Nie ma co ukrywać, że nasza firma jest nietypowo zarządzana, a relacje między pracownikami i atmosfera w pracy są… niepowtarzalne. To wszystko powoduje, że nasza firma stała się wymarzonym miejscem pracy i rozwoju dla Coraz Lepszego Zespołu.
Warto podkreślić, że nasz „styl bycia” nie był wymyślony czy narzucony odgórnie, ale ukształtował się naturalnie i dopiero po kilku latach tworzenia Coraz Lepszej Firmy jasno zdefiniowaliśmy, czym charakteryzuje się „CLF–owość” i dziś jesteśmy w stanie precyzyjnie określić, kto do nas pasuje, a kto nie.
Naszą kulturę organizacyjną określają 4 kluczowe elementy:
1. Nieustanny głód rozwoju
Jesteśmy wiecznie „głodni”. To, co już wiemy i co potrafimy, nam nie wystarcza i nigdy nie będzie wystarczać. Jesteśmy dla siebie nawzajem napędem do działania i paliwem do dalszego rozwoju.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- wysoko stawiasz sobie poprzeczkę
- chcesz tworzyć coś wielkiego, być tego częścią i mieć w tym swój udział
- lubisz poszukiwać wciąż nowych rozwiązań i eksperymentować
- chcesz coraz lepiej poznawać i rozumieć siebie, by stawać się każdego dnia coraz lepszym
- z pokorą patrzysz na siebie i widzisz, jak wiele jeszcze musisz się nauczyć
- chcesz się uczyć od najlepszych i przy nich wzrastać
- rozumiesz to, że aby stawać się coraz lepszym specjalistą w swojej dziedzinie, musisz również rozwijać się poza godzinami pracy (np. czytać książki branżowe w swoim „wolnym czasie”)
- akceptujesz to, że „jedyną rzeczą stałą w biznesie jest… zmiana”
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- każdy z pracowników może na koszt firmy kupować książki, które go rozwijają oraz na koszt firmy uczestniczyć w szkoleniach branżowych
- każdy z pracowników regularnie odbywa sesje coachingowe z Coraz Lepszym Ekspertem Rozwoju Talentów, by lepiej poznawać swoje mocne strony i rozwijać swoje naturalne talenty
- regularnie na cotygodniowym spotkaniu dzielimy się tym, czego nowego się nauczyliśmy, co przeczytaliśmy etc.
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- nie lubisz zmian – wolisz, żeby było „po staremu”,
- panikujesz, gdy coś wykracza poza utarte schematy
- lubisz siebie „takiego, jakim jesteś”, i nie uważasz, byś potrzebował się zmieniać czy coś w sobie poprawiać
- uważasz, że nie musisz rozwijać się zawodowo poza godzinami pracy
- ważniejsze jest dla Ciebie robienie dobrego wrażenia niż bycie autentycznym sobą
2. Odpowiedzialność za firmę i za to, co robimy
Firmę traktujemy jako coś naszego, jak coś, czego jesteśmy współwłaścicielami. Chętnie bierzemy sprawy w swoje ręce i nie boimy się przyjmować odpowiedzialności.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- wolisz robić (działać), niż narzekać
- nie składasz nierealnych obietnic, a złożonych dotrzymujesz (można na Ciebie liczyć)
- gdy coś Ci nie pasuje, po prostu to zmieniasz, zamiast marudzić
- akceptujesz porażki na swojej drodze, podnosisz się po każdym upadku i wyciągasz z niego wnioski
- chcesz mieć pracę, która w dużym stopniu będzie nadawać sens Twojemu życiu
- potrafisz sam się motywować i utrzymywać efektywność bez nadzoru
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- mamy żelazną zasadę, że nigdy nie karzemy za popełnione błędy
- regularnie pytamy pracowników, co możemy zmienić i poprawić, by nasza firma była jeszcze lepsza
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- akceptujesz to, co wydaje Ci się niewłaściwe lub niewygodne (lub wolisz udawać, że tego nie widzisz), zamiast aktywnie działać, by to zmienić
- traktujesz pracę wyłącznie jako miejsce zarabiania pieniędzy, a Twoje „prawdziwe życie” zaczyna się po pracy
- unikasz jak ognia popełniania błędów, nie chcesz przyznawać się do porażek, a gdy zauważysz błąd, to w pierwszej kolejności szukasz kogoś, kogo mógłbyś za ten błąd obciążyć winą
- robisz tylko tyle, ile musisz i co zostanie Ci „pokazane palcem”
- potrzebujesz nadzoru, by efektywnie pracować
- chcesz traktować pracę z nami jako coś „tylko na chwilę” (jako krótki przystanek w karierze)
3. Wzajemne wsparcie i pomoc
Pomoc innym jest dla nas oczywista. Budujemy środowisko pozbawione rywalizacji. Lubimy czas spędzany razem i wspólną pracę.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- zdecydowanie wolisz współpracować, niż rywalizować
- chcesz pracować wśród ludzi, których lubisz, którym ufasz i na których pomoc możesz liczyć
- nie obawiasz się prosić o pomoc i jej udzielać
- łatwiej jest Ci dobrze oceniać innych niż siebie :–)
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- tworzymy środowisko wolne od rywalizacji między pracownikami (nie ma u nas konkursów na „najlepszego pracownika”, nie ma premii i prowizji, a pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują równe wynagrodzenia)
- każdy pracownik codziennie uczestniczy w spotkaniu swojego zespołu, by podzielić się bieżącymi wyzwaniami i otrzymać potrzebne wsparcie i pomoc
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- lubisz rywalizować z innymi pracownikami i błyszczeć na ich tle
- masz tendencję do przypisywania sobie zasług i robienia wokół siebie zamieszania
- masz poważne trudności z proszeniem o pomoc i wszystko wolisz robić sam
- traktujesz innych ludzi jako środek do osiągania swoich celów
- czujesz się lepszy od innych i patrzysz na niektóre osoby z góry
4. Życzliwa prowokatywność
Mamy bardzo specyficzny sposób komunikowania się – jednocześnie życzliwy i „zadziorny”. Wymaga on dystansu do siebie i sporego poczucia humoru.
Po czym poznać, że możesz do nas pasować?
- zdecydowanie wolisz być szczery niż dyplomatyczny
- nie lubisz ściemy, hipokryzji i wybielania się
- chcesz pracować z ludźmi, którym możesz szczerze powiedzieć o wszystkim, nawet o rzeczach trudnych
- nie boisz się przyjmować krytyki, bo wiesz, że ona wynika z życzliwości i chęci tworzenia czegoś razem
- masz specyficzne (pasujące do naszego) poczucie humoru, jesteś gotów śmiać się z siebie i nie boisz się też życzliwie żartować z innych osób
W jaki sposób wspieramy ten element w firmie?
- odrzucamy formalny styl wypowiedzi i niepotrzebne konwenanse
- czujemy się ze sobą swobodnie, wszyscy w firmie jesteśmy po imieniu, traktujemy siebie nawzajem z szacunkiem, ale bez niepotrzebnego tworzenia dystansu
Nie pasujesz do nas, jeśli…
- wolisz być dyplomatyczny niż szczery
- masz poważne trudności z przyjmowaniem informacji zwrotnej i traktujesz krytykę jako atak na siebie
- nie lubisz śmiać się z siebie i drażnią Cię żarty, które Ciebie dotyczą
- uważasz, że praca to nie jest miejsce na żarty i jesteś tak bardzo „ą–ę”, że oburzasz się i wychodzisz z pokoju, gdy w rozmowie padnie słowo „dupa” :–)