Najwięcej w Twoim biznesie zależy od kosztów, a nie od sprzedaży.
Bo ostatecznie nie liczy się, ile sprzedajesz, ale ile pieniędzy zostaje na Twoim koncie, prawda?
Co z tego, że masz ogromną sprzedaż, gdy nawet 90% pieniędzy pożerają koszty nieskutecznych reklam, stałych wynagrodzeń, zbyt wysokich opłat i podatków oraz niepotrzebnych abonamentów i wydatków?
Od tego, jakie masz koszty, zależy to, jak Ci się powodzi w biznesie i życiu osobistym.
Dlatego musisz jak najszybciej uwolnić firmę od ich złego wpływu, bo one krępują rozwój Twojego biznesu.
I odwrotnie:
I nie musisz wtedy martwić się o klientów.
Więc może po prostu chcesz zobaczyć jak się szybko uwalniać od złych kosztów i zwiększać zyski?
A może myślisz:
„Ale ja mam niskie koszty”, albo „nic się z tym nie da zrobić”?
Z kosztami, jest jak z włosami. Nic nie robimy, a one sobie same rosną.
Dlatego co jakiś czas trzeba je przycinać. Najlepiej fachowo, za pomocą najlepszych narzędzi.
A wtedy zdziwisz się, jak dużo pieniędzy zostaje w firmie!
Dlaczego duża część polskich przedsiębiorców żyje od faktury do faktury, panikując za każdym razem, gdy płatności od klientów się opóźniają, nawet tylko o dzień?
Powód jest jeden.
DUSI ich stary model zarządzania pieniędzmi:
Przychody – Koszty = Zyski
Jak widzisz, w tym tradycyjnym modelu „zyski”, to jest coś, co Ci zostaje po wszystkich opłatach, abonamentach, kosztach, wynagrodzeniach i podatkach.
A jak rozwijać firmę, gdy czasem ledwo starcza na koszty?
Jak inwestować w marketing, pracowników, nowy towar, lepsze technologie, gdy ciągle brakuje na to pieniędzy?
Firma, która tylko walczy o przeżycie – nie może się rozwinąć. A brak ciągłego rozwoju prowadzi do powolnej śmierci biznesu. Chyba nie chcesz na to spokojnie patrzeć?
Zasługujesz na coś lepszego.
Co by było, gdybyśmy odwrócili te powszechnie przyjęte równanie?
Przychody - Zyski = Koszty
Co by zmieniło w Twojej firmie zastosowanie tego modelu?
Gdybyśmy trwale zredukowali koszty do najniższego możliwego poziomu, dopasowanego do Twojej sytuacji?
Dzięki nowemu podejściu do kosztów już nigdy więcej nie będziesz panikować, nawet, gdy duży klient będzie opóźniał płatność.
Większość złych i bezsensownych kosztów powstaje pod wpływem impulsów.
To kupię, bo jest promocja, to mi się przyda na później, muszę to mieć, tego nie mogę stracić…
Temu właśnie poświęcona jest większa cześć szkolenia:
Kiedy odkryjesz, co dzieje się w Twojej głowie, gdy pokażę Ci mechanizmy, opisane przez naukowców badających nasze zachowanie – masz szansę raz na zawsze zatrzymać ciągły przyrost kosztów.
Jeśli nie zahamujesz złych wydatków, to każde działanie naprawcze będzie tylko przyszywaniem kolejnej łaty na dziurę.
Gdy nieświadomie poddajesz się tym mechanizmom:
Skutki są opłakane…
Każdy zły wydatek okrada Cię z pieniędzy.
8 łatwych metod obrony przed głupimi wydatkami:
Gdy koszty przestają zjadać Twój zysk, może zrobić jedną z dwóch rzeczy:
To oznacza, że możesz wybierać, pomiędzy bezmyślnym opłacaniem zbędnych kosztów a przyjemnościami, na które będzie Cię stać od razu, po obcięciu wydatków!
DOŚĆ WYRZECZEŃ! Możesz sobie pozwolić na więcej!
Gdy poczujesz się bezpieczniej i przestaniesz zamartwiać się, jak spłacić dostawców, czy skąd wziąć na wynagrodzenia, to zaczniesz bez presji podejmować decyzje, które rozwiną Twoją firmę.
A wtedy zamieniasz koszty w zyski!
Bo zaoszczędzone pieniądze mogą przecież dla Ciebie pracować, wystarczy je zainwestować w skuteczniejszy marketing albo zatrudniając nowych pracowników.
Wyeliminuj zbędne koszty, a nagle pojawią się nowe możliwości!
