REGULAMIN PŁATNOŚCI CYKLICZNYCH
W CORAZLEPSZAFIRMA.PL

§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z płatności cyklicznych.
  2. Płatność cykliczna ma zastosowanie do regulowania zobowiązań za usługi świadczone przez CorazLepszaFirma.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 80/39, 00-175 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000827656 prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 5252815075, REGON 385523975, kapitał zakładowy 20.000,00 zł (dalej jako „CorazLepszaFirma.pl” lub „Usługodawca”).
  3. Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do regulowania zobowiązań za usługi świadczone przez CorazLepszaFirma.pl, które ze względu na swoją specyfikę nie mogą być opłacane z zastosowaniem płatności cyklicznych.
  4. Kontakt z CorazLepszaFirma.pl odbywa się:
    1. na adres poczty elektronicznej: biuro@corazlepszafirma.pl
    2. pod numerem telefonu: 733 009 568,
    3. na adres: ul. Startowa 14/97, 20-352 Lublin.

§2
DEFINICJE

Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Autopay - Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000320590, NIP: 5851351185, REGON: 191781561, będąca operatorem Płatności cyklicznych.
  2. Dni Robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  3. Faktura - faktura VAT wystawiona Klientowi przez CorazLepszaFirma.pl z tytułu dostarczonych Klientowi towarów lub usług w ramach zawartej Umowy o świadczenie usług.
  4. Karta Płatnicza - karta kredytowa, karta debetowa lub inne podobne narzędzia, przy pomocy których Klient może dokonywać płatności internetowych w trybie cyklicznego obciążenia.
  5. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zawarła Umowę o świadczenie usług.
  6. Należność - zobowiązanie pieniężne Klienta wobec CorazLepszaFirma.pl z tytułu dostarczanych przez CorazLepszaFirma.pl towarów lub usług zgodnie z zawartą Umową o świadczenie usług.
  7. Okres Rozliczeniowy- ściśle określony przedział czasowy, rozumiany jako miesiąc kalendarzowy, za który CorazLepszaFirma.pl przysługują Należności od Klienta.
  8. Panel Klienta - narzędzie zapewniające dostęp do produktów kupionych przez Klienta dostępne po zalogowaniu przez Klienta na stronie www.corazlepszafirma.pl/logowanie.
  9. Płatności cykliczne - forma uiszczania należności za Faktury polegająca na automatycznym obciążaniu Karty płatniczej Klienta, w terminach i kwotach wynikających z Faktur, nie wymagająca aktywnego udziału Klienta.
  10. Regulamin – niniejszy Regulamin płatności cyklicznych dostępny w Serwisie www.corazlepszafirma.pl.
  11. Polityka prywatności Autopay S.A. - polityka prywatności Autopay dostępna w Serwisie www.corazlepszafirma.pl.
  12. Serwis - serwis internetowy CorazLepszaFirma.pl lub aplikacja mobilna, w ramach której Klient może uregulować należność wobec CorazLepszaFirma.pl za pośrednictwem Systemu e-Płatności.
  13. System e-Płatności - rozwiązanie informatyczno-funkcjonalne Autopay, umożliwiające Klientom aktywację Płatności cyklicznych.
  14. Umowa o świadczenie usług- Umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Klientem i CorazLepszaFirma.pl.
  15. Usługodawca - CorazLepszaFirma.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 80/39, 00-175 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000827656 prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 5252815075, REGON 385523975, kapitał zakładowy 20.000,00 zł, na rzecz której Klient dokonuje płatności realizowanej za pośrednictwem Systemu e-Płatności.
  16. Ustawa - ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

