klient może komunikować się z Autopay:
- drogą elektroniczną, poprzez adres e-mail pomoc@autopay.pl
- telefonicznie, pod nr tel. 58 7604 844 - w godzinach pracy Centrum Pomocy Autopay, dostępnych w Systemie,
- na piśmie, pod adresem: Autopay S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot.
- Autopay komunikuje się z Klientem drogą elektroniczną, telefonicznie lub na piśmie, przy czym jeśli z postanowień Regulaminu Autopay lub przepisów prawa nie wynika co innego, podstawową formą komunikacji z Użytkownikiem są wiadomości email.
§ 11
ZMIANA REGULAMINÓW
- Regulamin oraz Regulamin Autopay jest dostępny dla każdego Klienta w Serwisie.
- CorazLepszaFirma.pl ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa, a także z powodu zmian technicznych lub organizacyjnych.
- Zmiana Regulaminów następuje poprzez publikację ich nowej treści w Serwisie.
- Zmiana Regulaminów nie dotyczy Umów, o których mowa w Regulaminach, które zostały zawarte przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminów oraz Umów, które zostały zawarte i wykonane przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminów.
- Zmiana danych identyfikacyjnych lub kontaktowych CorazLepszaFirma.pl lub Autopay nie stanowi zmiany Regulaminów.
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Do umów zawieranych na podstawie Regulaminu oraz Regulaminu Autopay stosuje się prawo polskie.
- Akceptując Regulamin, Klient przyjmuje do wiadomości, że Usługa realizowana jest przez Autopay wyłącznie na rzecz Klienta, zgodnie z Regulaminem określonym przez Autopay.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Regulaminu Serwisu oraz Regulaminów usług świadczonych na rzecz Klientów przez CorazLepszaFirma.pl.
- CorazLepszaFirma.pl ani Autopay nie ponoszą odpowiedzialności za korzystanie z Usługi w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub Regulaminem.
- Stwierdzenie przez właściwy sąd nieważności niektórych postanowień Regulaminu, pozostaje bez wpływu na jego pozostałe postanowienia, które w takim przypadku pozostają w mocy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 25 października 2024 r.