Największe pragnienie przedsiębiorców to zwiększenie sprzedaży.
O ile chcesz zwiększyć sprzedaż?
A może właśnie tyle masz utopione w kosztach, których jesteś w stanie pozbyć się w 15 minut?
Nieźle, co?
Czasem wystarczy chwila, by jedną decyzją odwrócić bieg pieniędzy, które zamiast od Ciebie uciekać, zaczną wpływać na Twoje osobiste konto oszczędnościowe!
Jakiego biznesu pragniesz?
Czy takiego, w którym pieniądze wyciekają malutkimi strumykami z każdej strony, czy też takiego, w którym prosto do Ciebie płynie rzeka pieniędzy?
Poznasz 6 kategorii kosztów, które błyskawicznie pomogą Ci zrobić z nimi porządek.
Otrzymasz gotowy sposób, który ułatwi Ci szybką analizę i podjęcie natychmiastowych decyzji o zatrzymaniu uciekających pieniędzy.
Z jego pomocą znajdziesz brakujące pieniądze – na cokolwiek zechcesz. Czasem zajmuje to 15 minut, czasem jeden dzień, ale zawsze znajdziesz zbędne koszty.
Skąd ta pewność?
Pomaga w tym następny etap:
Kiedyś w mojej księgarni wystąpił naprawdę poważny problem.
Było widać, że sprzedaż wyraźnie spadła, że koszty przewyższają dochody, że tych dochodów łatwo nie podniesiemy oraz że trzeba koniecznie ciąć te koszty, bo inaczej będzie bardzo źle.
Zamknąłem się wtedy w swoim gabinecie, niedostępny dla nikogo w firmie, i zacząłem liczyć.
Po podliczeniu tego wszystkiego, co omawiałem w poprzednim etapie szkolenia, zacząłem ciąć koszty. I okazało się, że decyzje, które tego dnia podjąłem, obniżyły miesięczne koszty firmy o 3000 zł.
Dla jednych firm to dużo, dla innych mało. Dla nas było to wtedy ok. 20% kosztów, jakie firma ponosiła miesięcznie, więc to całkiem spora kwota. A dokonało się to jednego dnia! Inaczej mówiąc: jeden dzień pracy nad cięciem kosztów dał nam efekt w postaci ponad 30 000 zł niższych kosztów w skali roku.
Pierwsza metoda to praktyczna praca z arkuszem kalkulacyjnym.
Dokładnie wyjaśniam, jak „pracować” z każdym rodzajem kosztów, jak je praktycznie kwalifikować i skutecznie eliminować.
Pokazuję też, na czym nigdy, przenigdy nie wolno oszczędzać, bo zazwyczaj kończy się to szybkim bankructwem.
A więc uważaj!
Druga metoda, która pomoże Ci odkryć, gdzie marnujesz pieniądze, to eliminowanie Muda.
Opracował ją Taiichi Ohno, jeden z największych japońskich guru zarządzania, twórca systemu produkcyjnego Toyoty.
Według tej metody przeglądasz 7 kategorii działalności Twojej firmy. W ten sposób krok po kroku eliminujesz niepotrzebne straty.
Dam Ci dokładne wskazówki, jak to w praktyce wykonać. Podam też kilka gotowych podpowiedzi, z naszego, polskiego podwórka.
Trzecia metoda, to wynajdywanie nowych możliwości obniżania kosztów.
W przeciwieństwie do dwóch poprzednich, które polegały na „obcinaniu” obecnych wydatków, ta zakłada aktywne poszukiwania.
Pokażę Ci na swoich przykładach, jak myśląc niestandardowo udało mi się wyeliminować część kosztów, które wydawały się nie do „ruszenia”.
Sporo na tym zaoszczędziłem i Ty też tak możesz!
Do tego wszystkiego wskażę Ci obszary, które pod żadnym pozorem nie powininny podlegać oszczędnościom.
Zakładam, że na tym etapie szkolenie już dawno Ci się zwróciło, że szybkie i proste działania dały Ci przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie.
Teraz zróbmy krok dalej.
Samo cięcie kosztów jest działaniem doraźnym, gdy one już zaistnieją.
Jednak znacznie lepiej do nich nie dopuszczać, niż z nimi później walczyć.
Pokażę Ci, jak to zrobić w 3 ważnych obszarach działalności Twojej firmy:
To drogi wielkich firm.
A wybór, jaki przed Tobą się pojawia, jest taki:
„Czy chcesz działać jak mała, lokalna firemka, czy jak wielki biznes, mogący sprawnie obsłużyć miliony klientów?”
Metody działania wielkich firm to lata ich doświadczeń, błędów i kosztownych eksperymentów.