§3
WARUNKI KORZYSTANIA Z PŁATNOŚCI CYKLICZNYCH

  1. CorazLepszaFirma.pl świadczy na rzecz Klientów odpłatne usługi zgodnie z zawartymi z nimi Umowami o świadczenie usług.
  2. Z tytułu świadczonych usług CorazLepszaFirma.pl wystawia Klientom Faktury w wysokości i na warunkach określonych w zawartych z nimi Umowach o świadczenie usług.
  3. CorazLepszaFirma.pl umożliwia Klientom opłacanie Faktur, wystawianych w ramach Umów o świadczenie usług, przy wykorzystaniu Płatności cyklicznych.
  4. Płatność cykliczna jest dostępna:
    1. dla wybranych Umów o świadczenie usług,
    2. gdy Klient zapoznał się z niniejszym Regulaminem i go zaakceptował.
  5. Korzystanie z Płatności cyklicznych jest dobrowolne.
  6. Autopay pobiera od Klienta prowizję za każdorazowe obciążenie Karty Płatniczej w ramach Płatności cyklicznych w wysokości:
    1. 1,90 zł w przypadku obciążenia o wartości od 1,00 zł do 2.000,00 zł,
    2. 2,90 zł w przypadku obciążenia o wartości od 2.000,01 zł do 4.700,000 zł.
    Kwota prowizji doliczana jest automatycznie do przelewu.
  7. Dla skorzystania przez Klienta z Płatności cyklicznej, niezbędne jest posiadanie przez Klienta Karty płatniczej. Szczegółowe wymogi techniczne dotyczące typów Kart płatniczych, od których spełnienia jest uzależnione korzystanie z Płatności cyklicznej, mogą być określone przez Autopay.
  8. W przypadku jakichkolwiek problemów bądź pytań dotyczących Płatności cyklicznych prosimy o kontakt na adres e-mail biuro@corazlepszafirma.pl.