Możesz skorzystać z tej wiedzy i uniknąć problemów, jakie pojawiają się, gdy przechodzisz do kolejnego etapu rozwoju firmy.
W tej części szkolenia powiem więcej o niestandardowych sposobach aktywnego obniżania kosztów oraz o tym, że czasem „mniej znaczy więcej” i jak to wykorzystać u Ciebie.
To najkrótszy moduł tego niezwykłego szkolenia.
Uczy jednej, ważnej dla każdego przedsiębiorcy rzeczy – budowania nawyków stałego zarządzania kosztami, by nigdy nie stały się barierą rozwoju.
To jest jak z dietą.
Jednorazowe odchudzanie daje rezultaty, ale potem grozi nam efekt jo-jo.
By tego uniknąć, musisz stale kontrolować to, co jesz, by nie dopuścić do nadwagi.
Tak samo jest z kosztami.
Zarządzanie nimi nie dopuści do ich nadwagi, a Twoja firma będzie mogła bez obciążeń lekko się rozwijać i przynosić Ci dużo pieniędzy!
To, co chcę Ci przekazać, to owoc wielu lat własnych doświadczeń, popełniania masy błędów (w tym 3-krotnego otarcia się o bankructwo), wtopionych setek tysięcy złotych.
To owoc wielu lat zdobywania wiedzy, zarówno przez prowadzenie własnego biznesu, jak i poznawanie zawartości setek przeczytanych książek, wiedzy wyniesionej ze studiów MBA, jak i niezliczonych szkoleń.
To także setki czy tysiące rozmów z innymi przedsiębiorcami o ich problemach i o tym, jak z nich wychodzili.
Całe to doświadczenie uporządkowałem i zebrałem w jeden spójny system, którym chcę się z Tobą podzielić. Już w trakcie szkolenia możesz zacząć go wdrażać w swojej firmie.
Najniższa promocyjna cena w ciągu ostatnich 30 dni: 297 zł. Najniższa cena bez promocji w ciągu ostatnich 30 dni: 497 zł
Przedstawione opinie zostały zebrane przez nas indywidualnie i pochodzą wyłącznie od osób, które faktycznie nabyły nasz produkt, dlatego też możesz być pewna/y, że są rzetelne
Pewnie zastanawiasz się nad taką kwestią:
„Jaką mam pewność, że to szkolenie naprawdę mi pomoże?”.
Jest tylko jeden sposób na to, by się o tym przekonać.
Zamów dostęp do tego szkolenia, poznaj ten System i przekonaj się osobiście, jak to jest spojrzeć na swoją firmę w nowy sposób.
Masz aż 90 dni na przetestowanie wiedzy zdobytej na tym szkoleniu. Jeśli po tym czasie uznasz, że ta wiedza nie pomogła Ci w wystarczającym stopniu, zwrócimy Ci każdą wydaną na to szkolenie złotówkę.
W ten sposób możesz przetestować tę wiedzę bez żadnego ryzyka.
Koszt tego szkolenia powinien Ci się zwrócić błyskawicznie, po wykonaniu analizy z arkuszem kalkulacyjnym.
Po prostu nagle możesz odkryć ukryty koszt, o którym dawno zapomniałeś.
Samo oglądanie zapewne podsunie Ci od razu kilka gotowych rozwiązań, które są znacznie więcej warte niż niska cena tego kursu.
Zamów i wypróbuj w swojej firmie. Masz na to aż 90 dni.
Najniższa promocyjna cena w ciągu ostatnich 30 dni: 297 zł. Najniższa cena bez promocji w ciągu ostatnich 30 dni: 497 zł
Paweł Królak - przedsiębiorca i strateg biznesowy, założyciel, prezes zarządu i największy akcjonariusz Grupy Coraz Lepsza Firma S.A.
W ciągu zaledwie kilku lat zbudował od zera firmę wartą ponad 30 milionów złotych na rynku, na którym wszyscy mówili, że to absolutnie niewykonalne. Dziś firma obsługuje ponad 19000 klientów, zatrudnia 60 osób i rośnie w tempie Doliny Krzemowej (dwucyfrowe wzrosty miesiąc do miesiąca).
Poprzednią firmę (księgarnię internetową) założył jeszcze na studiach, mając 300 zł w kieszeni, a po kilku latach doprowadził ją do pozycji lidera swojej branży. W 2018 roku sprzedał firmę inwestorowi branżowemu, by w pełni skupić się na rozwoju grupy kapitałowej CLF.
Gościnnie wykłada na studiach biznesowych i MBA, pisze książki i niezliczone artykuły.