§4
ROZPOCZĘCIE KORZYSTANIA Z PŁATNOŚCI CYKLICZNYCH

  1. CorazLepszaFirma.pl umożliwia aktywowanie Płatności cyklicznych poprzez kliknięcie w przycisk „Aktywuj płatność cykliczną”, który znajduje się:
    1. znajduje się treści wybranych wiadomości e-mail, przesyłanych do Klientów przez CorazLepszaFirma.pl,
    2. w Panelu Klienta w zakładce Twoje konto - Faktury.
  2. Rozpoczęcie korzystania z Płatności cyklicznych przez Klienta możliwe jest po podpisaniu przez Klienta Umowy o świadczenie usług, o ile w przypadku danej Umowy możliwe jest opłacanie Faktur przy wykorzystaniu Płatności cyklicznych.
  3. W przypadku, gdy Klient posiada równolegle kilka Umów o świadczenie usług i do każdej z nich chce aktywować Płatności cykliczne, powinien to zrobić odrębnie do każdej Umowy o świadczenie usług.
  4. W ramach Płatności cyklicznych realizowane są wyłącznie te transakcje, dla których dzień płatności Należności jest późniejszy niż dzień aktywacji Płatności cyklicznych. Oznacza to, że Faktury nieopłacone przez Klienta przed aktywacją Płatności cyklicznej muszą być opłacone w inny sposób. Kwota zaległości nie zostanie automatycznie pobrana z Karty Płatniczej.
  5. W celu zainicjowania Płatności cyklicznych niezbędne jest zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu.
  6. W trakcie procedury aktywacji Płatności cyklicznych Klient zostanie przekierowany na stronę internetową Autopay, na której zostanie poproszony o podanie danych Karty płatniczej, przy pomocy której będzie realizowana Płatność cykliczna oraz innych danych, niezbędnych dla realizacji Płatności cyklicznej.
  7. Klient aktywujący Płatności cykliczne powinien zweryfikować limity i ustawienia dla transakcji internetowych realizowanych Kartą Płatniczą w swoim banku. Nieprawidłowe ustawienia mogą skutkować brakiem realizacji płatności w ramach Płatności cyklicznych.
  8. Złożenie przez Klienta odnawialnego zlecenia płatniczego w ramach Płatności cyklicznych jest równoznaczne z jednoznacznym wyrażeniem przez niego zgody na cykliczne, comiesięczne pobieranie przez Autopay, ze wskazanej przez Klienta Karty Płatniczej, kwoty pieniężnej określonej w Umowie o świadczenie usług zawartej pomiędzy Klientem i CorazLepszaFirma.pl, w okresie obowiązywania Umowy o świadczenie usług, zgodnie z Fakturami wystawianymi przez CorazLepszaFirma.pl.
  9. Po uruchomieniu przez Klienta Płatności cyklicznych, wszystkie kolejne płatności za Faktury wystawiane w ramach Umowy świadczenie usług realizowane będą automatycznie bez bezpośredniego udziału Klienta, a w dniu terminu płatności Faktury nastąpi automatyczne obciążenie Karty Płatniczej, dla której zostały aktywowane Płatności cykliczne. Karta Klienta będzie obciążana w trybie natychmiastowym, również w weekendy i dni ustawowo wolne od pracy. Data wpływu środków na rachunek bankowy CorazLepszaFirma.pl będzie zależny od sesji bankowych i dni roboczych / wolnych.
  10. Po aktywowaniu Płatności cyklicznych Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem aktywowania Płatności cyklicznych.
  11. Usługa Płatności cyklicznych jest aktywna do czasu:
    1. rezygnacji z Płatności cyklicznych przez Klienta,
    2. wygaśnięcia daty ważności Karty Płatniczej,
    3. cesji Umowy o świadczenie Usług,
    4. wygaśnięcia Umowy o świadczenie Usług zawartej przez Klienta z CorazLepszaFirma.pl.
  12. CorazLepszaFirma.pl może zaprzestać obciążania Karty płatniczej Klienta Płatnością cykliczną w następujących przypadkach:
    1. naruszenia postanowień Regulaminu,
    2. powzięcia wątpliwości co do legalności danej płatności - także w wyniku otrzymania stosownej informacji od Autopay, w tym jej związku z działalnością terrorystyczną lub z praniem pieniędzy (Dyrektywy AML, sankcje nałożone na podmioty lub osoby).
  13. W sytuacji, o której mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu Klient otrzyma od CorazLepszaFirma.pl wiadomość e-mail z informacją o zaprzestaniu obciążania Karty płatniczej Klienta Płatnością cykliczną. W takiej sytuacji Klient zobowiązany jest do samodzielnego opłacenia kolejnych Faktur przelewem bankowym na rachunek wskazany na Fakturze.

§5
OBCIĄŻENIE KARTY PŁATNICZEJ

  1. Klient korzystający z Płatności cyklicznych powinien zapewnić na Karcie Płatniczej w dniu terminu płatności Faktury środki o równowartości odpowiadającej co najmniej wartości Faktury oraz prowizji należnej Autopay od Klienta.
  2. Karta płatnicza jest obciążana kwotą wynikającą z Faktury oraz prowizją należną Autopay w dniu wskazanym na Fakturze jako termin płatności.
  3. Jeżeli w dniu terminu płatności Faktury próba pobrania środków będzie nieskuteczna, Autopay może ponowić próbę pobrania środków za dwa Dni robocze. Dwie nieudane próby pobrania środków skutkują odmową wykonania zlecenia płatniczego.
  4. Jeżeli obciążenie Karty płatniczej nie powiedzie się, Klient otrzyma od CorazLepszaFirma.pl wiadomość e-mail z informacją o braku realizacji płatności za Fakturę przy wykorzystaniu Płatności cyklicznych. W takiej sytuacji Klient zobowiązany jest do samodzielnego opłacenia Faktury przelewem bankowym na rachunek wskazany na Fakturze.

§6
ZMIANA KARTY PŁATNICZEJ

  1. Klient korzystający z Płatności cyklicznych może w dowolnym czasie wystąpić o rejestrację nowej Karty płatniczej dla Płatności cyklicznych.
  2. W celu zmiany danych Karty płatniczej Klient powinien skontaktować się CorazLepszaFirma.pl, na adres e-mail biuro@corazlepszafirma.pl.
  3. Rejestracja nowej Karty płatniczej dla Płatności cyklicznej usuwa informacje o dotychczasowej karcie płatniczej.

§7
REZYGNACJA Z PŁATNOŚCI CYKLICZNYCH

  1. Klient może w dowolnym czasie, w okresie obowiązywania Umowy o świadczenie usług, zrezygnować z Płatności cyklicznych w odniesieniu do wszystkich lub niektórych Umów o świadczenie usług.
  2. Klient może dokonać rezygnacji z Płatności cyklicznych:
    1. w Panelu Klienta w zakładce Twoje konto - Płatność cykliczna,
    2. przesyłając dyspozycję rezygnacji z Płatności Cyklicznych na adres e-mail biuro@corazlepszafirma.pl.
  3. Po otrzymaniu od Klienta dyspozycji rezygnacji z Płatności Cyklicznych, Klient otrzymuje od CorazLepszaFirma.pl wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia ww. dyspozycji.
  4. Dyspozycje rezygnacji z Płatności cyklicznych realizowane są przez CorazLepszaFirma.pl w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania dyspozycji.
  5. Rezygnacja z Płatności cyklicznej skutkuje przekształceniem formy płatności za Faktury na samodzielną płatność przelewem bankowym przez Klienta.
  6. Rezygnacja staje się ważne od dnia następnego po jej zarejestrowaniu w systemach CorazLepszaFirma.pl, z tym że rezygnacja nie ma wpływu na aktualnie przetwarzane obciążenie Karty płatniczej Płatnością cykliczną.
  7. CorazLepszaFirma.pl wysyła do Klienta wiadomość e-mail informującą o zaprzestaniu obciążania Karty płatniczej Płatnością cykliczną.

§8
DANE OSOBOWE

  1. W celu realizacji Płatności cyklicznej CorazLepszaFirma.pl nie przetwarza danych osobowych.
  2. W celu aktywacji Płatności cyklicznych, niezbędne dane osobowe oraz dane Karty płatniczej są pozyskiwane przez Autopay. Dane te nie są przekazywane do CorazLepszaFirma.pl.
  3. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych przez Autopay oraz uprawnienia przysługujące Klientowi, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, są szczegółowo określone w Polityce prywatności Autopay S.A., uwzględniającej przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „Rozporządzenie”).
  4. W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych przez Autopay lub w celu realizacji uprawnień Klienta wynikających z Rozporządzenia możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem odo@autopay.pl lub pisemnie na adres Spółki: Autopay S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, dopisek: ochrona danych osobowych.

§9
REKLAMACJE I ROZSTRZYGANIE SPORÓW

  1. Autopay ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu świadczenia usługi Płatności cyklicznych.
  2. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem usługi Płatności cyklicznych są rozpatrywane przez Autopay.
  3. Reklamacje mogą być składane do Autopay:
    1. drogą pisemną - osobiście w Autopay albo za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub posłańca na adres Spółki: ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, albo na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
    2. drogą elektroniczną - za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie: www.pomoc.autopay.pl,
    3. ustnie - telefonicznie pod nr tel. 58 7604 844 w godzinach 7:00-22:00 w Dni Robocze oraz w soboty w godzinach 8:00-16:00 (połączenie płatne według stawek właściwego dla Użytkownika operatora telekomunikacyjnego) lub osobiście do protokołu w Spółce (w godzinach od 8:00-16:00 w Dni Robocze).
  4. Złożenie reklamacji do Autopay możliwe jest także przez pełnomocnika Klienta dysponującego pełnomocnictwem udzielonym w zwykłej formie pisemnej.
  5. Reklamacja składana do Autopay powinna zawierać zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń, numer transakcji oraz wskazanie danych Klienta wraz z jego adresem korespondencyjnym (np. adresem zamieszkania), chyba że: Klienta złożył reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.pomoc.autopay.pl - wówczas adres korespondencyjny nie jest wymagany lub gdy Klient złożył wniosek o otrzymanie odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną, na trwałym nośniku informacji - wówczas Klient wskazuje adres poczty e-mail do doręczenia odpowiedzi na reklamację (o ile Autopay nie posiada adresu e-mail Klienta).
  6. Na żądanie Klienta, Autopay potwierdza Klientowi otrzymanie reklamacji pocztą elektroniczną lub w formie pisemnej
  7. Autopay rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 15 Dni Roboczych od dnia jej otrzymania.
  8. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie określonym w ust. 6 niniejszego paragrafu, Autopay wyjaśnia Klientowi przyczyny opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia reklamacji i wskazuje przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może być dłuższy niż 35 Dni Roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
  9. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, zgodnie z brzmieniem ust. 4 niniejszego paragrafu, Autopay zwraca się do Klienta z prośbą o jej uzupełnienie.
  10. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie papierowej na adres korespondencyjny Klienta, chyba że Klient złożył reklamację za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.pomoc.autopay.pl/ lub gdy Klient złożył wniosek o otrzymywanie odpowiedzi pocztą elektroniczną – wówczas odpowiedź na reklamację doręczana jest na podany przez Klienta adres poczty e-mail na trwałym nośniku informacji.
  11. Klient powinien mieć na uwadze, że złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń, może ułatwić i przyspieszyć rzetelne rozpatrzenie reklamacji przez Autopay.
  12. Procedura reklamacyjna nie wyłącza praw Klienta przysługujących mu na podstawie przepisów prawa.
  13. W przypadku nieuwzględnienia przez Autopay roszczeń wynikających z reklamacji, Klientowi przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego (www.rf.gov.pl). Rzecznik Finansowy jest podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, a także sporów pomiędzy przedsiębiorcami dotyczących świadczenia usług finansowych.
  14. Spory wynikłe z niniejszej Umowy na wniosek Klienta mogą być również rozstrzygane przez Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (www.knf.gov.pl - >zakładka „Sąd Polubowny”).
  15. Szczegółowe informacje dotyczące trybu polubownego rozwiązywania sporów dostępne są na stronie www.polubowne.uokik.gov.pl.
  16. Klientowi przysługuje prawo złożenia powództwa przeciwko Autopay do sądu powszechnego. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych z niniejszej Umowy jest sąd właściwy według przepisów kodeksu postępowania cywilnego (co do zasady sąd właściwy ze względu na adres siedziby Autopay).
  17. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi na działanie Autopay do Komisji Nadzoru Finansowego, jeżeli działanie Autopay narusza przepisy prawa.
  18. Klientowi będącemu konsumentem przysługuje także możliwość do zwrócenia się o pomoc do właściwego miejscowo Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów.
  19. Klientowi będącemu konsumentem udostępnia się łącze elektroniczne do platformy ODR, dotyczącej pozasądowego rozstrzygania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami: www.ec.europa.eu/odr.

§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin jest dostępny dla każdego Klienta w Serwisie.
  2. CorazLepszaFirma.pl ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa, a także z powodu zmian technicznych lub organizacyjnych.
  3. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej CorazLepszaFirma.pl.
  4. Zmiana Regulaminów nie dotyczy realizacji tych Płatności cyklicznych, które zostały aktywowane przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu oraz tych, które zostały zakończone przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu.
  5. Zmiana danych identyfikacyjnych lub kontaktowych CorazLepszaFirma.pl nie stanowi zmiany Regulaminu.
  6. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Stwierdzenie przez właściwy sąd nieważności niektórych postanowień Regulaminu, pozostaje bez wpływu na jego pozostałe postanowienia, które w takim przypadku pozostają w mocy.
  8. Regulamin obowiązuje od dnia 25 października 2024 r.